Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Restaurant i Berlin

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-18, 10:35   #1
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Restaurant i Berlin

Noen har sikkert tips om gode steder å spise i Berlin
Jeg har vært der flere ganger selv, men trenger flere tips.

Anledning: feiring av min mors 70-års dag. Vi er kun 4 stk. Jeg har forsøkt å finne et sted med fin og god mat, til en ok pris. Gjerne en smaksmeny.
Forrige gang vi skulle feire noe i Berlin var vi her: https://www.skykitchen.berlin/ , men vi ble egentlig skuffa der.
Jeg sliter litt med å finne restauranter som min mor og hennes venninne vil synes er fine -de er ikke helt der at respatexbord og hipsterplasser er helt midt i blinken. Øl og pølse er ikke favoritt, og ikke sterk mat. I tillegg må jeg tenke litt på budsjett, da min søster ikke har så god råd (det er vi som skal betale).
Noen tips?

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-18, 10:37   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Restaurant i Berlin

Hmmm, vi spiste lunsj i sommer på en hyggelig plass med nydelig mat like ved Ku'damm. Skal se om jeg finner den igjen ...

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-18, 10:38   #3
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Restaurant i Berlin

Ja, fint!
Vi trenger forresten tips til flere steder -feiring en dag, og mer vanlig en dag.
Skal dit i november, så steder med uteservering er ikke akkurat et must

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-18, 10:54   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant i Berlin

Vi spiste her https://zurletzteninstanz.com/de/ da vi var i Berlin for to år siden.

Det var hyggelig, god mat. Og et sted som min mor på 75 ville ha likt godt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-18, 10:55   #5
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant i Berlin

Hvis restaurant Heising fremdeles eksisterer, så anbefales den varmt! Vi var der på min mors 70-årsdag. Veldig koselig, gammeldags restaurant med klassisk fransk meny og nydelig mat. Ekstremt koselig eier/innehaver også. Poden og jeg kom tilbake et par år senere, og da husket de oss faktisk. Den ligger like ved Gedächtniskirche ved Ku'damm, bare et par minutter fra Zoo, der det er både U-Bahn og S-Bahn.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-18, 11:02   #6
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Restaurant i Berlin

Der var Lubitsch i Bleibtreustraße. Fantastisk mat, intimt og hyggelig lokale, super betjening.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-18, 13:07   #7
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.056
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Restaurant i Berlin

Supert, tusen takk!

Alle forslag så veldig aktuelle ut for lunsjer og middager.

Skilpadda: ditt høres ut som akkurat det jeg lette etter for lørdagskvelden. Vi skal bo rett ved zoo også. Har sendt epost til dem Høres litt ut som min all time favourite, som ligger i Amsterdam.
http://restaurantdenc.nl/

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no