Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Brødbakemaskin - spørreundersøkelse

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Er du fornøyd med brødbakemaskinen din?
Ja 18 62,07%
Nei 11 37,93%
Deltakere: 29. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-06, 11:02   #1
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.555
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

Brødbakemaskin - spørreundersøkelse

Jaa, vi lurer på å kjøpe oss en brødbakemaskin, vi. Synes det er så bortkastet å bruke 30 kroner per brød når en kan lage det mye billigere selv. I lang tid drømte jeg om en Kenwood Major, men det ble liksom ingenting av. Så slo tanken på brødbakemaskin meg. Så kjekt å ha noe som lager brødene for meg, tenk så herlig å få nybakt brød til frokost. Men så var det det om vi kommer til å bli fornøyd. Hører om mange som elsker maskinen sin, og så er det alle de som kun har den i boden og omtrent hater den som pesten.

Så jeg lurer altså på om jeg skal kjøpe maskin, eller la det være. Kjøper jeg ikke maskin, er jeg nødt til å skaffe meg en KM, slik at jeg kan bake brødene selv (Food processoren min er egentlig ikke sterk nok til en schvær deig). Det går bare ikke lenger med kjøpe-brød (jeg får heller bruke x antall forsøk frem til jeg finner en oppskrift som gir oss det brødet vi vil ha - jeg er nemlig ikke alltid like heldig med de brødene jeg baker selv. For gudene skal vite at jeg har prøvd).

Kryss av i spørreundersøkelsen, men begrunn gjerne svaret ditt i tråden, samt fortell meg hvilken maskin du har.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 14:23   #2
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Brødbakemaskin - spørreundersøkelse

Er ikke fornøyd med brødbakemaskinmen min.
Den lager alt for små brød
Brødene hever ikke alltid - superkipt å stå opp til en liten mørk hard deigklump når det du vil ha er lunkent brød
Den dingsen (husker ikke hva det heter) som er nederst og skal elte rundt alt, stekes inn i brødët. Når en trekker den ut, har halve brødet et stort hull i seg.

Nei og nei, maskinen er rett og slett ubrukelig.

Det er en Inventum maskin - har ingen anelse om hvor mye den koster for Mannen fikk den i gave en gang.

Lykke til

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 14:49   #3
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brødbakemaskin - spørreundersøkelse

Husker ikke akkurat hva maskinen min heter, men den er omtalt i en annen brødbakediskusjon på oppskriftforumet, tror jeg det var.

Jeg er godt fornøyd med min maskin. Jeg liker å vite hva jeg spiser, og kan regulere dette selv med ulike melblandinger og ingredienser. Jeg er totalt ubrukelig på brødbaking ellers, så dette er eneste måten som vi får hjemmebakt brød på i heimen.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 14:53   #4
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brødbakemaskin - spørreundersøkelse

Maskinen er grei, men den lager for små brød til en familie på fem.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 14:58   #5
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Sv: Brødbakemaskin - spørreundersøkelse

Jeg er ikke fornøyd med den maskinen vi har nå. Den foreldrene mine hadde var veldig bra, så det gjelder å finne den rette.

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 14:59   #6
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Brødbakemaskin - spørreundersøkelse

Det er utrolig deilig å våkne om morgenen til duften av nystekt brød. Men det er ikke like gøy når det enten er svidd på toppen og bra i bunnen, eller bra på toppen og halvrått i bunnen. I tillegg har vi den lille eltedingsen som står der og lager hull og ødelegger ca. 5 skiver av et brød på totalt 15 skiver.
Så de siste par årene har den stått pent innerst i kjøkkenskapet.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 17:14   #7
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brødbakemaskin - spørreundersøkelse

Er godt fornøyd med den vi har.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 17:18   #8
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brødbakemaskin - spørreundersøkelse

Kjekt å ha, bruker masse i perjoder og ingenting i andre perjoder, om man bruker ferdig mix er det ikke så veldig billig, men ferskt brød har man i allefall uten å fly i biutikken hver dag.
Lange og veldig firkanta blir de, eltedingsen sitter i ,men skivene er så svære at de må deles uansett så det gjør ikke så mye, eneste jeg ikke liker er pipingen når brødet er ferdig, klokka fire driter jeg i om brødet er ferdig og vil bare sove , men jeg liker nystekt brød om morran.

Vi setter spetakklet nede i stua


Sist redigert av era : 13-10-06 kl 17:32. Årsak: morra di
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 17:39   #9
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brødbakemaskin - spørreundersøkelse

http://www.foreldreportalen.no/forum...ead.php?t=1714

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-06, 17:39   #10
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brødbakemaskin - spørreundersøkelse

Har ikke brødbakemaskin hjemme, men hadde der jeg jobbet tidligere. Den første var noe billig møkk som man knapt fikk brødet ut av. Den taklet heller ikke skikkelig grove brød.
Etterhvert kjøpte vi en ny, og den var veldig flott og gav gode resultater!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 22:43   #11
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brødbakemaskin - spørreundersøkelse

Vi er veldig glad for maskinen vår, men det tok litt tid för vi fant en sammensetning av mel + andre ingredienser som passet. Vi baker veldig grovt bröd, noe maskinen i utgangspunktet ikke hadde så lyst til på de ferdiginnstilte programmene. Men nå som vi har funnet en oppskrift som passer både oss og maskinen, brukes den hele tiden - vi kjöper så og si aldri bröd.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 22:51   #12
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Brødbakemaskin - spørreundersøkelse

Opprinnelig lagt inn av Ryli, her.

Det er utrolig deilig å våkne om morgenen til duften av nystekt brød. Men det er ikke like gøy når det enten er svidd på toppen og bra i bunnen, eller bra på toppen og halvrått i bunnen. I tillegg har vi den lille eltedingsen som står der og lager hull og ødelegger ca. 5 skiver av et brød på totalt 15 skiver.
Så de siste par årene har den stått pent innerst i kjøkkenskapet.

Som om jeg skulle ha sagt det selv.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 02:20   #13
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brødbakemaskin - spørreundersøkelse

Jeg har aldri opplevd ødelagte brød. Maskinen lager hull i brødet, men det er helt ubetydelig.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 07:53   #14
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødbakemaskin - spørreundersøkelse

Nei. Den sendte vi kjapt tilbake.

Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 08:47   #15
Fara
Tenker fortsatt dobbelt
 
Fara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stjørdal
Innlegg: 2.463
Fara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smartFara imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brødbakemaskin - spørreundersøkelse

Har en, men den står på loftet.

Brukte den til å begynne med, men nå baker jeg de selv og syns det er mye greiere.

Brødene fra brødbakemaskin passet jo ikke i matboksen. Dessuten må man være nøyaktig for å få god kvalitet.

__________________
Fara, Pottifar 03, Marihøna06 og Tuppen og Lillemor 11
Fara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 10:12   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brødbakemaskin - spørreundersøkelse

Jeg er fornøyd med brødbakemaskina - men jeg baker ikke brød i den. Jeg lager pizzadeig og ferdig-melblandinger i den de gangene jeg ikke gidder å bake mer enn 2 brød. Deigen blir helt perfekt - kan bakes ut uten mel og uten noe kliss what so ever!

Den kveiner og går altfor lenge til at jeg liker den (At den tar 2 timer på å lage et brød synes jeg er drygent altså. Brødene blir "feil" fasong (min er kvadratisk og kjempestore) - Og den er litt nazi på blandingsforhold, så man blir litt bundet til oppskrifter (noe jeg ikke liker).

Har heller kjøpt meg en skikkelig kjøkkenmaskin jeg altså...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 10:25   #17
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Brødbakemaskin - spørreundersøkelse

Den er perfekt til pizzadeiger og deiger som Bauche skriver. Men de glutenfrie brødene ble stå store, hevde alt for mye, og så ble vi litt lei av de. Nå brukes den til å lag eglutenfri pizzadeig i. Håper vi snart kan spise vanlig brød.

PS 30 kroner for et brød er ikke mye.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 11:38   #18
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Brødbakemaskin - spørreundersøkelse

Brøda blir bra, men det holder ikke til 4 stk som skal ha frokost og niste og derfor står den i skapet.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 13:55   #19
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brødbakemaskin - spørreundersøkelse

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Brøda blir bra, men det holder ikke til 4 stk som skal ha frokost og niste og derfor står den i skapet.

Vi er 5 i familien. Det er sjelden vi klarer å spise opp brødet på en dag.
Det går 1 kg brødblanding i maskinen min, og det blir et kjempestort brød.

Skivene blir store, men deler dem i 2. En skive tilsvarer 2 skiver av andre brød.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-06, 09:52   #20
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Brødbakemaskin - spørreundersøkelse

Jeg er ok fornøyd med den. Dvs jeg synes den gir mye bedre brød enn kjøpabrød, men jeg foretrekker helt klart å bake storbrød selv.
En av mine aller beste investeringer er helt klart den store kjøkkenmaskina (har ei Elektrolux assistent). Den kan bare brød med 2 liter væske, dvs 4 brød.
Jeg baker for tida Ingers rugbrød, men lager egne varianter av det også. Det gir knallgode brød, og jeg slipper å bake dem ut (deigen blir så løs at den bare skal øses oppi formene - heeeerlig!!!!!!).
Hvis du elle melle'r mellom brødbakemaskin og en Kenwod anbefaler jeg deg helt klart det siste!!!!!

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no