Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vognmafiaen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-06-07, 20:38   #21
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Jeg vil også lese artikkelen før jeg uttaler meg.

Jeg trodde at vognmafiaen var "død", og at det bare er copycats der inne nå ;-).

Jeg vil også gjerne lese den først.

Jeg har hvertfall hele tiden tenkt at vognmafian ikke eksisterer lenger.
At noen handler mye har vel ingenting med noe "vognmafia" å gjøre spør du meg.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 20:46   #22
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vognmafiaen

Ligger en lang tråd på NM om denne artikkelen.
Tydeligvis har flere bidratt til reportasjen

"babybusiness i DN"

http://www.nybaktmamma.com/plassen/s...d.php?t=524812

Artikkelen ligger ikke der, pga copyright

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 20:47   #23
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vognmafiaen

Kan noen informere meg om hva den vognmafiaen som ikke eksisterer mer er?

Selv synes jeg alt maset om de rette vognene og stelleveskene er rimelig på trynet og representerer en forbruksmentalitet jeg har lite til overs for (har hjemmesydd stelleveske ). Har ikke lest artikkelen i DN, men ble så nysgjerrig at jeg tror jeg må høre om mannen kan oppdrive et kopi på jobben.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 20:54   #24
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Etter at jeg fikk barn og etterhvert var inne på NM skjønte jeg at det var viktig å ha den rette vognen. Selv er jeg utrolig kjedelig der men mine barn har nok hatt det fin-fint i SIMO`n sin de...
En helg da det var Barnefestival på Akershus festning så vi to damer som gikk rundt der på brosten med drakt, i DE stiletthelene og Burberry-bæresele ( ) til sine små vidundere - DA følte jeg meg kjedelig i olabukse og praktiske sko altså... selv om det var DE som egentlig nok var littebitt malplassert der...

Jeg er helt enig i at det var mye vognprat på NM (og dermed et ugreit kjøpepress), men å antyde at det for de vogninteresserte ikke er bra nok å ha en Simo - det synes jeg man skal vokte seg for. Som rimelig handikappet med bekkenløsningsplager åpnet det seg en ny verden for meg, da jeg skjønte at det fantes vogner av en kaliber som gjorde at jeg faktisk kunne ta meg ut av huset på egenhånd. Jeg klarte ikke å løfte Briovogna, ei heller trille den noe særlig - og var "innelåst" og deppa de første tre månedene Nusken levde. Da jeg ble aktiv på NM forsto jeg at det fantes mer der ute, enn det jeg var klar over. Da jeg kjøpte meg en lettere og mer praktisk vogn fikk jeg et nytt liv. Jeg synes farger og design var spennende altså, men det var ikke hovedårsaken til at jeg brukte noen ekstra kroner på vogn(er).

Jeg prøver ikke å forsvare den såkalte vogngalskapen. Jeg får bare etter tråder som dette en følelse av at andre stempler meg som noe annet enn jeg er. (Dette ble også ganske synlig da en ansatt på Babyshop høylydt kommenterte at vi hadde en "snobbevogn". ) Når jeg går rundt med min såkalte designervogn, enser jeg ikke hva andre bruker, og jeg tror egentlig de som kjenner meg vil synes jeg er mer shabby enn snobby.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 20:55   #25
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vognmafiaen

Jeg har teksten fra artikkelen om noen vil ha den så kan de ta kontakt!

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:02   #26
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Slettet.


Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 22:31.
Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:09   #27
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognmafiaen

Om noen ønsker å kjøpe div. stæsj, kan de da ikke få lov til det? Så lenge man har til mat på bordet og tak over hodet og kanskje litt til også så burde det være revnende likegyldig for alle andre hva man velger å bruke pengene på.

Sier som Irma jeg, det åpenbarte seg en ny verden ved å skaffe den riktige vogna. Simovogna bor i barnehagen, og jeg liker den vogna også, men den er bare så fryktelig tung å løfte. Når man er alene 6 mnd. i året, og har bekkenproblemer, så sier det seg selv at utfluktene begrenser seg kraftig med en vogn på 20 kg (husker ikke nøyaktig hvor tung den er.)

Noen mennesker liker å scrappe, noen liker å strikke, noen liker bæretøy, andre liker biler. Vi er alle forskjellige, kan vi ikke bare godta det, og la folk få lov til å ha de interessene de vil ha?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:12   #28
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vognmafiaen

Det er vel ikke snakk om hvilken vogn man har, men å mene at andre ikke prioriterer sine barn ved å velge andre produkter enn hva disse "ekspertene" mener er godkjent.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:16   #29
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Nå har jeg lest tråden på NM, og jeg må si at savnet av NM ikke akkurat har blitt større. Er noe inni hampeskogen drittlei av "Kaller du meg en dårlig mor!? Hæ!? Hæ!?" diskusjoner.

Takk Gud for FP.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:21   #30
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Litt på siden, men jeg må innrømme at jeg synes det er en smule pussig å være opptatt av babyutstyr. I min verden er babystæsj per definisjon ikke elegant eller stilig. Jeg synes det blir litt kjerring jeg, å være så opptatt av denslags. Jeg bruker da ikke vogn og stelleveske for å være sexy. Merkelig fenomen.

He he, enig! Jeg tror også på en sterk korrelasjon mellom damer med vogngalskap, damer som bare MÅ ha jeans med krone på baken (eller Odd Molly klær ...), damer som driver med scrapbooking, damer med sterk interesse for "kjerringting" generelt.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:22   #31
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Det er vel ikke snakk om hvilken vogn man har, men å mene at andre ikke prioriterer sine barn ved å velge andre produkter enn hva disse "ekspertene" mener er godkjent.

Hvem sier det? Ikke det at jeg bryr meg hvem som har sagt det, men jeg har aldri følt det slik og lurer på hvorfor du oppfatter det sånn?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:26   #32
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Busymum, her.

Hvem sier det? Ikke det at jeg bryr meg hvem som har sagt det, men jeg har aldri følt det slik og lurer på hvorfor du oppfatter det sånn?

Hvordan skal jeg ordlegge meg for å ikke tråkke på noen tær. Det skinner for meg igjennom at hvis man ikke kjøper det som anses av den nye wannebe vognmafian(utstyrs) å være det beste, så prioriterer man ikke sine barn. Det sto i en tråd på NM men ble slettet. Orderett var det at man ikke tenke på barnets sikkerhet. Det er vel egentlig det som provoserte meg mest.

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:26   #33
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Nå har jeg lest tråden på NM, og jeg må si at savnet av NM ikke akkurat har blitt større. Er noe inni hampeskogen drittlei av "Kaller du meg en dårlig mor!? Hæ!? Hæ!?" diskusjoner.

Jeg ble helt svimmel av å lese diskusjonen jeg.

Er det noen som har lest artikklen? Ser ordet sarkasme blir nevnt på NM. Stemmer dette eller?

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:27   #34
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.


Takk Gud for FP.

Og litt meg.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg bruker da ikke vogn og stelleveske for å være sexy.

Øh, jeg tror ikke folk kjøper designervogner og stellevesker for å være sexy altså.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:28   #35
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Jeg ble helt svimmel av å lese diskusjonen jeg.

Er det noen som har lest artikklen? Ser ordet sarkasme blir nevnt på NM. Stemmer dette eller?

Jeg ville ikke blitt glad hvis det var meg det var skrevet om......

__________________
-På vei ut av forumsdvale?-
Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:29   #36
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vognmafiaen

Sitat:

Hvis du for eksempel har vogn fra Bugaboo eller One Tree Hill, Fleureville
Pink Stripe-stelleveske og en B.O.B-koppeholder, viser du at du er på innsiden.

Pokker, den svei!

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:34   #37
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Hvordan skal jeg ordlegge meg for å ikke tråkke på noen tær. Det skinner for meg igjennom at hvis man ikke kjøper det som anses av den nye wannebe vognmafian(utstyrs) å være det beste, så prioriterer man ikke sine barn. Det sto i en tråd på NM men ble slettet. Orderett var det at man ikke tenke på barnets sikkerhet. Det er vel egentlig det som provoserte meg mest.

OK, jeg rakk ikke lese det før det ble slettet.

For the record: Jeg anser meg ikke som et medlem av denne ligaen, men jeg skal ærlig innrømme jeg er vogninteressert.

Artikkelen ga meg en flau smak i munnen ja, og påpekte veldig at jeg ikke er en del av disse selv om jeg har kjøpt noen av de nevnte artiklene .

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:35   #38
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Og litt meg.

I løøøve you.

Da har jeg fått lest artikkelen. Den var ikke pen, det er tydelig at vognmafiaen har gjennomgått utskiftninger. Flere av uttalelsene var direkte kvalmende, og jeg (som såkalt tidligere mafiamedlem) får bakoversveis.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:36   #39
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Forresten så mener jeg også å huske at det var en lignende artikkel i DN for et par år siden, slik det ble nevnt i tråden på NM.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-06-07, 21:36   #40
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.559
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vognmafiaen

Slettet.


Sist redigert av Pepper Lemon : 23-07-07 kl 22:30.
Pepper Lemon er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Emneord
avsporing, klassiker, krangling, vognmafia, økologiske rødbeter

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no