Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Vi skal ha bil nr. 2 (kåånebil) Hvilken?

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-08-07, 19:30   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal ha bil nr. 2 (kåånebil) Hvilken?

Jeg må ha en til å hente barna i barnehagen, kjøre til jobb, og ellers på fritiden.

Hvilken synes dere? Jeg heller mot Toyota yaris til 186 600 kr. Vi må nesten ha plass til ei vogn, og det går ikke i Toyota Aygo tror jeg. (Var på vindusshopping i dag)

YARIS
166.300 Toyota Yaris, 1.0 (Ikke ESP, ikke hodekollisjonsputer, ikke
fjenrlås, ikke AC, ikke kollisjonsputer kne)
186.600 Toyota Yaris Sol, 1.0 (litt dau)
205.400 Toyota Yaris Sol diesel 1.4 (ganske sprek)

AYGO
134.800 Toyota AYGO 1.0 (ikke ESP, ikke kollisjonsgardiner, ikke delt
baksete, ikke sentrallås mv)
142.300 Toyota AYGO+ 1.0 (ikke ESP)
157.000 Toyota AYGO+/sport (klimaanlegg, lettmetallfelger mv, ikke ESP)

Micra
172.200 Micra 1.2 (ikke auto klima, regnsensor mv, ikke ESP)
193.200 Micra 1.2
207.200 Micra 1.5 diesel

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 20:42   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal ha bil nr. 2 (kåånebil) Hvilken?

Jeg ville heller kjøpt en brukt (2-3 år gammel) litt større bil. F.eks Toyota Corolla. Og det er fordi jeg synes de ser så skummelt små ut de typene du nevner (angst for å kollidere..). Men det er kanskje nybil du vil ha?

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 20:47   #3
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal ha bil nr. 2 (kåånebil) Hvilken?

Vi en gammel Corolla som kånebil (mannen kjører den til jobben ).
Jeg ville helst hatt en Golf for det har jeg hatt i flere år tidligere og liker de bilene godt!

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 20:50   #4
konemor
Erfaren
 
konemor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 861
konemor er litt kulkonemor er litt kul
Standard

Sv: Vi skal ha bil nr. 2 (kåånebil) Hvilken?

Ville satset på en trafikk sikker bil.
Mange småbiler er direkte farlige ved kollisjon.
Tror kanskje Micra er en av dem, men veldig usikker på dette så ville sjekket det opp.

konemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:32   #5
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi skal ha bil nr. 2 (kåånebil) Hvilken?

Jeg er ikke særlig glad i Toyota og syns de er overpriset for det de er (men dette er jo min personlige mening, altså) Ville også heller gått for en 2-3 år gammel litt større bil. For 160-170 000 liggeer det f.eks. plenty av biler som Golf 1995 modell, Opel Astraer med 1,6l (1,4 er litt billigere) stasjonsvogner (selv har jeg Astra 1,8l som jeg er veldig fornøyd med) og mye annet. Her er det plenty plass nok til barnevogn og litt større bil som gir litt mer sikkerhet i trafikken.

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:35   #6
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal ha bil nr. 2 (kåånebil) Hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Mathias sin mamma, her.

For 160-170 000 liggeer det f.eks. plenty av biler som Golf 1995 modell,

Du skrev feil her hva? 2005? Ikke 1995??

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:36   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal ha bil nr. 2 (kåånebil) Hvilken?

Yaris er super!
Romslig til å være liten, sikker til å være liten, billig i drift, holder seg godt i pris, Toyota har få feil og trivelige folk!
*savner Yarisen min og skal snart kjøpe Avensis*

Jeg ville ikke kjøpt Volkswagen, utrolig varierende hvor mye feil det er på Golfene og Poloene og de fleste jeg kjenner klager over elendig service på verkstedene.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:38   #8
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal ha bil nr. 2 (kåånebil) Hvilken?

Corolla koster mye mer. Yaris ligger på topp i sikkerhet. Og ja, jeg vil ha ny bil
Vi er utrolig glad i toyota verso, og ønsker en lignende bil.

Jeg vil ikke ha større bil enn yaris.

Noen som har synspunkter på de som ligger til forslag, og ikke andre biler ?

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:38   #9
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vi skal ha bil nr. 2 (kåånebil) Hvilken?

Hadde heller kjøpt en Honda Jazz.
Bedre løsning inni en toyotaene
kan flytte hele baksete raden osv

eller en civic

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:38   #10
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal ha bil nr. 2 (kåånebil) Hvilken?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Yaris er super!
Romslig til å være liten, sikker til å være liten, billig i drift, holder seg godt i pris, Toyota har få feil og trivelige folk!
*savner Yarisen min og skal snart kjøpe Avensis*

Jeg ville ikke kjøpt Volkswagen, utrolig varierende hvor mye feil det er på Golfene og Poloene og de fleste jeg kjenner klager over elendig service på verkstedene.

Ah... Takk!

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:39   #11
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal ha bil nr. 2 (kåånebil) Hvilken?

Vi solgte Yarisen bare fordi vi skulle ha barn og kun skulle ha 1 bil. Da hadde vi blant annet vært på langtur med den, telttur i 14 dager, to personer, delvis bodd i bilen.
Jeg var utrolig glad i den :snufs: . Jeg kjenner flere som har hatt samme forhold til Yarisen sin.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:39   #12
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal ha bil nr. 2 (kåånebil) Hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Marianne, her.

Hadde heller kjøpt en Honda Jazz.
Bedre løsning inni en toyotaene
kan flytte hele baksete raden osv

Japse... må sjekkes ut! Takk.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:45   #13
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal ha bil nr. 2 (kåånebil) Hvilken?

Du kan kjøpe meg Aygo + sport 5 dør!
Den er råkul. Kun kjørt litt over 9000 km. Ble kjøpt november 2006. Skikkelig kul konebil.
Toyota er skikkelig gode biler. Kommer nok til å kjøpe toyota familiebil neste gang!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:46   #14
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi skal ha bil nr. 2 (kåånebil) Hvilken?

Har bare godord å si om Yaris. Føles større ut enn den er, romslig inni. Og ikke minst slik det er med Toyotaene: de går og går, aldri noe problemer

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:48   #15
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal ha bil nr. 2 (kåånebil) Hvilken?

Er ikke en av grunnene til Toyotaenes prisnivå at de faktisk er veldig veldig driftsikre.

VW hadde jeg ikke valgt, mye styr.

Jeg ville ha sett litt på garantiene du får med, det sier mye at VW knapt gir nybilgarantier.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:54   #16
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal ha bil nr. 2 (kåånebil) Hvilken?

Jeg er knallformøyd med min Yaris.
Skulle ha ny konebil i fjor og kjøpte den med diesel og automat tror det er 90 hester jeg. Har plass til en Pliko i bakasjen evt en OTH på høykant, har og plass til en Britax TWE bakovervent til Propellen

Toyota Yaris er en stoooor liten bil. Billig i drift og jeg må si at jeg syns jeg sitter bra i den. Har du prøvekjørt en Yaris?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 21:57   #17
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal ha bil nr. 2 (kåånebil) Hvilken?

Dessuten så synes jeg forsikringen første året er jo super bra. Jeg betaler kun 400 kr i mnd i helkasko forsikring til å med november for da har det gått 1 år siden jeg kjøpte bilen.

Det er slik med alle nye toyotabilene man kjøper ifra toyotaforhandler. Så løp og kjøp deg Toyota!!

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 22:01   #18
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi skal ha bil nr. 2 (kåånebil) Hvilken?

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.


Så løp og kjøp deg Toyota!!


__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-08-07, 23:13   #19
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vi skal ha bil nr. 2 (kåånebil) Hvilken?

Av de tre du nevner, så hadde jeg helt klart valgt Yaris. Hadde nok hatt mest lyst på den dyreste modellen men fornuften hadde nok sagt at jeg burde nøye meg med den i midten


Jeg farter forresten rundt i en Hyundai i30 i helga - en alldeles splitter ny modell fra Hyundai. Ganske sprekt utseende (mistenker at den skal ligne en Bmw 1-serie i både utseeende og navn...) og på størrelse med en Yaris tipper jeg.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-07, 14:45   #20
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.010
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi skal ha bil nr. 2 (kåånebil) Hvilken?

Opprinnelig lagt inn av C@mill@, her.

Jeg er knallformøyd med min Yaris.
Skulle ha ny konebil i fjor og kjøpte den med diesel og automat tror det er 90 hester jeg. Har plass til en Pliko i bakasjen evt en OTH på høykant, har og plass til en Britax TWE bakovervent til Propellen

Toyota Yaris er en stoooor liten bil. Billig i drift og jeg må si at jeg syns jeg sitter bra i den. Har du prøvekjørt en Yaris?

Aldri prøvekjørt yarisen nei. Men vi har en 2001 modell yaris verso som familiebil, og den elsker jeg.

Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no