Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Sorterer du klesvasken?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hvordan sorterer du klesvasken?
Putter inn hummer og kanari sammen i maskinen 2 0,91%
Skiller ut ull, resten går inn sammen 4 1,82%
Skiller klærne i minst tre kategorier 42 19,09%
Skiller klærne i minst fire kategorier 60 27,27%
Skiller klærne i fem eller flere kategorier 110 50,00%
Jeg vasker ikke klær 2 0,91%
Deltakere: 220. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-08, 11:01   #61
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.834
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorterer du klesvasken?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Nå skal jeg snart finne på noe annet, men jeg bare lurer på en ting til. Er denne vaskenazismen arvelig? Altså, sorterte mødrene (eller fedrene i særdeles likestilte hjem) deres også i ni kategorier?

Nei, den har jeg utviklet helt selv.

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg sorterer forresten før jeg vasker, alt skittentøyet går i samme dunk og sorteres etterpå. Har ingen som helst tro på at alle her i huset tar ansvar for å sortere etter farge, stoff og temperatur.

Sånn er det her også.

Stripete tøy må av og til vaskes alene.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 11:01   #62
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.715
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sorterer du klesvasken?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Hva gjør vaskenazier med stripete tøy?

Den genseren blir liggende alene i skittentøyskurven, helt til jeg vasker den i maskinen alene.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 11:03   #63
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.715
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sorterer du klesvasken?

Min mor er mer nazi enn meg på dette.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 11:04   #64
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sorterer du klesvasken?

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Nå skal jeg snart finne på noe annet, men jeg bare lurer på en ting til. Er denne vaskenazismen arvelig? Altså, sorterte mødrene (eller fedrene i særdeles likestilte hjem) deres også i ni kategorier?

Nei, det har vært fint lite vaskesortering i min oppvekst. Og mange blågrå sjatteringer på undertøyet.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 11:05   #65
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorterer du klesvasken?

*Hvis stripene begge er mørke --> mørk 60
*Hvis stripene er mørke og genseren ellers lys --> lys 60 (til forskjell fra hvit 60, som alltid vaskes KUN sammen med hvitt)

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 11:05   #66
Doxa
hmmm
 
Doxa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 879
Blogginnlegg: 1
Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Sv: Sorterer du klesvasken?

Svarte "4 eller mer", men når jeg tenker etter sorterer jeg nok inn i flere kategorier.

Doxa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 11:06   #67
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.322
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorterer du klesvasken?

Ull, mørk 40, lys 40, ymse 60 og hvit 60. Det sorteres når det går i maskinen, og jeg er slett ingen vaskenazi, så dette er sånn det hadde vært hvis ting hadde vært som de skulle vært.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 11:06   #68
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.399
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorterer du klesvasken?

Jeg er sorteringsliberalist og alt mitt hvite tøy har et lett gråskjær. Så du sier det er en sammenheng?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 11:46   #69
gethosmurfen
Superaktiv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 339
gethosmurfen er litt kul
Standard

Sv: Sorterer du klesvasken?

Woops, kryssa av for at jeg putter inn hummer og kanari. Gjør jo ikke det, men håndlær går somregel sammen med snuppas rosa klær, som likevell skal på 60. Ellers sorterer jeg lyst og mørkt, 40 og 60, ull for seg selv.

__________________
Gethosmurfen og lille prinsesse vil ikke juli 2005
gethosmurfen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 11:48   #70
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sorterer du klesvasken?

Enda en supernazisorterer melder seg!

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 11:49   #71
Tusta
Aktiv
 
Tusta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 265
Tusta er litt kul
Standard

Sv: Sorterer du klesvasken?

Har bare 1 dunk, men skiller klærne når jeg vasker ja.

Tusta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 11:50   #72
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorterer du klesvasken?

Kulørt, 40 grader.

Hvitt, 60 grader.

Bleier, 60 grader.

Ull, hvitt, 40 grader. (Her inngår også "pentøyet".)

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 11:51   #73
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sorterer du klesvasken?

40 vask, 60 vask, ullvask, klær i sterke farger, klær i lyse farger, undertøy/håndklær for segselv.

Hmm, ble visst endel sortering det. Krysset av for minst 3, men det var før jeg fikk tenk meg skikkelig om. :tåke:

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 12:15   #74
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sorterer du klesvasken?

Vi har 5 dunker:

-ullklær
-svart
-kulørt
-hvitt/lyst
-håndduker, senklær, gulpekluter og smekker (60 graders)

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 12:26   #75
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sorterer du klesvasken?

Jeg vil påstå at jeg er flinkere til å vaske tøy enn min mor, men har langt igjen til tittelen "vaskenazi". Sier kanskje mest om min mor.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 12:49   #76
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.840
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sorterer du klesvasken?

Har et trådkurvstativ. Når en kurv er full bæres den ned og slenges i maskina. 1 kurv= 1 full maskin. Fra øverst til nederst har vi:

Kokvask
hvit 60
svart 60
ull (sorteres videre i 3 farger)
mørk/rød 40
lys 40
gul/rosa 40
spesialvask (dresser o.l.)


Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Hva gjør vaskenazier med stripete tøy?

Forbanner besteforeldrene som ikke klarer å kjøpe "praktiske klær", og legger det bakerst i skuffen.

Opprinnelig lagt inn av Pingis, her.

Nå skal jeg snart finne på noe annet, men jeg bare lurer på en ting til. Er denne vaskenazismen arvelig? Altså, sorterte mødrene (eller fedrene i særdeles likestilte hjem) deres også i ni kategorier?

Mamma mente jeg måtte sortere kokvasken min bedre. Noen kjøkkenkluter hadde jo fått et lite gråskjær De kunne reddes med å legge dem i bløt i klor, men jeg burde passe bedre på! Jeg har ikke fulgt oppfordringen

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 12:52   #77
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sorterer du klesvasken?

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.



Forbanner besteforeldrene som ikke klarer å kjøpe "praktiske klær", og legger det bakerst i skuffen.

Det har jeg gjort også. Hvite gensre i bomull med brunt trykk på magen og store påsydde knapper. De bare forsvant.

De lever antageligvis herrens glade dager sammen med diverse akrylplagg innkjøpt av samme dame.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 13:26   #78
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sorterer du klesvasken?

Kokvask
Hvit 40 gr
Kulørt 40 gr
Pastell 40 gr
Finvask
Kulørt ull
Lys ull
Håndvask

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 13:29   #79
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sorterer du klesvasken?

Hvit 60
Kulørt 60
Rødt 60
Kulørt 40 (deles gjerne opp)
Hvitt 40
Ull
Finvask
Dresser/votter/regntøy

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-02-08, 13:31   #80
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.842
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sorterer du klesvasken?

Har en dunk, klærne sorteres i det øyeblikket det skal inn i maskinen.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klesvask


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no