Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-21, 08:09   #61
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.636
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Enkelte gjør det til en livsstil å klage og sutre. Uansett. Man får bare scrolle forbi dem.

Ja, det er trolig de samme som om litt kommer til å klage over at det snart ikke blir lov å feire jul lenger, og at ungene ikke får lov til å synge julesanger eller ha på nisseluer på skolen, av hensyn til muslimer. Som har glemt at de nettopp har klaget over at julefeiringa begynner for tidlig, og har blitt for kommersiell.

Men først må de klage over Halloween.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 27-09-21, 08:57   #62
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.730
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

De må tenke på dem som ikke har råd og må si til ungene, "nei, vi må vente til jul".

Jeg vil tro at for folk med dårlig råd som har med unger som maser på butikk, så er bokser med pepperkaker til 10 kroner på europris et av de minste problemene.

zinatara er ikke aktiv  
Gammel 27-09-21, 09:13   #63
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.666
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg vil tro at for folk med dårlig råd som har med unger som maser på butikk, så er bokser med pepperkaker til 10 kroner på europris et av de minste problemene.

Helt enig. Så derfor kan jeg ikke helt tro at den historien er sann. Bare hørt på jobb.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå  
Gammel 27-09-21, 09:19   #64
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.929
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har ikke noe imot at folk «juler» tidlig, og at slike tråder som dette dukker opp. Jeg kan godt forstå at man trenger noe å glede seg til. Selv prøver jeg febrilsk å strekke sommeren så lenge jeg bare klarer, og det er meldt over 20 grader her i dag, så jeg har lovet meg selv å gå med bare legger til oktober, iallfall. Ikke desto mindre gleder jeg meg til jul. Høsten kan være tung for meg, jeg sliter med voldsom trøtthet som pleier å slå inn når vi stiller klokka… Hater det.
Vel. Men det jeg synes er litt dumt, er voldsom julepynting i det offentlige rom og generell «massejuling» fra tidlig november. Det er fordi det ødelegger julen litt for meg. Hvis julen i samfunnet starter for tidlig, taper den mye av magien for meg.

Utover det må folk selvsagt få gjøre akkurat som de vil. Jeg synes denne tråden var koselig.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 27-09-21, 09:37   #65
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.761
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg elsker jul, for ikke å snakke om førjulstida, men kan etterhvert styre meg for forbruket og pakkestyret. Kjøper aldri kalendere, men feirer likevel adventstida med å finne på noe de fire søndagene og avslutte med samvær rundt kakao og julekaker. Stemning og det å være sammen er viktig, vi går i førjulsselskap hos hverandre og lager julepynt tilpasset alder og skills. Vi har diskutert å kutte drastisk ned på gaver, heller ha et system hvor hvert familiemedlem får i oppgave å sørge for gave til kun én person, tildelt etter loddtrekning. Småungene er unntatt, men ingen rådyre gaver hvis det ikke er spleiselag. Og bare én gave fra hver.

Det blir kanskje en førjulstur til København med julemarkeder, tivoli og snuse inn julestemning, men vi får se hvordan smittesituasjonen er. Vi har lav terskel for å avlyse hvis situasjonen skulle tilsi det. Dette er jo en ganske unødvendig tur, og det vil være mye trengsel og nærkontakt overalt.

I år er to av ungene borte på julaften, og vi skal til yngste datter og hennes familie. Jul med barnebarna, altså!

Retz er ikke aktiv  
Gammel 27-09-21, 10:34   #66
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.929
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg er HELT enig, Retz!

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 27-09-21, 10:46   #67
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.030
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg pleier ikke å tenke på jul før etter bursdagen min i begynnelsen av desember, men jeg ligger godt an i år. Jeg har allerede kjøpt inn julete og jeg har også kjøpt én julegave.

Og siden jeg har fått portvin i gave av en kamerat som har glemt at vi ikke drikker, får jeg lage engelsk julekake igjen i år, og da må jeg begynne i november.

C3PO er ikke aktiv  
Gammel 27-09-21, 13:08   #68
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.869
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Vi har både gaver og kalender, men tid sammen er likevel viktigst. Det ene , utelukker ikke det andre heldigvis.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 27-09-21, 13:09   #69
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.738
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2021

I går handlet vi 16 julegaver, så da er vi offisielt i gang!

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 27-09-21, 13:54   #70
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Lyppa, her.

Jeg var på en Europris i naboby på lørdag og der hadde de begynt å sette fram utebelysning (altså julelys).

Med mindre de er formet som julenisser og reinsdyr, så er det vinterbelysning og er ikke begrenset til jul!

Noe av det aller fineste som har skjedd, er det året jeg stod på organventeliste, og hadde det så utrolig tungt. Og alt blir verre når det blir så mørkt etter klokkestillingen. Så for å glede meg, så hang naboene rundt oss opp lysene tidlig, selv de som vanligvis mener at man må vente til desember. Jeg får klump i halsen bare av å tenke på det!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv  
Gammel 27-09-21, 14:27   #71
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.016
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Enkelte gjør det til en livsstil å klage og sutre. Uansett. Man får bare scrolle forbi dem.

Jaja, du klager på at folk klager.

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja, det er trolig de samme som om litt kommer til å klage over at det snart ikke blir lov å feire jul lenger, og at ungene ikke får lov til å synge julesanger eller ha på nisseluer på skolen, av hensyn til muslimer. Som har glemt at de nettopp har klaget over at julefeiringa begynner for tidlig, og har blitt for kommersiell.

Men først må de klage over Halloween.

Tja, jeg har ikke tro på at det er de samme, men kan du sannsynliggjøre påstanden hører jeg gjerne på.

Personlig syns jeg julegreier i butikkene i september er litt tidlig, men jeg er så sjeldent i butikker frivillig og uansett fokuserer jeg på det jeg er der for, så jeg kan ikke si at det plager meg.

Strå er aktiv nå  
Gammel 27-09-21, 14:59   #72
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg har bare bestilt biletter til Svartnissen

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv  
Gammel 27-09-21, 16:16   #73
Lorien
Pauset
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.834
Blogginnlegg: 40
Lorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelenLorien er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Med mindre de er formet som julenisser og reinsdyr, så er det vinterbelysning og er ikke begrenset til jul!

Noe av det aller fineste som har skjedd, er det året jeg stod på organventeliste, og hadde det så utrolig tungt. Og alt blir verre når det blir så mørkt etter klokkestillingen. Så for å glede meg, så hang naboene rundt oss opp lysene tidlig, selv de som vanligvis mener at man må vente til desember. Jeg får klump i halsen bare av å tenke på det!

Åh, nå ble jeg rørt! Fine naboene.

Lorien er ikke aktiv  
Gammel 27-09-21, 18:42   #74
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.807
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

I går handlet vi 16 julegaver, så da er vi offisielt i gang!

Oi, det er et litt annet omfang enn jeg er vaktvirksomhet. Tror jeg gir til tolv til sammen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 27-09-21, 18:49   #75
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.087
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Den dagen jeg bestemte meg for ikke å la julepynt i butikk, uansett tid på året, ergre meg var en fin dag.


Når det gjelder jula så skal vi feire den hjemme hos oss selv, vi fire og hunden, slik som vi alltid gjør. Stille og rolig, rett og slett innmari hyggelig.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 27-09-21, 19:14   #76
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.525
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg er HELT enig, Retz!

Jeg også!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 27-09-21, 19:49   #77
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.869
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Fjols, her.

I går handlet vi 16 julegaver, så da er vi offisielt i gang!

Du er effektiv.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 27-09-21, 19:52   #78
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.869
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Kjøpt en gave til, resten håper jeg å få kjøpt på førjulsturer, om vi får til de da. Gleder meg til å øynte, elsker jul så vi pynter mye både ute og inne. Glad jeg klarte å ta tilbake julen å gjøre den fin igjen etter mange år hvor den var ødelagt.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 27-09-21, 20:03   #79
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.738
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Oi, det er et litt annet omfang enn jeg er vaktvirksomhet. Tror jeg gir til tolv til sammen.



Vi har stor familie, ennå 31 gaver igjen.

Fjols er ikke aktiv  
Gammel 27-09-21, 20:03   #80
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.738
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Du er effektiv.

Handlet på nett, brukte en halvtime.

Fjols er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no