Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva skal du ha på deg 17. mai?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-09, 09:32   #101
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

(Fikk ikke slettet dobbelpostingen pga. nettet her). Nei hun skal ha den på seg neste år, så det blir litt dumt å legge den ned og så opp igjen, tror jeg. Tør ikke spørre, dessuten er det så få dager igjen. Synd.

Så kjedelig da.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 13:25   #102
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Jeg skal ha på meg denne, Bolsøybunad fra Romsdal

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 13:30   #103
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?



Jeg kom inn i bunaden min! Det hadde jeg ikke trodd, så kort tid etter fødselen. Da blir det altså grønn trønderbunad på meg. Upraktisk med tanke på amming, men når både mannen og de to eldste jentene også stiller i bunad, og storelillesøster også skal bruke "bunad", ville det vært kjipt for meg å ikke bruke min.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 13:59   #104
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Eg skal ha folkedrakt frå Kvam i Hardanger der mor mi er frå. (Om han ikkje har krympa i skåpet.)



Ben "ikkje om regnet høljar" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 14:08   #105
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Da har jeg vært å kjøpt striesekk.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 14:08   #106
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Da har jeg vært å kjøpt striesekk.

Bilde?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 14:19   #107
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Yeah, right.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 14:43   #108
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Det kan bli en blå trønderbunad, det kan bli en kjole, men mest sannsynlig blir jeg sittende hjemme og skrive oppgave.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 14:47   #109
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Min Dovre-bunad passer ikke i år.
Det blir derfor en svart kjole med turkise blomster, turkis cardigan og svarte pumps.

Ooh :note to self: kjøpe strømpebukse.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 15:09   #110
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Det kan bli en blå trønderbunad, det kan bli en kjole, men mest sannsynlig blir jeg sittende hjemme og skrive oppgave.

Nå føler jeg meg nesten litt syk, men jeg kjente en snev av misunnelse faktisk.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 15:09   #111
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Yeah, right.

Å, kom igjen da, Sitron. :dulter jovialt:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 16:30   #112
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.819
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Da skal jeg ha på meg Rogalandsbunaden min, som ser slik ut:

Jeg har samme mønster men på sort bakgrunn. Har burgunder liv. Blir nok til at jeg har den på meg dersom den passer.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 17:07   #113
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.



Jeg kom inn i bunaden min! Det hadde jeg ikke trodd, så kort tid etter fødselen. Da blir det altså grønn trønderbunad på meg. Upraktisk med tanke på amming, men når både mannen og de to eldste jentene også stiller i bunad, og storelillesøster også skal bruke "bunad", ville det vært kjipt for meg å ikke bruke min.

Så bra, du har jo så flott mt som passer til - eller skal vi si hører til, så det ville vært synd å ikke kunne bruke den.


Jeg har ikke peiling på hva jeg skal ha på meg. Problemet mitt er like mye fottøy. Jeg må ha et antrekk som passer til sko jeg greier å gå i tog med.

Neste år satser jeg på at jeg kan vimse rundt med min nyinnkjøpte bunad. Endelig ser det ut for at jeg får drømmen min oppfylt!

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 18:00   #114
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Jeg skal ha på min Follobunad.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 18:23   #115
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

:venter på bilde av striesekken til Sitron:

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 18:54   #116
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Eg skal ha folkedrakt frå Kvam i Hardanger der mor mi er frå. (Om han ikkje har krympa i skåpet.)



Ben "ikkje om regnet høljar" Murphy

Den er så fin. Jeg håper at jeg klarer å overtale mannen til å kjøpe seg bunad til eldste skal konfirmeres. Har lyst at eldste skal få seg bunad til konfirmasjonen også, og da er det denne som er aktuell. Det er en av de fineste herrebunadene syns jeg.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 19:21   #117
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Jeg har østfoldbunad. (Ikke meg på bildet!)



Den skal jeg ha på meg, hvis og bare hvis jeg a) ikke dør i forsøket og b) husker å hente bunadskoene hos skomakeren.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 19:37   #118
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Sokk, her.

Jeg har østfoldbunad. (Ikke meg på bildet!)


Sånn skal jeg ha på meg og. Minus lua. Pluss noen centimeter til rundt livet enn denne jenta.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 20:30   #119
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.217
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Jeg skal ha på meg min Namdalsbunad. FInner ikke bilde av meg, men med litt googling fant jeg et at dronning Sonja i Namdalsbunad:

mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 20:32   #120
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha på deg 17. mai?

Opprinnelig lagt inn av Hannah, her.

Den er så fin. .

Og Benmurphy er da veldig fin i bunaden sin, synes du ikke?

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no