Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Overnatting i Italia, Lazio eller Campania - anbefalinger?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-05-07, 00:01   #1
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overnatting i Italia, Lazio eller Campania - anbefalinger?

Vi har bestemt oss for å reise på ferie to uker i Italia i juni. Det desidert billigste, så langt som jeg har sjekket, er å fly tur/retur Roma. Vi ser for oss å leie en leilighet e.l. på et rolig og idyllisk sted i en uke, fra lørdag til lørdag (for det er på den basisen de fleste slike leies ut), og dagene før og etter bor vi på hotell/pensjonat (vi reiser ut på en mandag og tilbake på en tirsdag). Jeg synes området i Campania/Napoli frister, og tenker meg at vi er først noen dager i nærheten av Roma før vi drar dit, og så, de siste dagene igjen, hotell ikke alt for langt fra Leonardo Da Vinci-flyplassen.

Så lurer jeg på da, om noen av dere har vært på lignende ferie i området, og kan anbefale en rimelig leilighet for en uke i Campania/Napoli-området (helst med tilgang på strand/bading for barnets skyld), og ellers billige og bra hoteller i eller rundt Roma og Napoli. To voksne og en toåring.

Tar gjerne mot råd og anbefalinger genrelt også! Og gjerne alternative forslag, for vi har ikke bestemt noe 100%. Vi har ikke planer om å leie bil, men håper på å greie oss med kollektivtransport.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 11:06   #2
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Overnatting i Italia, Lazio eller Campania -Anbefalinger?

Jeg ville vurdert en av øyene i området (Capri, Ischia eller Ponza) hvis jeg var dere. Sorrento på fastlandet er visstnok også veldig fint.
Personlig er jeg mer glad i området nord for Roma (Toscana og Umbria) Det er noen fantastiske små landsbyer opp i fjellene og ikke langt til sjøen heller. Her har du også øyene Elba og Giglio som er små paradiser på jord. Hverfall sistnevnte. Firenze er jo også verdt et besøk, da.
Dette er Italia på sitt beste !! .....synes jeg, da.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 11:10   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting i Italia, Lazio eller Campania -Anbefalinger?

Tusen takk for svar! Ja, sist Italiaferie var vi mye rundt i Toscana, blant annet Firenze, Siena og rundt om i små landsbyer + Cinque Terre og Liguriakysten. Denne gangen har jeg lyst til å se noe nytt, skal sjekke ut øyene.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 11:15   #4
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Overnatting i Italia, Lazio eller Campania -Anbefalinger?

Ja, da har dere jo fått med dere disse fine områdene - og skjønner godt at dere vil oppleve noe nytt. Det var bare meg som dro av litt og egentlig ikke svarte på det du spurte om en gang . :ynsjyll: Det er bare det at jeg er så utrolig glad i de områdene av Italia.
Men, har hørt pene ting om øyene utenfor Napoli, altså.
God tur !

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-07, 15:08   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overnatting i Italia, Lazio eller Campania -Anbefalinger?

Helt i orden det, jeg blir veldig lett revet med selv . Og som sagt har vi ikke bestemt noe 100% enda. Det eneste som er helt bestemt er at vi lander og tar av i Roma.

Bare en ting, hvordan har du overnattet når du har vært på disse stedene?

Vi har stort sett overnattet på BB/pensjonat/billige hotel, evt vandrerhjem, som vi har funnet i øyeblikket (ved hjelp av turistkontor eller LP). Nå tenkte jeg vi for en gangs skyld skulle booke på forhånd, siden vi har tenkt til å være så lenge som en uke på samme sted, og siden det kan bli slitsomt å trave fra det ene fullbookede hotellet til det andre i varmen :erfaren: med en unge på slep :uerfaren men aner konsekvensen: etter å ha reist langt.

Siden frokosten i Italia ikke akkurat er noe å skryte av, og siden vi aldri spiser middag på hotellet likevel tenkte vi at det var like greit å ha en leilighet med "self catering", med eget lite kjøkken den uka. Det hadde vært supert med en anbefaling av et selskap som er til å stole på, som leier ut slike, for nettet myldrer over og jeg synes det er så vanskelig å velge sånn ut av det blå ...

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no