Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Når åpner dere julegavene?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-08, 08:50   #1
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Når åpner dere julegavene?

Svigermor foreslår stadig å posjonere ut julegaver, slik at barna kan begynne å få de på dagen på julaften.

Jeg er sterkt imot dette, da jeg syns litt av greia med julaften er forventninger, barn som småtripper under middagen fordi de gleder seg til nissen kommer etc.
Tror litt av den sjarmen blir borte, da barna mest sannsynlig blir lei gaver allerede før middagen.

Vi er en stor familie, med mange barn, derav ofte mange gaver.
Det tar tid å åpne alle pakkene, men vi har da ikke dårlig tid,eller hva?

Barna våre får en liten pakke i julesokken, og der plukker vi alltid ut noe "praktisk".
Praktisk i den forstand at det er noe spennende, som kan holde de litt i aktivitet timene på julaften.
Ellers får de ingen gaver før nissen kommer. Etter middag og dessert.

Hvordan gjør dere det? Og har du måtte svelge kameler etter at du fikk barn i hus i jula?

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 08:52   #2
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.013
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Alltid alle pakker etter middagen. Til NØD på dagen, men da kun hvis man har et bursdagsbarn som fyller år julaften.
Synes hele forventningen skal bygges opp, og ikke utvannes.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 08:53   #3
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Ungene får strømpe med godteri og en liten gave (Mamma Mia-dvd) under treet på loftstua i morgen tidlig. Resten av gavene åpnes etter middag - i seks/halvsyv-tiden tenker jeg

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 09:01   #4
Huldra
Ferdig!
 
Huldra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 3.895
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Her får de hver sin ventepakke i strømpa julaften morgen og som regel får de også lov å åpne en pakke til i løpet av dagen. Spiser sent og får ikke nissen før i 18-19 tiden, så pakkeutdeling og åpning etter det igjen så jeg skjønner at det kan være lenge å vente for dem.

Før om årene har det dessuten vært så utrolig mange gaver at det har bare vært greit at de har åpna noen før slik at de kan virkelig se alle gavene (pakkehaugen har blitt betraktelig mindre med årene).

__________________
98, 01, 08, (♥)
Huldra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 09:09   #5
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Jeg har tradisjon for å åpne èn pakke på lille julaften. Det skulle ikke være av de store, 'viktige' pakkene, men f.eks fra en venninne eller tante B.
Alle andre pakker måtte vente til etter middag og dessert.
Jeg har videreført denne tradisjonen de årene storesøstrene har feiret julaften hos oss. De andre årene (som i år) har vi jo allerede hatt en slags julefeiring med pakkeåpning.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 09:26   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Jeg skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal pakke ut fortest mulig. Jeg synes forventningene er det aller største, og vi direkte seigpiner utpakkingen, bruker evighetslang tid på det. Har ikke møtt på noen protester enda, heldigvis.
Vesla (og minsten, men han er så liten at vesla åpner hans også i år) får én gave hver på morgenkvisten på julaften, det er en UNICEF-juletrekule som de samler på, en ny hvert år. Så henger de den på juletreet. Resten av gavene spares til kvelden, etter middagen. Da har vi en utdeler (som regel femåringen min, hun insisterer) som finner én og én pakke og deler den ut. Ny pakke deles ikke ut før den forrige er pakket opp, i alles påsyn.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 09:27   #7
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Vi åpner alle pakker etter middag. Da jeg hadde tre små kunne stemningen være ganske utålmodig en stund, da hendte det de fikk en pakke før middag. Gjerne en mindre pakke som inneholdt noe å korte ventetiden med.
Minstemann har alltid vært veldig tålmodig med sånt, og innrettet seg etter gjeldende regler. Tror kanskje ikke han ville ha pakket opp før middag om han hadde fått tilbudet.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 09:30   #8
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Ungene våre får en av julegavene fra oss som kalendergave på julaften. Alt annet må vente til etter middag på kvelden julaften.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 09:31   #9
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.975
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk på død og liv skal pakke ut fortest mulig. Jeg synes forventningene er det aller største, og vi direkte seigpiner utpakkingen, bruker evighetslang tid på det. Har ikke møtt på noen protester enda, heldigvis.

Dette har sikkert med tradisjoner å gjøre også.
Jeg har alltid vært vant til å gjøre det slik du gjør.
Mens mannen har feiret i alle år sammen med moren sin og datteren sin.
De har spist middag midt på dagen og åpnet pakker på dagen.
Jeg syns det høres fryktelig stusselig ut ...

Merket dette godt i fjor jul, for den som gikk fra pakkeåpningen før alle var ferdige var hans datter (og hun var eldst av alle barna).

Jeg syns det er viktig å lære barna å glede seg på vegne av andre også, og ikke bare tenke på seg og sine gaver.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 09:44   #10
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Når ungene er her så åpnes gavene på kvelden etter middag og dessert. De åra de er hos faren så åpnes gavene etter frokosten på julaften. Ungene vil gjøre det sånn og jeg syns det er greit.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 09:48   #11
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Da har vi en utdeler (som regel femåringen min, hun insisterer) som finner én og én pakke og deler den ut. Ny pakke deles ikke ut før den forrige er pakket opp, i alles påsyn.

Slik gjør vi det også.
Svigers, derimot, leser opp pakkene, deler ut, og leser opp neste med en gang, slik at det blir et salig virrvarr av pakker, papir, unger som hviner av fryd, og voksne som prøver å holde styr på hvem som har fått hva fra hvem. Det blir faktisk så heftig tempo, at man ikke får pakket opp en pakke før neste kommer.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 09:51   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

En gave er planlagt på dagen, resten etter middag. Som vil si en gang mellom 18 og 19.

Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 09:54   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Alltid alle pakker etter middagen. Til NØD på dagen, men da kun hvis man har et bursdagsbarn som fyller år julaften.

Hvis jeg hadde hatt et bursdagsbarn på julaften så hadde jeg selvfølgelig gitt ham bursdagsgavene om morgenen, og julepakkene om kvelden samtidig med alle andres.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 09:55   #14
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Me skal reise langt bort i jula og har valgt å ha ei mini-julafte saman med mannen sin familie. Julekaker, julebrus og opning av gåver frå mannens familie. Dette er for å spare litt plass i bilen.

Me er mange på julaftene og i fjor mista storesøster rett og slett interessa på slutten av gåvebonanzaen. Det er litt ugreit når givar sit i stova. Me som foreldre mista også oversikt over kva barna fekk. Eg er litt nøyen på å skrive opp kva me får frå kven sånn i forhold til takking og sånt.

Trur me vil porsjonere det ut også til neste år når me skal feira jul heima. Opne gåvene frå den sida av familien me ikkje feirar saman med.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 09:57   #15
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Vi åpnet noen igår

Men det er fordi vi ikke orker å ta med alle gavene land og strand rundt (feks den 10 liters suppekjelen jeg ønsket meg av mamma og pappa) i jula. På julaften kommer vi til å åpne gaver med poden før middag og så legger han seg rett etter maten. Når han blir litt eldre blir det vanlig pakkeåpning på kvelden og kanskje en gave til frokost. Jeg husker selv hvor fantastisk det var å kunne få velge en gave fra treet tidlig på morningen.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 09:59   #16
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Me er mange samla på julafta og i fjor mista storesøster rett og slett interessen mot slutten av julegåvebonanzaen. Det er litt ugreit når givar sitter i stova. Eg er dessutan nøye på å skrive opp kva me får i frå kven sånn sånn i forhold til å takke etterpå. I fjor mista eg oversikten

I år skal me reise langt bort og har valgt å ikkje ta med alle gåvene. Me hadde ei mini-julafta med mannen sin familie der me opna deira gåver.

Me kjem nok til å opne litt på forhånd neste år også. Da opnar me gåvene frå min familie ettersom me da feirar jul hjå svigers.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 10:08   #17
Ying
Kor e alle helter hen?
 
Ying sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Innlegg: 1.147
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Vi åpner aldri gavene før etter middag med unntak av den nisssen har lagt under treet om natten.

Jentene er noen ordentlige A-mennesker så i fjor var første gangen de klarte å være oppe til alle gavene var pakket opp. Tidligere har vi stoppet opp og fått dem til køys før vi andre fortsatte. De hadde da en fin liten haug med pakker igjen til første dags morgen.

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 10:09   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Slik gjør vi det også.
Svigers, derimot, leser opp pakkene, deler ut, og leser opp neste med en gang, slik at det blir et salig virrvarr av pakker, papir, unger som hviner av fryd, og voksne som prøver å holde styr på hvem som har fått hva fra hvem. Det blir faktisk så heftig tempo, at man ikke får pakket opp en pakke før neste kommer.

Huff, sånt synes jeg er respektløst overfor giveren, som kanskje har gledet seg til å gi pakkene. Heldigvis bruker vi god tid!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 10:18   #19
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Jeg har ingen julaftenkameler å svelge. Med små barn så prioriterer vi julaftenlogistikken dithen at det barnet som er bevisst julaften får gleden av presangene en god stund før han legger seg. Barnet er et A-menneske og trygler om å legge seg før kl. 19. For å komme i havn har vi derfor tidlig middag (kl. 15) og pakkeåpning etter det.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-08, 10:47   #20
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Når åpner dere julegavene?

Vi spiser middag rundt kl. 17, og så åpner vi pakker rundt kl. 19. Da kommer Nissen på døren med en gave hver til barna i sekken sin. Resten ligger under juletreet.

Forventningene er store hele dagen, og det er tusen spørsmål om når vi skal åpne pakker, men det synes jeg hører julen med. La barna vente!

Jentene får strømpe på morgenen, og pluss godteriet og standard-klementinen så får de en pakke hver oppi. Det er som regel en film eller noe de kan kose seg med for å få tiden til å gå. I år får storesøster et DS-spill, lillesøster en film.

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no