Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

God indisk restaurant i London?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-18, 18:21   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God indisk restaurant i London?

Vi skal til England i høstferien. Jeg har lovet ungene at vi skal spise indisk en av dagene. Jeg kunne godt tenke meg en restaurant hvor det faktisk er indere som spiser. Det trenger ikke være fancy, men det er ingen hindring hvis det er det. Er det noen som har noe å anbefale?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 18:36   #2
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God indisk restaurant i London?

Vi var på Masala Zone i Covent Garden sist jeg var i London og syntes det var veldig bra og god valuta for pengene!

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 20:34   #3
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: God indisk restaurant i London?

http://www.quilon.co.uk

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-18, 20:53   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God indisk restaurant i London?

Opprinnelig lagt inn av Novla, her.

http://www.quilon.co.uk

Hvor dyrt er det? Jeg kjenner jeg blir litt skeptisk til å ta med meg ungene på en restaurant som ikke oppgir prisene i menyen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 10:47   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God indisk restaurant i London?

Siden folk med opprinnelse i India har bodd i England i veldig mange flere år enn innvandrere i Norge, tror jeg ikke «hvor indere spiser» er en særlig god målestokk på noe som helst. Men jeg vil tro denne lista som deler opp restaurantene etter regionene maten kommer fra kan være til hjelp med å gi litt annerledes matopplevelser: https://londonist.com/2016/08/where-...food-in-london

__________________


Sist redigert av Tallulah : 23-09-18 kl 10:55.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 11:22   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God indisk restaurant i London?

Jeg liker godt Dishoom – det er en kjede, men veldig bra.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-18, 11:24   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God indisk restaurant i London?

Tror dog jeg må gå på Novlas forslag nå!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 10:08   #8
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: God indisk restaurant i London?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Hvor dyrt er det? Jeg kjenner jeg blir litt skeptisk til å ta med meg ungene på en restaurant som ikke oppgir prisene i menyen.

Det er en stund siden, så jeg husker ikke nøyaktig hva vi betalte. Veldig billig er det neppe, de har jo Michelinstjerne og greier, men jeg kan absolutt ikke huske at det var gruoppvekkende dyrt. Og så kan man bestille halve porsjoner av mange retter (spørs selvsagt hvor småspiste ungene er); kunne i hvert fall det da vi var der.

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Tror dog jeg må gå på Novlas forslag nå!

Det må du. Det var det absolutt beste indiske måltidet jeg har spist, selv Benares var ikke like bra.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 10:27   #9
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: God indisk restaurant i London?

Alle de tre indiske restaurantene i Covent Garden er bra.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 11:05   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God indisk restaurant i London?

jeg vet du spør om indisk, men da Pøbelprinsessen og jeg var i London i vinterferien, oppdaget vi Wahaca - https://www.wahaca.co.uk/ og det var et veldig kult konsept - og veldig god mat.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 11:35   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God indisk restaurant i London?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

jeg vet du spør om indisk, men da Pøbelprinsessen og jeg var i London i vinterferien, oppdaget vi Wahaca - https://www.wahaca.co.uk/ og det var et veldig kult konsept - og veldig god mat.

Ikke det jeg spurte etter, men vi skal være flere dager i London, så dette var et supert tips. Og nå ser jeg at de også har restaurant i Manchester. Det er dit vi skal de første dagene, så da booker jeg oss inn der. TAKK!

Ungene mine synes nemlig at vi spiser for mye asiatisk. Indisk teller visst ikke helt som asiatisk, så den har de godkjent.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 11:37   #12
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.792
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God indisk restaurant i London?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ikke det jeg spurte etter, men vi skal være flere dager i London, så dette var et supert tips.

Ungene mine synes nemlig at vi spiser for mye asiatisk. Indisk teller visst ikke helt som asiatisk, så den har de godkjent.

Vi har hatt Wahaca-inspirert Mexian street food hver eneste uke etter at vi kom hjem. Nam!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 12:00   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: God indisk restaurant i London?

Jeg liker best litt dodgy nabolagsindisk i UK. Ikke sånn fænsi sentralt i London-opplegg.

Litt utenfor sentrum, gjerne mot øst eller sør, så finner man garantert en god (og billig) indisk. Det er helt sikkert det samme i Manchester.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 12:06   #14
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God indisk restaurant i London?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

jeg vet du spør om indisk, men da Pøbelprinsessen og jeg var i London i vinterferien, oppdaget vi Wahaca - https://www.wahaca.co.uk/ og det var et veldig kult konsept - og veldig god mat.

Denne har eg på mi "London i haustferien"-liste

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 12:07   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God indisk restaurant i London?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg liker best litt dodgy nabolagsindisk i UK. Ikke sånn fænsi sentralt i London-opplegg.

Litt utenfor sentrum, gjerne mot øst eller sør, så finner man garantert en god (og billig) indisk. Det er helt sikkert det samme i Manchester.

Ja, men hvor finner jeg en god nabolagsindisk i London? Mannen min går ikke med på å bare besøke en helt tilfeldig restaurant.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 12:15   #16
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: God indisk restaurant i London?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Ja, men hvor finner jeg en god nabolagsindisk i London? Mannen min går ikke med på å bare besøke en helt tilfeldig restaurant.

Nei, det vet jeg ikke.

Vi bruker "hvis det er travelt er det sikkert godt", har fungert så langt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 12:19   #17
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God indisk restaurant i London?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Nei, det vet jeg ikke.

Vi bruker "hvis det er travelt er det sikkert godt", har fungert så langt.

Men har du et nabolag å anbefale? Sånn utover - ta t-banen et stykke østover.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 12:19   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God indisk restaurant i London?

Jeg har vært på denne, men det er dessverre veldig mange år siden: http://rasarestaurants.com/rasa-n16/

Den ligger i Stoke Newington, litt Løkka/Tøyen-område. Jeg anbefaler Stoke Newington og Hackney som fine områder som ikke er midt i verste turisttråkket.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 12:39   #19
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: God indisk restaurant i London?

Hvorfor i all verden har ingen foreslått Brick Lane enda? Der vrimler det av indiske/pakistanske/bengalske londonere, både ved bordene og på kjøkkenet. Jeg anbefaler Sheba, jeg har spist der flere ganger. De har holdt til der i førti år. http://shebabricklane.com/

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-18, 12:46   #20
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: God indisk restaurant i London?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Men har du et nabolag å anbefale? Sånn utover - ta t-banen et stykke østover.

Nei, si det. Er en stund siden sist. Jeg tipper du får best indisk i Southall, men det ligger jo verken østover eller på t-banen.

Hackney kanskje? Lewisham?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no