Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjemmelagede hamburgere

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-07, 18:51   #1
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemmelagede hamburgere

Jeg har karbonadedeig og kjøttdeig, men hva bør jeg blande i for å få en perfekt smak i burgerne?

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:04   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelagede hamburgere

Vi blandet med jalapenos, løk, hvitløk, paprika og diverse krydder.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:15   #3
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjemmelagede hamburgere

http://www.matoppskrift.no/sider/artikkel926.asp

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:53   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelagede hamburgere

Jeg har eksperimentert mye med hamburgere, og har prøvd med feks. en pakke tacokrydder i kjøttdeigen. Ble kjempegodt. Men det aller beste jeg noensinne prøvde var å blande en pakke Greek Wrap-marinade direkte i kjøttdeigen sammen med et egg, og lage 4 gode burgere av det. Serverte med båtpoteter og den hvitløkssausen som følger med. Himmelsk!! Min mann spiste som om han aldri hadde sett mat før.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:56   #5
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelagede hamburgere

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg har eksperimentert mye med hamburgere, og har prøvd med feks. en pakke tacokrydder i kjøttdeigen. Ble kjempegodt. Men det aller beste jeg noensinne prøvde var å blande en pakke Greek Wrap-marinade direkte i kjøttdeigen sammen med et egg, og lage 4 gode burgere av det. Serverte med båtpoteter og den hvitløkssausen som følger med. Himmelsk!! Min mann spiste som om han aldri hadde sett mat før.

Åh, det hørtes godt ut. Det må jeg prøve neste gang.

I kveld hadde jeg i to egg, litt brødrasp, 1 ss melk, og masse forskjellig krydder: chilli, paprika, aromat,salt, pepper og mye annet.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:57   #6
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelagede hamburgere

Jeg bruker ett egg og ulike krydder alt ettersom jeg føler for det. Løk innimellom. Jeg liker kapers inni, men det gjør ikke mannen.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:58   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.876
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelagede hamburgere

Jeg bruker mye forskjellig, men alltid sennep og hakket sylteagurk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 20:53   #8
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hjemmelagede hamburgere

Jeg har oppi revet ost. Blir utrolig deilige og saftige burgere da.

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 20:55   #9
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.072
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmelagede hamburgere

Jeg har alltid hakket løk, rødbet og sylteagurk, i tillegg til krydder, potetmel og evt ost.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 17:19   #10
Ivrig
På farten igjen
 
Ivrig sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 238
Ivrig er litt kul
Standard

Sv: Hjemmelagede hamburgere

Mine er med bifteki-krydder, hakket løk, hvitløk, kapers, brødsmuler, egg og tomatpure

__________________
En lykkelig hedonist og mamman til verdens beste gutt


Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 19:01   #11
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hjemmelagede hamburgere

Masse krydder (varierer alltid), ett egg og revet ost.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 20:50   #12
Lionking
hakuna matata
 
Lionking sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 21
Lionking er litt kul
Standard

Sv: Hjemmelagede hamburgere

Jeg har prøvd mange forskjellige oppskrifter, men har etter hvert landet pånoe så enkelt som å blande i Jensen's choice knust hvidløk og chilli. Glasset selges i de fleste butikker, og iallefall på meny. En teskje er nok - unless you like it hot. Dessuten kaster jeg i et egg for at deigen skal holde sammen.

Lionking er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:18   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmelagede hamburgere

Finhakket løk og chilli, en-to revne, kokte poteter, knust kapers, krydder etter lyst og følelse (men ALDRI blandingskrydder) og egg eller fløte eller vann.

Tilbehøret er Strå sin hjemmelagde remulade:
1 beger lettrømme
1/2 finhakket løk
1 neve finhakket sylteagurk
1 ss knust kapers
2 ss majones
noe sennep

Yummi.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 21:34   #14
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmelagede hamburgere

Har også brukt div krydderblandinger, både til kjøtt og til dip og dressinger. Fungerer godt det.

Synes egentlig hamburgere skal være mest mulig saftig kjøtt, så jeg har aldri i egg, melk og annet sånt. Og jeg rører minst mulig, så deigen ikke blir seig.

Jeg har også iblant bare delt en hel pakke karbonadedeig i to uten å røre i det hele tatt, og stekt to store firkantede "burgere", og bare krydret "utenpå". Også smaskens, og veldig saftig og godt.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 22:00   #15
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmelagede hamburgere

Jeg har alltid i vann ispedd med buljong i karbonadedeigen/kjøttdeigen.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 23:20   #16
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmelagede hamburgere

Lagde her i går og hadde oppi, 1 fedd kvitløk, 2 sjalottløk, grønn chili, salt, pepper og egg.

Blei innmari gode

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no