Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Denne er jeg spent på jussen i

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-10, 19:42   #1
eple3
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 19
eple3 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

...og du har kanskje ikke lest tråden du skriver i, eller?


Det eneste jeg referer til der er at det ikke er en bortføringssak

eple3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 17:39   #2
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Jeg synes det er litt skummelt å sitte her å spekulere i det ene og det andre. Men er som SF veldig spent på utfallet.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 18:40   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.930
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Et spørsmål til forresten - "barna har sagt de ønsker å være hos far".
Sier... far?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 19:10   #4
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Det ble sagt på nrk nettopp at de ikke ser dette som en bortføringssak - det er mor som har omsorgen.

Det var da noe. Om de da kan anerkjenne at fars selvtekt faktisk var en bortføringssak så begynner vi å nærme oss.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 19:24   #5
eple3
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 19
eple3 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det ble sagt på nrk nettopp at de ikke ser dette som en bortføringssak - det er mor som har omsorgen.

Det var da noe. Om de da kan anerkjenne at fars selvtekt faktisk var en bortføringssak så begynner vi å nærme oss.


Jess. Nrk har helt rett

eple3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 19:21   #6
eple3
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 19
eple3 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Svar til alle her! Dere har bare hørt en side av saken!! Dette er ett helt feil bilde av det hele. Kjenner til saken. Absolutt ikke den rette historien media forteller!!

eple3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 19:24   #7
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av eple3, her.

Svar til alle her! Dere har bare hørt en side av saken!! Dette er ett helt feil bilde av det hele. Kjenner til saken. Absolutt ikke den rette historien media forteller!!



Du får forklare oss du da som kan dette skikkelig.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 19:46   #8
eple3
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 19
eple3 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.



Du får forklare oss du da som kan dette skikkelig.

Jeg kan ikke sitte her og forklare det til dere. Men jeg har veldig kjennskap til denne saken. Det kommer alltid en annen side av saken etterhvert....

eple3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 19:26   #9
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Eple3 - du får lese hele tråden.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 19:29   #10
Orw
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 4
Orw har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Jeg kjenner denne situasjonen veldig godt. Dette er en far som ikke egntlig skulle ha barna uten en verge på grunn av gjentatte voldsepisoder mot både sine egne barn og deres mor. De hadde vært på ferie der i 2 uker alene fordi det hadde gått bra sammen med verge en stund og når jentene skulle kjøres hjem etter avtale med deres mor, blir ikke dette gjort. Det som også viser seg er at faren har meldt jentene inn på skole i hans nærområde en god stund før dette. Uten at moren ble underrettet.

Orw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 19:47   #11
Orw
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 4
Orw har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Syns det sier det meste når så mange mennesker er villige til å risikere fengsel for å få jentene vekk fra en far som har sittet inne for vold mot egen familie tidligere.

Orw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 19:49   #12
eple3
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 19
eple3 er den lykkelige mottaker av konstruktiv kritikk
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Orw, her.

Syns det sier det meste når så mange mennesker er villige til å risikere fengsel for å få jentene vekk fra en far som har sittet inne for vold mot egen familie tidligere.


Ja, det sier vel alt.

eple3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:21   #13
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.225
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Orw, her.

Syns det sier det meste når så mange mennesker er villige til å risikere fengsel for å få jentene vekk fra en far som har sittet inne for vold mot egen familie tidligere.

En far har sine to tenåringsdøtre hjemme hos seg i over en måned (var det ikke fra i slutten av juni noen sa?). Så sier jentene (blir det påstått i aviser/NRK) til moren at de vil være hos faren. Og da er det plutselig så skrekkelig farlig at jentene er hos faren? Så farlig at man kaller inn hele 7 personer som går til angrep på huset med øks? Istedenfor å ta kontakt med barnevernet - som man ifølge innlegg i denne tråden allerede har kontakt med - for å få hjelp derifra?

Jeg syns en slik reaksjon sier en del om hvor elendig forhold det har vært mellom mor og far, og om en eskalert konflikt hvor de skadelidende er jentene. Siste skade i denne saken er påført av brødre og andre venner/familie av moren.

Jeg syns det virker usannsynlig at moren ikke har vært med på planleggingen av dette, men det kan jeg selvsagt ikke utelukke. Jeg kan bare spekulere. Og jeg finner det jo interessant at moren har gått under jorden med døtrene. Hvis hun stolte på rettsvesenet, burde hun da ikke ha meldt seg? Eller er det en ørliten mulighet for at jentene faktisk ønsker å være hos faren?

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:24   #14
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.208
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Istedenfor å ta kontakt med barnevernet - som man ifølge innlegg i denne tråden allerede har kontakt med - for å få hjelp derifra?



Du vet tydeligvis ikke hva slags myndighet barnevernet har - og ikke har.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:32   #15
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.225
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av allium, her.



Du vet tydeligvis ikke hva slags myndighet barnevernet har - og ikke har.

Eller kanskje jeg vet det, men samtidig har en viss respekt for Norges lover? Jeg heller nemlig mest til den teorien, skjønner du. Hvis barna har det så skrekkelig som enkelte her framstiller det, så vil jeg tro at barnevernet ville gjøre noe.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:33   #16
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.208
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Eller kanskje jeg vet det, men samtidig har en viss respekt for Norges lover?

I så fall bør du vel mene at far også må respektere Norges lover.

Og barnevernet har ingen myndighet til å gripe inn i samværshjem - uansett hvor ille de er.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:36   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.329
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Eller kanskje jeg vet det, men samtidig har en viss respekt for Norges lover? Jeg heller nemlig mest til den teorien, skjønner du. Hvis barna har det så skrekkelig som enkelte her framstiller det, så vil jeg tro at barnevernet ville gjøre noe.


Det ville nok barnevernet også gjerne gjort.

Lovverket er ikke uten feil og mangler.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:50   #18
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Eller kanskje jeg vet det, men samtidig har en viss respekt for Norges lover? Jeg heller nemlig mest til den teorien, skjønner du. Hvis barna har det så skrekkelig som enkelte her framstiller det, så vil jeg tro at barnevernet ville gjøre noe.


Vet du hva barnevernet gjør hvis en samværsforelder mishandler barna sine ved hvert eneste samvær?

Ingenting. De kan ikke. De har ikke lovhjemmel. Det eneste de kan gjøre er å si til den som har den daglige omsorgen at denne må ta den andre forelderen til retten og sikre barnet sitt - selv, med egne midler og for egen maskin. Og om vedkommende ikke greier dette så vil de vurdere å ta barna fra den forelderen som virker.

Ikke fordi det er smart, men fordi de faen ikke har annet å stille opp med.

Les barnevernsloven du. Eller veilederen barnevernet instrueres av om sin rolle ved mistanke om overgrep under samvær.

Så nei - barnevernet ville ikke gjort noen verdens ting. Det er mor selv her som skulle ordne opp. Og det gjorde hun tydeligvis.

  Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 20:41   #19
Orw
Nybegynner
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 4
Orw har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Når denne familien har hatt store problemer med å få hjelp fra barnevernet før når faren har hvert på sitt voldeligste. Er det ikke så rart at man ikke stoler på dem. Når han holder to jenter som ikke får gå ut å møte moren når de har avtale om det. Når politiet blir ringt etter og ikke gidder å be faren sende hjem jentene selv om han ikke har foreldre rett. Dette er en far som har tapt retten til å møte sine barn uten en verge. Man kan ikke bare bestemme seg for å beholde to barn det er en rettskjennelse på at han ikke har rett på.

Orw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-10, 21:12   #20
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.329
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Denne er jeg spent på jussen i

Jeg føler meg misforstått.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no