Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-11-09, 11:59   #41
Pusurkine
Superaktiv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 405
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Sv: Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Jeg er litt enig med mannen din jeg da....
Av kjæresten min øsnker jeg meg noe han har kjøpt - og tenkt ut....

For meg føles det så koselig at han har satt seg inn i mine ønsker og preferanser, og funnet på noe.

Synes det tar bort all romantikken om jeg skriver ønskeliste.

Gjennom et år kan man lett fange opp ulike behov, ønsker og preferanse som man kan bruke når man handler julegaver.

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 12:09   #42
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Opprinnelig lagt inn av Pusurkine, her.

Jeg er litt enig med mannen din jeg da....
Av kjæresten min øsnker jeg meg noe han har kjøpt - og tenkt ut....

For meg føles det så koselig at han har satt seg inn i mine ønsker og preferanser, og funnet på noe.

Synes det tar bort all romantikken om jeg skriver ønskeliste.

Gjennom et år kan man lett fange opp ulike behov, ønsker og preferanse som man kan bruke når man handler julegaver.

Ja det er jo deilig med litt romantikk i hverdagen. Men jeg syns likevel at man skal ta ansvar for dette selv, og ikke forvente at noen andre gjør det. Hvis mannen kommer på en gaven selv er jo dette fantastisk, men å nekte å oppgi sine ønsker for å tvinge frem romantikk blir falskt og tåpelig syns jeg.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 12:14   #43
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.946
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Jeg synes det er helt greit å ikke ønske seg noe, og la det være opp til giveren å finne på noe selv. Det forutsetter såklart at man har en høy terskel for å bli skuffet, da. Det er tanken som teller.

Langøre har såppass mange ønker på generell basis, at det burde være ganske greit å kjøpe gave til ham uten at han trenger å skrive ønskeliste. DVD-filmer, bøker, TV-serier på DVD, Blue-Ray-spiller ( ), rettferdige boxere og t-skjorter, hudpleie-ting, etc.

Lykke til i gavejakten!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 12:23   #44
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Opprinnelig lagt inn av Pusurkine, her.

Jeg er litt enig med mannen din jeg da....
Av kjæresten min øsnker jeg meg noe han har kjøpt - og tenkt ut....

For meg føles det så koselig at han har satt seg inn i mine ønsker og preferanser, og funnet på noe.

Synes det tar bort all romantikken om jeg skriver ønskeliste.

Gjennom et år kan man lett fange opp ulike behov, ønsker og preferanse som man kan bruke når man handler julegaver.

Men, det er jo det som er hele problemet mitt. Jeg er rett og slett ikke intuitiv nok til å fange opp ønskene og preferansene han kommer med.

Burde jeg vært flinkere? Helt klart! Men, det er jeg altså ikke.
Jeg er nok litt uenig i at romantikken blir borte ved å få en ønskeliste. Snu på det litt: Det er jo romantisk å ønske å dekke behovet han har, ikke kjøpe gaver som jeg bommer med.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 12:44   #45
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Å jeg er så glad at vi kjøper en felles gave fra oss til oss i julegave, så kan vi heller finne på noen morsomme bursdagsgaver i stedet. *eier ikke fantasi*

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 12:46   #46
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Setter seg ned på kne??

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 12:51   #47
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.946
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Setter seg ned på kne??

Men kanskje ikke på selveste julekvelden? :trangsynt:

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 12:51   #48
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Setter seg ned på kne??

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 12:54   #49
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Jeg klarte ikke å la være. Jeg bare klarte ikke.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 12:55   #50
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Men kanskje ikke på selveste julekvelden? :trangsynt:

Når musene har lagt seg danser julenissen på bordet.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 13:38   #51
Pusurkine
Superaktiv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 405
Pusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populærPusurkine er populær
Standard

Sv: Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Men, det er jo det som er hele problemet mitt. Jeg er rett og slett ikke intuitiv nok til å fange opp ønskene og preferansene han kommer med.

Burde jeg vært flinkere? Helt klart! Men, det er jeg altså ikke.
Jeg er nok litt uenig i at romantikken blir borte ved å få en ønskeliste. Snu på det litt: Det er jo romantisk å ønske å dekke behovet han har, ikke kjøpe gaver som jeg bommer med.

Kan jo hende at han savner at du følger litt mer med på hans ønsker og behov?

Hva som er romantisk vil jo variere fra person til person, men kan liksom alltid be om å få et eller annet jeg føler at jeg trenger og ønsker meg, og da får jeg det, det går jo av felles økonomi, så da blir det på en måte en felles beslutning. For meg føles det helt anderledes om han har kjøpt noe han har lyst til å gi meg uten at jeg har "bestilt det".

Han ønsker rett og slett å bli overrasket, det er hans ønskeliste, så da får du vel prøve å finne på noe? Hva med en helgetur for dere to bare? En hobby han driver med som han ville satt pris på om du hadde satt deg litt inn i og kjøpt noe utstyr til?

Pusurkine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 13:40   #52
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Setter seg ned på kne??

Men, jeg er jo gift... :endablondere:


Sist redigert av Trolljenta25 : 17-11-09 kl 13:45.
Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 13:53   #53
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.946
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Men, jeg er jo gift... :endablondere:

Nei, det er sant. Man kan jo ikke drive med slags skitne ting når man er gift...!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 14:14   #54
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Få hodet ditt ut av kofferten! Jeg tenkte mere i de baner at man setter seg ned på kne for å fri!

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 14:20   #55
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Hmmm, dine skitne tanker ga meg en ide. En kupongbok kanskje? Med litt snedige ideer.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 14:30   #56
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Ingen ting.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 19:05   #57
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Men, jeg er jo gift... :endablondere:

Sier det med Madonna:

"When you call my name, it's like a little
Prayer. I'm down on my knees, I wanna take you
There. In the midnight hour, I can feel your
Power, just like a prayer. You know I'll take
You there
...."

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 19:10   #58
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Jeg pleier å spørre om det er noe spesielt han ønsker seg, som jeg ikke vet om.

For atte, jeg vet jo hva han trenger og vanligvis pleier å ønske seg. Så da passer spørsmålet godt til å finne ut om det er noe jeg ikke har rukket å få med meg

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 19:14   #59
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta25, her.

Hmmm, dine skitne tanker ga meg en ide. En kupongbok kanskje? Med litt snedige ideer.

Årskort er bedre?

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 20:22   #60
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gjør man når mannen drar "du burde vite hva jeg ønsker meg"-kortet?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Sier det med Madonna:

"When you call my name, it's like a little
Prayer. I'm down on my knees, I wanna take you
There. In the midnight hour, I can feel your
Power, just like a prayer. You know I'll take
You there
...."

Har bare aldri tolket det sangen slik
men åkkei

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no