Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Jeg har malt kjøleskapet lilla og trenger matchende gardiner

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-08-09, 10:06   #1
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.934
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har malt kjøleskapet lilla og trenger matchende gardiner

I helga har jeg og mannen stått på og fått malt veggene og taket på kjøkkenet hvitt. Kjøleskapet og fliserne er malt lilla, og det ble kult. Mannen var skeptisk, men innrømmer at det blir bra når vi bare får gardiner og stæsj som passer til.
Og det er der dere kommer inn.
Jeg hadde sett for meg de lille blomstene til Marimekko, men lillesøster kom meg i forkjøpet og har allerede bestilt det til sin stue. Så da må jeg tenke nytt.

Har sett litt på IKEA og Stoff&stil sine nettsider, men er ikke helt overbesvist om at de har det jeg vil ha. Noen som har spesifikke forslag til meg, eller forslag nettbutikker. Helst i Norge, men kan kanskje handle fra utlandet. Det er ikke mye stoff jeg trenger. Skulle helst hatt liftgardin, men det får jeg ikke til å sy selv. Så da ender jeg bare opp med en kappe , tror jeg. Ordet kappe hørtes litt gammeldags ut.
Skulle gjerne hatt en voksduk på kjøkkenbordet, men det er kanskje ikke det enkleste å få tak i, i lilla.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 10:18   #2
Moonlight
prøver tilpasse seg livet
 
Moonlight sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1.360
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har malt kjøleskapet lilla og trenger matchende gardiner

Malt kjøleskapet?? Går det ann og? Tøøøft.

Hadde vært artig å sett bilder..

Kan ikke hjelpe deg med det du lurer på ellers, da jeg er helt grønn på alt slikt

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 10:23   #3
pulverheksa
blant fjord og fossevell
 
pulverheksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: pulverhuset
Innlegg: 1.271
Blogginnlegg: 40
pulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smartpulverheksa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har malt kjøleskapet lilla og trenger matchende gardiner

Du vil ha lilla gardiner, eller hvite, eller hva?
Jeg lagde kappe til kjøkkenvinduet mitt uten rysjer, altså lå stoffet helt glatt over vinduet.
Hva med en enkel hvit gardin og så kan du aplikere på mønster av lilla stoff? Med litt vlisofix skal det kunne henge uten at du trenger å sy rundt.

__________________
HARIBO MACHT KINDER FROH UND ERWACHSENE EBENSO
pulverheksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 10:24   #4
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.417
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har malt kjøleskapet lilla og trenger matchende gardiner

Lilla kjøleskap

Jeg har også lyst på gardiner med lillafarver i så jeg følger med her og håper på tips

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 10:24   #5
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.417
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har malt kjøleskapet lilla og trenger matchende gardiner

Ja, bilde av kjøleskapet hadde vært moro å se!

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 11:14   #6
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.934
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har malt kjøleskapet lilla og trenger matchende gardiner

Opprinnelig lagt inn av Moonlight, her.

Malt kjøleskapet?? Går det ann og? Tøøøft.

Hadde vært artig å sett bilder..

Kan ikke hjelpe deg med det du lurer på ellers, da jeg er helt grønn på alt slikt

Skal prøve å legge inn bilder når alt er fiks ferdig. Akkurat nå står det litt mye malingsspann og rot rundt omkring.

Hvordan dobbelqouter man?

Pulverheksa, jeg tenkte å legge stoffet glatt over vinduet. Jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle ordlegge meg så det ble rett. Kappe hørtes ikke rett ut. Tenkte å holde meg til hvitt, lilla eller grønt og helst et litt tøft stoff. Jeg kommer nok ikke til å prøve meg på det du tipset meg om, jeg aner ikke hva du snakker om egentlig.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 11:19   #7
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.934
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har malt kjøleskapet lilla og trenger matchende gardiner

Dette hadde de på Stoff&Stil, men det er ikke helt det jeg har sett for meg. Ble veldig mye lilla, tror jeg. De hadde dette stoffet som voksduk også, og det hadde vært veldig praktisk. Sånn egentlig har jeg vel mest lyst å finne en gardin med litt flere farger.

http://www.stoffogstil.no/ImageRoot/...1/813941_l.jpg

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 12:25   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.049
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har malt kjøleskapet lilla og trenger matchende gardiner

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Hvordan dobbelqouter man?

Trykk på knappen ved siden av siter ("+) knappen på hvert innlegg du vil quote. Når du har markert alle du ønsker trykker du på skriv svar (eller hva det står) som vanlig.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 13:52   #9
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har malt kjøleskapet lilla og trenger matchende gardiner

Oooh, jeg melder meg til å se bilder av kjøleskap og fliser altså! *nysgjerrig*

Når det er sagt så er jeg enig med deg i at det fineste nok vil være gardiner med innslag av lilla og ikke nødvendigvis bare lilla, slik som gardiner/duk fra S&S. Evt. kan du ha slike gardiner, men da ville jeg bare hatt lilla brikker ol. på bordet, eller omvendt - en slik duk, men f.eks florlette, hvite gardiner.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 14:00   #10
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har malt kjøleskapet lilla og trenger matchende gardiner

Du burde kanskje ta en titt på www.ellos.no

Ser de har en del lavendel/lilla, både liftgardin og stoffer!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 14:53   #11
Moonlight
prøver tilpasse seg livet
 
Moonlight sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1.360
Blogginnlegg: 95
Moonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smartMoonlight imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har malt kjøleskapet lilla og trenger matchende gardiner

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Dette hadde de på Stoff&Stil, men det er ikke helt det jeg har sett for meg. Ble veldig mye lilla, tror jeg. De hadde dette stoffet som voksduk også, og det hadde vært veldig praktisk. Sånn egentlig har jeg vel mest lyst å finne en gardin med litt flere farger.

http://www.stoffogstil.no/ImageRoot/...1/813941_l.jpg

Tøffe gardiner!!!

Jeg har brune cord-gardiner fra Kid, med dyp lilla blomster i.. de er utrolig kule, har og hvitt i seg.
Kanskje litt mørkt til ett kjøkken, og voksduk blir nok litt verre
(Tomasine heter de)

Moonlight er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 15:08   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.137
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har malt kjøleskapet lilla og trenger matchende gardiner

hva med lilla gardiner med hvite prikker, i en sånn 'stram kappe' øverst.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 15:08   #13
Kaktus
St(r)ikkeplante
 
Kaktus sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har malt kjøleskapet lilla og trenger matchende gardiner

Hva med dette stoffet da?

__________________
I am a bad girl. Go to my room.
Kaktus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 15:13   #14
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.137
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har malt kjøleskapet lilla og trenger matchende gardiner

hun i denne bloggen her har mange gardiner av den typen.
Mariakoden

Her er et eksempel med rosa gardiner med prikker. Noe sånt jeg tenkte på.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-09, 21:31   #15
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.934
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Jeg har malt kjøleskapet lilla og trenger matchende gardiner

Takk for mange forslag, det gjør at jeg utvider horisonten min litt. Og det er ikke så dumt. Men leter videre etter det perfekte stoffet.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no