Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Unpopular opinion-tråd

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-23, 15:36   #41
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Jeg er for vindkraft.

#metoo. Og vannkraft. Bygget etter konsesjoner. Etter å ha jobber noen år med å bygge småkraft og skrevet hauger med konsesjonssøknader vet jeg at det ikke akkurat er veldig enkelt å gå konsesjon og at det er hanske strenge krav. Rødlistearta lav 40 meter nede i et juv (vi måtte leie inn konsulenter som firte se ned for å undersøke fjellveggen) stoppet en gang et prosjekt for oss.

Ting blir veldig vanskelig når vi ikke vil ha olje, ikke bygge ut vannkraft eller ha vindmøller. Men fremdeles ønsker å elektrifisere og bruke strøm.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-23, 15:57   #42
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.406
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Jeg synes det er helt, helt jæv... og fullstendig bortkastet, herregud.

Det er mye i denne tråden jeg kunne kommentert på men jeg er delvis for feig og delvis for lat.

Du er ikke alene om å mene dette om toppturer.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-23, 16:02   #43
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.406
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Det er helt hårreisende å bruke to milliarder på en sykkelstamvei her i området. Det kommer ikke til å bli fler som sykler for de som ikke sykler til daglig kommer til å være livredde for å sinke alle andre og ikke skjønne de uskrevne reglene som "Tour de Finans/Tour de Oljå" har laget seg i mellom.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-23, 16:04   #44
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.563
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Ja, det kan jo tenkes, men hvis de fleste elever lærer mer av undervisning så er jeg jo enig i at dette er viktigere enn de få elevene som evt har utbytte av lekser (og det er jo heller ikke gitt at de elevene som har utbytte av lekser samtidig ikke har utbytte av økt undervisning, så det kan jo være at leksefri er en fordel for alle elever mens lekser er en fordel for bare noen få).

Er økt undervisning noe som henger sammen med leksefri da ? Ene barneskolen her i kommunen har ikke lekser. De har jo ikke noe mer undervisning av den grunn??

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-23, 16:14   #45
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.747
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

#liveterbestute

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-23, 16:15   #46
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.197
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Det er helt hårreisende å bruke to milliarder på en sykkelstamvei her i området. Det kommer ikke til å bli fler som sykler for de som ikke sykler til daglig kommer til å være livredde for å sinke alle andre og ikke skjønne de uskrevne reglene som "Tour de Finans/Tour de Oljå" har laget seg i mellom.

De burde brukt pengene på dobbeltspor på Jærbanen, og bedre busstilbud på Jæren.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-23, 16:29   #47
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Det er helt hårreisende å bruke to milliarder på en sykkelstamvei her i området. Det kommer ikke til å bli fler som sykler for de som ikke sykler til daglig kommer til å være livredde for å sinke alle andre og ikke skjønne de uskrevne reglene som "Tour de Finans/Tour de Oljå" har laget seg i mellom.

Tror den upopulære meningen er å mene at det er en fin ting med den sykkelstamveien. Jeg gleder meg til å få kortere og bedre vei til jobb (så kan vi heller diskutere hvor god planlegging/prosjektering har vært med den budsjettsprekken som har oppstått).

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-23, 16:45   #48
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.099
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg vil at lærere skal være til stede på jobb 8 timer hver dag, de siste 43 minuttene kan de styre selv.

Enig!
Og så synes jeg lærere sutrer og syter så mye at de ødelegger for sin egen sak.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-23, 16:48   #49
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.819
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Jeg tror en del (for ordens skyld: slettes ikke alle / et flertall) hadde klart å stå i jobb om de kuttet ut tids og ressurskrevende ting på fritiden. Da tenker jeg mest på de som orker og rekker med "alt" av sosiale ting, oppussing og dill, men stadig er sykmeldt.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-23, 16:50   #50
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.042
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg tror en del (for ordens skyld: slettes ikke alle / et flertall) hadde klart å stå i jobb om de kuttet ut tids og ressurskrevende ting på fritiden. Da tenker jeg mest på de som orker og rekker med "alt" av sosiale ting, oppussing og dill, men stadig er sykmeldt.

Jeg er med i en gruppe for en kronisk sykdom på FB og der er den gjengse oppfatningen at man burde være sykemeldt slik at man får gjort mest mulig ut av livet, som turer, oppussing etc. Jeg er uenig og tenker at "alle" bør prioritere jobb.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-23, 17:09   #51
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Jeg mener at de færreste er 100 prosent syk over tid.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-23, 17:13   #52
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.909
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg mener at de færreste er 100 prosent syk over tid.

Det tror jeg veldig få mener. Det er bare sjelden man har en jobb man kan gå og gjøre, med de 5, 10, 15, 20 prosentene man ikke er syk, når de er der.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-23, 17:27   #53
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.819
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Kanskje feil tråd, men vi har en ordning på jobb med en som kommer et par dager i uka og gjør det dagsformen tilsier. Det fungerer helt nydelig, og har vært en super ordning for både bedriften og vedkommende.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-23, 17:49   #54
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.278
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Kanskje feil tråd, men vi har en ordning på jobb med en som kommer et par dager i uka og gjør det dagsformen tilsier. Det fungerer helt nydelig, og har vært en super ordning for både bedriften og vedkommende.

Det hadde vært drømmen min, om noe slikt var mulig.
For jeg savner å være del av et fellesskap og gjøre nytte for meg.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-02-23, 18:36   #55
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Eg syns mange har altfor lav terskel for å sjukemelde seg eller ta ut eigenmeldingsdagar pga det eg meiner er litt «livstrøtthet». Misbruk av systemet kjem til å øydelegge for dei som faktisk sliter med depresjon og andre psykiske lidelser. Det er ikkje meininga at ein skal kunne sjukemelde seg og reise på hytta og gå på ski ei veke fordi ein slit litt med motivasjonen på jobb.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-23, 19:10   #56
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Upopulært blant mange av mine venner, men jeg støtter altså gruppen Nabovarsel på facebook. Synes overhodet ikke synd i dem som voldtar og misbruker, spesielt ikke når det gjelder barn - da er jeg nådeløs.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-23, 19:18   #57
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Det tror jeg veldig få mener. Det er bare sjelden man har en jobb man kan gå og gjøre, med de 5, 10, 15, 20 prosentene man ikke er syk, når de er der.

Men det har jo ikke noen sammenheng med min mening. Det er jo at jobben ikke passer sammen med det man kan gjøre, og at jobben kan tilrettelegge.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-23, 19:24   #58
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.128
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Jeg synes ammefri for barn rundt 1 år er unødvendig luksus. ( kjenner tiligmed en som fikk ammefri for et flaskebarn, for ellers ble det urettferdig.)

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-23, 19:27   #59
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.178
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

At andre folks hundehold skal bli mitt problem og/eller noe jeg må forholde meg til.
Gjøende bikkjer i nabolaget, hundeskit overalt, hunder som stikker av og tror jeg skal være med å leke, hunder som hopper, hundeeiere som ikke overholder båndtvang, folk som blir sure når de ikke får ta med hunden når de besøker meg, å ta med hund på jobb, fest, fritidsaktiviteter, møter o.s.v.
Ha gjerne hund, men hold den for deg sjøl.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-23, 19:50   #60
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.575
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Unpopular opinion-tråd

Min mest kontroversielle mening er at jeg er for aktiv dødshjelp for voksne som reelt ønsker det, nesten (kanskje helt) uten forbehold.

Også mener jeg at staten burde tatt ekstreme avgifter på flyreiser innen Sør-Norge, jo kortere jo høyere, og brukt pengene på å subsidiere flyreiser i nord der det ikke finnes alternativer.

Jeg mener også at det er absurd at vi bruker penger på at folk skal kunne bo i hver krik og krok av Norge og likevel kreve nærhet til alle mulige tjenester, sutre over dyre ferjereiser og kreve at det holdes liv i skoler med tretti elever hvor det er umulig å få ansatt utdannede lærere.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no