Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Å skaffe seg hund

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-13, 10:42   #301
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Guri, altsaa. Her gaar det unna. Vi skal paa besök til en oppdretter paa lördag. Hun har 9 uker gamle valper, som vi evt. vil kunne faa rett etter höstferien (midten av oktober). Vanligvis kan de komme hjem til nye eiere fra de er 10 uker, men oppdretter syntes det var bedre om de ble lenger hos mammaen siden vi ikke har hatt hund för, og det passet jo bra med vaare ferieplaner, ogsaa. I tillegg skal vi neste uke fredag til en annen oppdretter som har valper som akkurat er födt (de vil vaere to uker gamle naar vi ser dem). Begge oppdrettere virker veldig koselige, men hun vi skal til först, mer erfaren og seriös, kanskje, men det ser vi jo ikke för vi kommer dit. Begge tar imot hundene "sine" naar de nye eierne skal paa ferie. Gurimalla. Jeg har sommerfugler i magen.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 10:48   #302
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Spennende liefje! Vet du mer om foreldrene? Hvilke farger er valpene? Man skal jo ikke være så opptatt av farge, men det er da veldig interessant uansett ... Har du bilde eller har de lagt det ut på noen webside?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 11:13   #303
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Spennende liefje! Vet du mer om foreldrene? Hvilke farger er valpene? Man skal jo ikke være så opptatt av farge, men det er da veldig interessant uansett ... Har du bilde eller har de lagt det ut på noen webside?

Oppdretteren vi skal til först, anbefalte oss aa ta en hannhund siden vi bor i et omraade med mange hunder, ergo risiko hver gang en tispe har löpetid. Hun hadde to hannhunder, en rödlig, den andre husker jeg ikke engang (jeg var "litt" gira da jeg snakket med henne). Hun skulle sende bilder :venter: ogsaa faar vi jo sett dem lördag, da. Jeg har ikke lyst til aa legge ut bilder her för valpen er vaar.

Den andre oppdretteren har relativt nyfödte valper, to tisper, to hannhunder. Hannene og en tispe er havannabrune med bittelitt hvit paa, den andre tispen er lys. Har hört at farger forandrer seg mye, saa det er jo vanskelig aa si enda hvordan de virkelig blir.

Farge er egentlig ikke saa viktig for oss, vil ikke ha helt lyse, men ellers synes jeg alle er utrolig fine og söte. Her er en link til en fin side som viser en haug av mulige farger med bilder: http://www.felici-animali.be/PdC_en_colours.htm Röd, som hun förste nevnte at de hadde en av og havannabrun, ser jo veldig fint ut, men som sagt er ikke fargen viktigst.


Sist redigert av liefje : 11-09-13 kl 12:50.
liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 11:34   #304
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Jeg har ikke lest hele tråden, men er det noen som har erfaring med å være fosterhjem for hund? Vi er helt grønne på dette, ingen av oss har særlig erfaring med hund. Hvem kontakter man og hvordan går man frem?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 19:25   #305
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Du mener forvert?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 19:32   #306
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Vi vurderer å være en slags forvert, dette er tjenestehund som skal trenes opp
mens vi har den og bo hos oss et år.
Skulle det vise seg at hunden ikke er egnet til det den skal tjenestegjøre så får man tilbud om å beholde den.
Dette tenkte vi for å se om vi virkelig vil ha hund og hvordan det fungerer med hund i vår familie.

Vet ikke hvordan man får dette, er gjennom mannens jobb.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 20:11   #307
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Man kan bli fòrvert ved å ta kontakt med oppdrettere. Oppdretteren min hadde noen hunder ute på fòr, var deleier på noen hunder hun hadde solgt, noen var solgt med betingelser om f.eks avl, og noen hunder var solgt uten noen betingelser.

Vi har oppdretteren som deleier på hunden, og har forpliktet oss til å la henne bruke han til parring 2 ganger.

Jeg har sett det står i annonser på finn og, at de ønsker forverter.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-09-13, 20:28   #308
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Jeg vet om en som har samme rase som vi har; Russkaya Tsvetnaya Bolonka som letet etter forvert for litt siden. Nydelig rase om man vil ha liten hund.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-13, 07:08   #309
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.734
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Jeg fant SPCA og har kontaktet dem. De søker etter fosterhjem, for omplasserte hunde de trenger et hjem til mens de finner et permanent. Skal sjekke med oppdrettere, det var lurt. Egentlig har jeg forelsket meg totalt i en perfekt liten mops, men han er renraset og veldig dyr.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-13, 07:56   #310
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg fant SPCA og har kontaktet dem. De søker etter fosterhjem, for omplasserte hunde de trenger et hjem til mens de finner et permanent. Skal sjekke med oppdrettere, det var lurt. Egentlig har jeg forelsket meg totalt i en perfekt liten mops, men han er renraset og veldig dyr.

Foravtale for en mops kan da være greit.

Bare husk at ikke bli lurt til elendige avtaler, selv om du får hunden "gratis"

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-13, 13:27   #311
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Da vi var paa besök hos vennene vaare som har havaneser, tilböd de seg at vi kunne faa arve hundeseng og transportboks av dem, i liten störrelse, siden de ikke trenger det lenger. Jeg har tidligere lest at valper kan vaere engstelige og at de faar med seg teppe med lukten til hundmamma naar de flytter til sitt nye hjem. Da tenkte jeg plutselig: Er det kanskje feil om valpen arver ting? Jeg mener, da lukter det jo av en fremmed hund, noe som kanskje ikke er saa bra? (ogsaa faar jeg jo ikke hundebabyshoppet like mye som jeg ville )

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-13, 16:07   #312
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Går nok helt fint
Greit å kanskje bare vaske over det. Men du får nok med noe fra oppdretter som teppe o.l. Er hvertfall veldig greit om du gjør det. Og da kan du legge det oppi hundesengen feks i starten

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-13, 19:30   #313
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Det var et transport"bur" i stoff, ogsaa sengen var i stoff. Vet ikke om det kan vaskes. Vi regner med at vi faar med noe fra oppdretter naar den tid kommer, men hunder har jo veldig god luktesans, saa de blir kanskje redde og forvirret av nok en hundelukt??

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-09-13, 20:13   #314
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Neida det går nok helt fint skal du se
Det er jo mange som faktisk har andre hunder også når de får en hund til Så det skal du ikke tenke på

Hundesenger kan stort sett trekke taes av og hives på 60

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-13, 21:56   #315
Bobbelur
...we have cookies
 
Bobbelur sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 2.642
Blogginnlegg: 191
Bobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelenBobbelur er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Liefje, en ting dere kan gjøre i forhold til valp og lukt er å legge en gammel tskjorte i senga et par-tre netter og så la oppdretter legge den i valpekassen. I tillegg til å være på besøk en gang i uka omtrent så gjorde jeg det med min minste, og han har vært veldig trygg på meg etter at han kom hjem til oss. Selv om det da luktet annen hund i huset vårt. (At han er blitt veldig mammagutt er en helt annen historie...)

Bobbelur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 09:58   #316
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Takk for tips. Gleder meg til aa reise for aa se paa valper i morgen.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 16:29   #317
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Uff. Da er vi akkurat kommet tilbake fra besöket hos oppdretter. Dessverre fikk vi en veldig daarlig fölelse der, og kommer absolutt ikke til aa kjöpe av henne. Skittent med lukt, valper ble holdt adskilt fra resten av huset, hundemamma ikke til stede, valper fra to ulike kull födt med en ukes mellomrom (tegn paa masseproduksjon), masser av hunder i huset som vi hörte og ikke saa. Selve valpene var jo selvsagt söte, men vi önsker ikke aa kjöpe derfra, som sagt. Jeg hadde aldri sent valpen tilbake dit paa ferie for eksempel, og var jo noe vi gjerne ville ha mulighet til. Jaja. Bedre lykke neste gang. Skal til en annen oppdretter om en uke, ogsaa.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 16:30   #318
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Da vet dere det. De har dere utelukket den oppdretteren.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 16:41   #319
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Ja ett besøk kan vise mye det.

Jeg blir veldig overaska når folk kommer til oppdrettere og det er lukt og møkk. Selv om man har valper, så vasker man ALLTID rett før valpekjøpere kommer. Selvfølgelig oftere enn det også altså. Men jeg stusser når oppdrettere ikke gidder og ta den halvtime timen med vask før potensielle valpekjøpere kommer.

Husker når jeg hadde 7 valper her. Da måtte jeg vaske med en gang jeg sto opp om morgnen, midt på dagen og før jeg gikk å la meg. Likevel så det heeelt jævlig ut til alle tidene jeg vasket. Men det luktet ikke spesielt fordeom, siden jeg tok det såpass ofte.

Men ikke første gang jeg hører om lukt og møkk fra valpekjøpere som har vært hos en oppdretter.



Når det kommer til to tette kull, KAN det være kombinasjonen som gjør hun ikke ville vente når løpetidene kom så tett. Vet ikke om hun hadde noe svar på hvorfor hun satt to tette kull i heimen?

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 17:32   #320
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.444
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Å skaffe seg hund

Vi spurte ikke om hvorfor hun hadde to saa tette kull. Det var liksom ingen vits i aa spörre om ting naar vi hadde daarlig magefölelse fra begynnelsen av. Selvsagt kan det vaere en grunn for det, men det hadde ikke hjulpet akkurat her.

Og apropos skittent. Baade valpene og plassen de var paa luktet hundetiss (eller noe i den duren). Etter aa ha holdt dem og klappet dem, luktet vi saann, ogsaa. I tillegg saa de generelt ustelte ut. Jeg laante toalettet til oppdretteren mens vi var der, og det saa ikke akkurat nyvasket ut der, heller. Jeg tror rett og slett at hun ikke brydde seg om saant.

Heldigvis hadde vi alle (mann, jeg og sönn) samme inntrykk, saa da var det egentlig greit at vi takket for oss og dro videre. Naa vet vi det, ja. Og bedre lykke neste gang.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no