Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Sykkelhenger vs. påhengssykkel til barn på snart 3 år

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-03-15, 20:07   #1
joacom
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2015
Innlegg: 6
joacom har et hav av muligheter foran seg
Spørsmål

Sykkelhenger vs. påhengssykkel til barn på snart 3 år

Hei alle sammen

Jeg har 2 gutter, (Snart 3 år og en på 6 år)
Han eldste gutten min sykler helt fint selv, å vi har øvd oss masse på å sykle til barnehagen. Men han på snart 3 år kan ikke sykle enda.

Noen som har erfaring med barn i 2-3 års alder på påhengssykkel? Legg gjerne med tips om hvilken påhengsykkel du har erfaringen med

Selv innbiller jeg meg at jeg sparer meg selv for mye frustrasjon med å bare kjøpe meg en sykkelhenger istede for påhengssykkel (da jeg ser for meg påhengsykkel at jeg må følge med hele tiden, kjøre superseint med fare at poden skal dette av, og glemme å holde seg fast, lene seg til sidene osv...)

Men ønsker å få noen andres perspektiv på dette...

Om jeg skal kjøpe meg sykkelhenger har jeg sett på denne:
cheetah 2 sykkelhenger fra xxl som har fått terningkast 5 av foreldre.no

Håper noen kan hjelpe meg
Joakim

joacom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-15, 20:30   #2
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkelhenger Vs Påhengssykkel til barn på snart 3 år

Min hadde ikke vært klar for påhengssykkel i treårsalderen (og er det nok knapt ennå, hun er fem og et halvt). Sykkelvogn har fungert veldig fint.

Kjenner ikke til den du nevner, men vi har vært veldig fornøyde med Croozer - også fra XXL. Var i grunn fornøyde med billigvogna vi hadde fra Biltema også.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 18:18   #3
joacom
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2015
Innlegg: 6
joacom har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sykkelhenger Vs Påhengssykkel til barn på snart 3 år

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Min hadde ikke vært klar for påhengssykkel i treårsalderen (og er det nok knapt ennå, hun er fem og et halvt). Sykkelvogn har fungert veldig fint.

Kjenner ikke til den du nevner, men vi har vært veldig fornøyde med Croozer - også fra XXL. Var i grunn fornøyde med billigvogna vi hadde fra Biltema også.


Takk for svar!

Det ble diskutert i lunsjen på jobb i dag også, å vi kom fram til at sykkelvogn var tingen

joacom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 18:45   #4
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelhenger Vs Påhengssykkel til barn på snart 3 år

Sykkelvogn er veldig godt å ha! Jeg kjører stadig rundt med begge våre i sykkelvogna om vinteren, og de er 8 og 6 år og veier 54 kg til sammen. Den var gull verdt da de var små og er fortsatt strålende å ha med seg på tur, f.eks., med oppakning. Jeg bruker den også til handleturer - får fint plass til mat for over 1000 kr, f.eks., og har fraktet veldig mye rart i den vogna.

Til barnet på 3 anbefaler jeg i tillegg løpesykkel (også kalt balansesykkel) for å få balansen på plass. Gutten vår sykla på vanlig tohjulssykkel da han var 3,5 etter å ha brukt balansesykkel mye først.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 20:26   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelhenger Vs Påhengssykkel til barn på snart 3 år

Min yngste hadde enormt glede av påhengssykkel i fjor da hun var 4,5. Hun kunne sykle, men det er jo ikke noe must. Jeg ville valgt påheng fremfor sykkelvogn hvis hun er stor nok. Bare det at de aktiviseres gjør valget lett for meg. Og påhengssykkel kan brukes lenge også.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 21:09   #6
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkelhenger Vs Påhengssykkel til barn på snart 3 år

Minsten fikk Trail Gator (http://www.sykkelcenteret.no/trail-gator) da han var 3,5 år, og kunne begynt tidligere. Men han var ganske kjapp med å mestre sykkelen, han syklet uten støttehjul like etter. Og vokser vel opp i det som må kunne sies å være en sykkelfamilie... Han kom i barnehagen og fortalte at Alexander Kristoff vant Tour de Fjords, til et noe uentusiatisk og forvirret publikum...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 21:33   #7
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sykkelhenger Vs Påhengssykkel til barn på snart 3 år

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Minsten fikk Trail Gator (http://www.sykkelcenteret.no/trail-gator) da han var 3,5 år, og kunne begynt tidligere. Men han var ganske kjapp med å mestre sykkelen, han syklet uten støttehjul like etter. Og vokser vel opp i det som må kunne sies å være en sykkelfamilie... Han kom i barnehagen og fortalte at Alexander Kristoff vant Tour de Fjords, til et noe uentusiatisk og forvirret publikum...

Herlig!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-15, 19:24   #8
joacom
Nybegynner
 
Medlem siden: Mar 2015
Innlegg: 6
joacom har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Sykkelhenger Vs Påhengssykkel til barn på snart 3 år

Takk for svar allesammen!

Kikket på en sånn påhengsykkel, å den så noe stor ut, sånn Trail Gator tror jeg kunne funke veldig fint da jeg kan feste den direkte på sykkelen, og ikke var det noen upris heller, virket litt tungvint å koble frahverandre når vi kommer til barnehagen og jeg skal fortsette på egenhånd uten ungene til jobben. @Bluen er må man skru den frahværandre eller er det en slags hurtigkobling? Jeg tror jeg har innsett at jeg ikke har tolmodigheten til dette tidlig om morgenen enda, så jeg har tenkt å kjøpe sykkelvogn, og hvis jeg ser at sykkelen med støttehjul blir plutselig brukt kan jeg jo Kjøpe en sånn gator. Vi har kjøpt en gåsykkel til den lille poden, den bruker han masse, å han gir fart med beina og flyr avgårde. Problemet var da vi tok han med på en lengre tur på denne fikk han gnagsår mellom bleia og beinene, så den er nok ikke laget for å dra på langtur :P Men sånn rundt i gaten på utsiden av huset fungerer gåsykkelen kjempefint!

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Sykkelvogn er veldig godt å ha! Jeg kjører stadig rundt med begge våre i sykkelvogna om vinteren, og de er 8 og 6 år og veier 54 kg til sammen. Den var gull verdt da de var små og er fortsatt strålende å ha med seg på tur, f.eks., med oppakning. Jeg bruker den også til handleturer - får fint plass til mat for over 1000 kr, f.eks., og har fraktet veldig mye rart i den vogna.

Til barnet på 3 anbefaler jeg i tillegg løpesykkel (også kalt balansesykkel) for å få balansen på plass. Gutten vår sykla på vanlig tohjulssykkel da han var 3,5 etter å ha brukt balansesykkel mye først.


Sist redigert av joacom : 04-03-15 kl 19:25. Årsak: skjønte ikke helt mulitsitat, og trykket vilt :P
joacom er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
hjelp, påhengssykkel, sykkelhenger, sykkelvogn


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no