Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Haster litt: Hvordan steke stuffing utenfor kalkunen?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-07, 00:54   #1
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Haster litt: Hvordan steke stuffing utenfor kalkunen?

Ja, det lurer jeg på.

Vi blir ikke så mange på nyttårsaften, og skal derfor bare ha kalkunbryst og ikke en hel kalkun. Jeg vil dog ha stuffing, det er så godt! Jeg lager den loff/bacon/rømme/sopp-saken som man finner oppskrifter på både her og der og tenkte ha alt i en ildfast form og steke det til det ser ferdig ut. Men hvor mange grader og hvor lenge bør det da stekes? 200 grader? Eller mindre?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 09:46   #2
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Haster litt: Hvordan steke stuffing utenfor kalkunen?

Jeg har stekt min stuffing på 125 grader, den består av medisterdeig + + i en brødform. Husker ikke hvor lenge jeg steker den, stikker en kniv nedi og ser om den er ferdig.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 10:48   #3
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Haster litt: Hvordan steke stuffing utenfor kalkunen?

Hva om du lager boller av det, da er det kanskje enklere å se når det er ferdig?

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 12:03   #4
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Haster litt: Hvordan steke stuffing utenfor kalkunen?

Om du lager med medisterdeig, ville jeg uansett ha stekt utenfor, synes det får så emmen smak av å ligge inne i kalkunen.... og ikke gir det kalkunen noe annet enn lenger steketid, synes jeg.

Jeg ville stekt i brødform, og sjekket temp og tid ved å lete opp kjøttbrød/kjøttpuddig-oppskrifter.

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 12:04   #5
Arona
passer i nissedrakt
 
Arona sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Krokstadelva
Innlegg: 1.454
Blogginnlegg: 10
Arona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smartArona imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Haster litt: Hvordan steke stuffing utenfor kalkunen?

..... og der så jeg akkurat at du ikke skulle ham medisterdeig-stuffing. :P

Her er noen linker som kanskje kan hjelpe?

http://www.aperitif.no/?id=99079
http://www.kylling.no/Article.aspx?a...mnu3id=&mnu4id=

__________________
2007 og 2009
Alle ting går. Om ikke annet, så går det til helvete....

Arona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 21:10   #6
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Haster litt: Hvordan steke stuffing utenfor kalkunen?

Takk for svar! Jeg tror det skal gå bra.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no