Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vognmafiaen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-07, 21:37   #41
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vognmafiaen

Sånn, nå har jeg lest hele artikkelen. Jeg synes det er idiotisk, men hver sin lyst, sier jeg bare. Det eneste som jeg reagerte på var den koblingen mellom å ville det beste for sine barn og å kjøpe denne typen utstyr. Det blir jeg faktisk veldig pissed av.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:38   #42
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

OK, jeg rakk ikke lese det før det ble slettet.

For the record: Jeg anser meg ikke som et medlem av denne ligaen, men jeg skal ærlig innrømme jeg er vogninteressert.

Artikkelen ga meg en flau smak i munnen ja, og påpekte veldig at jeg ikke er en del av disse selv om jeg har kjøpt noen av de nevnte artiklene .

Jeg har da også brukt min skjerv av penger på vogn og skal sikker bruke noen kroner til. Men det betyr ikke at jeg bryr meg om hva andre har. Hvis noen synes min vogn er en Opel, så må de synes det.

Men å være på innsiden, av hva da? Etter en slik artikkel er det jo nesten pinlig å skulle bruke noen av de produktene som er beskrevet.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:38   #43
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Sitat:

Tiden har gått i fra folk som Anne Lindmo, mener hun. Den gangen var det fremdeles ok å arve utstyr. [...] Men det går liksom ikke nå. Man kan jo ikke gå rundt med en Opel når ale andre har Rolls-Royce, sier hun før hun blir avbrutt av en fremmed kvinne med svart One Tree Hill-vogn med årets babybag.

Juhuu! Jeg tror jeg trives godt med Opel, jeg.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:39   #44
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Sånn, nå har jeg lest hele artikkelen. Jeg synes det er idiotisk, men hver sin lyst, sier jeg bare. Det eneste som jeg reagerte på var den koblingen mellom å ville det beste for sine barn og å kjøpe denne typen utstyr. Det blir jeg faktisk veldig pissed av.

Det var også grunnen til at jeg fyrte meg opp og brukte litt tid på en regnværsdag til å diskutere litt.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:39   #45
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Forresten så mener jeg også å huske at det var en lignende artikkel i DN for et par år siden, slik det ble nevnt i tråden på NM.

Jepp, fikk opp dette på artikkelsøk i DN:

Gå hjem og vogn

Hva er det med damer og barnevogner? Egentlig. Dato:

15-07-2006

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:40   #46
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Slettet.


Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 22:29.
Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:41   #47
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Når jeg endelig har tenkt å lage litt fandenskap i den tråden, er den selvfølgelig låst.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:43   #48
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg tror du er litt gal som disser Odd Molly inne på FP. Men jeg er veldig enig med deg altså. :dukker:

*Venter på hysteriske reaksjoner fra Odd Mollymafiaen.*

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:44   #49
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognmafiaen

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:45   #50
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Slettet.


Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 22:29.
Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:46   #51
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Nå har jeg lest tråden på NM, og jeg må si at savnet av NM ikke akkurat har blitt større. Er noe inni hampeskogen drittlei av "Kaller du meg en dårlig mor!? Hæ!? Hæ!?" diskusjoner.

Takk Gud for FP.


Helt enig! Jeg ble rent lattermild at alle slettede snurte innleggene fra en av jentene som tydeligvis har vært med i reportasjen i DN, og deretter alle de sedvanlige jeg er nysgjerrig på tråden, hater emnet men MÅ bare slenge dritt"- svarene fra de som liksom ikke bryr seg om vogn eller utstyr, men slenger med leppa om hvor materialistisk og dumt det er å være utstyrs-freak

Men det var artig å kikke litt innom NM også... faktisk!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:47   #52
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vognmafiaen

Hvor mange plagg kvalifiserer som mafiamedlem?

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:49   #53
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognmafiaen

Jeg skjønner ikke hvorfor tråden ble låst jeg

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:50   #54
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognmafiaen

Jeg sendte mannen ut etter DN, for etter alt fuzzet på nm måtte jeg bare lese dette

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:51   #55
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor tråden ble låst jeg

Det ble en litt amper diskusjon. *forklarer* Man må ikke bli amper, det er fali det.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:53   #56
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Hvordan skal jeg ordlegge meg for å ikke tråkke på noen tær. Det skinner for meg igjennom at hvis man ikke kjøper det som anses av den nye wannebe vognmafian(utstyrs) å være det beste, så prioriterer man ikke sine barn. Det sto i en tråd på NM men ble slettet. Orderett var det at man ikke tenke på barnets sikkerhet. Det er vel egentlig det som provoserte meg mest.

Jeg tror faktisk helt ærlig ikke at disse vognmafia/utstyrsfreak-damene tenker slik i det hele tatt. De er bare rett og slett over gjennomsnittet opptatt av vogner. Hverken mer eller mindre. Jeg synes også f.eks. at jeg har verdens fineste vogn (Bugaboo Cameleon selvfølgelig - må jo få med det når jeg først har sjansen ) men det betyr ikke at jeg synes de som ikke har det ikke prioriterer barna sine. Selvsagt ikke, og babyene sover garantert (nesten...) like godt i en Bugaboo som i en Simo.

Men ja, jeg synes Simo er stygg og Emmaljunga, Brio, Teutonia og Hartan også for den saks skyld. Men det er jo greit at noen synes disse vognene er fine! Alle kan jo simpelthen ikke ha like god smak som meg

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:53   #57
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

La oss prøve å holde oss til saken, og ikke diskutere diskusjoner på andre forum. Moderatorisk hilsen Adrienne.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:53   #58
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Det ble en litt amper diskusjon. *forklarer* Man må ikke bli amper, det er fali det.

:må ha det med teskje:

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:54   #59
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Vognmafiaen

Jeg lurte også litt på hvorfor den tråden på nm ble låst.
Kanskje vi er for vant med takhøyden her inne nå.
Det var jo tross alt noen som kalte hverandre en dårlig mamma, som vanlig i vogn diskusjonene :råll:

Jeg tok ikke den artikkelen spesielt seriøst, som sagt satt jeg og litt gjennom den.
Man skulle jo tro det var meningen.
Men, joda, den sammenligningen de dro mellom å ikke ha buggis og ikke prioritere barnets sikkerhet var jo litt drøy, jeg bare orket ikke hisse meg opp og videre over hvor idiotisk utsagnet var.

Vognmafiaen, eksisterer vel ikke lenger egentlig. Den er vel strengt tatt blitt borte, og så erstattet av andre i overkant vogngale.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:56   #60
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Jeg sendte mannen ut etter DN, for etter alt fuzzet på nm måtte jeg bare lese dette



Så bra er den altså ikke.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
avsporing, klassiker, krangling, vognmafia, økologiske rødbeter

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no