Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Koffertvalg på sydentur

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-07, 22:52   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Koffertvalg på sydentur

Vi, to voksne og to barn, skal på tur i mai til Kypros og jeg har hele tiden tenkt at jeg da skal bruke den store kofferten som jeg aldri har fått brukt.
Tenkte det var smart med EN stor koffert til alle for vi får sikkert mer enn nok å få med oss oss selv barna, koffert og vogn midt på natten siden flyet går 6.15.
Denne kofferten er nok på rundt 100 liter.
Men så var jeg og tittet på flyselskapets sider i går og det står at man max kan ha med 20kg/person.
Går det greit sånn i det praktiske at vi da ha denne ene kofferten som skal sjekkes inn og at de kg denne kofferten da måtte veie skal deles på oss 3. (lillebror er under 2 og får vel ikke lov å ha bagasje registrert på seg, vel?) Siden vi skal til et varmt sted så kan det vel ikke veie allverden heller...
*burde kanskje testpakket??* Vognen går visst utenom disse kg da.
Håndbagasjen blir to sekker.

Er det mest praktisk å ha en koffert eller? Dere som er litt ute og reiser på familietur, hva gjør dere mht. pakking?
Ang innpakking av vognen for flyfrakten; får/kjøper jeg emballasje på flyplassen eller lønner det seg å pakke inn i forkant? Hva pakkes den inn i?
Og hva med flyplassen på hjemreisen, er det lett å ordne emballasje til vognen der?
Jeg er helt grønn på sånne flyreiser så jeg håper det ikke høres altfor teit ut.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-07, 22:59   #2
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Koffertvalg på sydentur

Dette ville jeg absolutt sjekket. Oftest regner de 1 kolli pr. pers, men hvis du klarerer det på forhånd (SKRIFTLIG), er det mulig du kan få det til. Vi har som regel en trillekoffert hver, det går overraskende greit. Pass på og bruke Hardcase-kofferter, vår så ut som en elefant hadde danset disco på den sist vi var i London, og en rødvinsflaske hadde knust blant de nye klærne være. Herlig.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 08:20   #3
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koffertvalg på sydentur

På alle reiser jeg har vært veier de koffertene sammen. Vi har som regel reist med 2 kofferter på 4-5 personer. Jeg tipper kofferten i seg selv veier ganske mye så den ville jeg veid før jeg begynte å pakke. Da vi skulle fly med ryanair sist måtte jeg droppe kofferten for den veide halvparten av tillatt vekt.

Plast til å pakke inn vogna får du på flyplassen her hjemme, men du må ta vare på den til hjemreisen. Du kan ikke regne emd at du får ny når du skal hjem.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-07, 23:09   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffertvalg på sydentur

Når vi har reist så har vi pakket i to store kofferter fordelt på fire stykker. Sjekk hva som gjelder hos det flyselskapet dere reiser med, men vi har bestandig blitt sjekket inn sammen når det gjelder bagasje. Det eneste er at flere har en maksvekt på 35 kg. pr. koffert.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 23:47   #5
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koffertvalg på sydentur

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

, og en rødvinsflaske hadde knust blant de nye klærne være. Herlig.


...men man putter da vel ikke rødvin eller melposer i kofferten. Det har vel snart alle erfart vel

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-07, 23:51   #6
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koffertvalg på sydentur

Fordel vekten på i hvert fall to kofferter når dere er såpass mange som reiser. Det er 20 kg som gjelder, men stuerne nekter å laste kofferter inn i flyet som veier mye over tillatt vekt. Det har naturlig nok med deres arbeidsmiljø å gjøre. De sitter/ligger i flykroppen for å stue koffertene og for tunge kofferter er forferdelig belastning for dem.

Du får pose til vognen på utreiseflyplassen. Ta vare på den til hjemreisen og bruk den igjen da. Dersom vognen har dekk som kan pumpes, så slipp ut litt luft i dekkene dersom de er veldig harde, ellers kan flyturen gjøre at de sprekker.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 08:55   #7
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Sv: Koffertvalg på sydentur

Skal også reise i mai, til Kreta, og er like grønn på dette med vogn og kofferter... Følger med!

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 09:29   #8
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Koffertvalg på sydentur

Vi er tre. Vi pakker stort sett alltid i to kofferter. En relativt stor (men aldeles ikke 100 liter) og en litt mindre. Da har vi stort sett alltid plass til alt tullet mor handler på tur. I tillegg kommer vogn som eget kolli. Vi har OTH og den putter vi i transportbagen som vi igjen putter i pose på flyplassen. Når vi reiser ut fra Norge ber jeg alltid om å få en ekstra vognpose som jeg putter oppi transportbagen til hjemreisen. Vogn uten transportbag synes jeg forøvrig er fryktelig tungvint. :erfart:

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 09:43   #9
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koffertvalg på sydentur

Vi kom hjem fra reise i går. Vi var fem personer og hadde 9 kofferter/ bager på utreisen. Vi visste på forhånd at vi havnet på ganske nøyaktig 100 kilo.

Når det gjelder vogn får du plastpose på flyplassen i Norge. Ta vare på den under oppholdet slik at du har den til hjemreisen også. Jeg har erfart at det ikke er like lett å få fatt i vognposer på flyplassene ute i Europa.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 09:54   #10
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffertvalg på sydentur

Jeg ville også tatt to mindre kofferter. Det er veldig tungt å dra på blytunge drog, det er lettere for en av dere å dra to lettere mens den andre tar vogn og håndbagasje.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 10:40   #11
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffertvalg på sydentur

Jeg ville også delt det opp og hatt flere. Greit hvis bagasjen blir forsinket, så slipper man at absolutt alt er borte hvis en koffert er borte. Også er det lettere å holde klærne sortert fra hverandre :håpløst rotete: Dessuten er det et svært godt poeng som Elin sier, noen skal lempe den.

Tips: Her er noen herlige kofferter til de minste! Genialt for en liten som blir sliten, det går an å sitte på den og trekkes avgårde. Størrelsen er beregnet på at den skal kunne tas med som håndbagasje, så det er kanskje ikke plass til så veldig mye, men de rommer utrolig likevel. Jenta vår fikk en sånn en til jul av besteforeldrene

Reisebagen er også super og fåes i flere størrelser.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 11:00   #12
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffertvalg på sydentur

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg ville også delt det opp og hatt flere. Greit hvis bagasjen blir forsinket, så slipper man at absolutt alt er borte hvis en koffert er borte. Også er det lettere å holde klærne sortert fra hverandre :håpløst rotete: Dessuten er det et svært godt poeng som Elin sier, noen skal lempe den.

Tips: Her er noen herlige kofferter til de minste! Genialt for en liten som blir sliten, det går an å sitte på den og trekkes avgårde. Størrelsen er beregnet på at den skal kunne tas med som håndbagasje, så det er kanskje ikke plass til så veldig mye, men de rommer utrolig likevel. Jenta vår fikk en sånn en til jul av besteforeldrene

Reisebagen er også super og fåes i flere størrelser.

Hvor får en kjøpt sånn koffert?

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 11:11   #13
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffertvalg på sydentur

Her: http://www.lilletordivel.no/default.asp?menu=83&page=1

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 12:54   #14
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Sv: Koffertvalg på sydentur

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Jeg ville også tatt to mindre kofferter. Det er veldig tungt å dra på blytunge drog, det er lettere for en av dere å dra to lettere mens den andre tar vogn og håndbagasje.

Hvem skal da ta ungene?

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 12:55   #15
Corona
Superaktiv
 
Corona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 417
Corona er litt kulCorona er litt kulCorona er litt kul
Standard

Sv: Koffertvalg på sydentur

Denne må jo bare være genial!!



http://www.finn.no/finn/bap/object?f...&pos=3&tot=479

Corona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 12:05   #16
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Koffertvalg på sydentur

I sommer hadde vi med to svære kofferter, fordelt på to voksne og to barn.
Vi var da borte i EN uke
I år skal vi være borte i TO, lurer på om vi må ta med en bag i tillegg...
Jeg klarer ikke helt å begrense meg når det kommer til pakking, pakker et
antrekk til barna for hver kveld ("pen klær") og så singletter/shorts og bade-tøy til dagtid....
Samme gjelder for meg, mannen klarer å begrense seg....

Men så må vi ha plass til nye ting vi har shoppet, hender at vi må
kjøpe en ekstra bag

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 12:20   #17
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Koffertvalg på sydentur

Vi bruker ryggsekker vi!
Nå begyner våre barn å bli litt større, men til nå har det vært veldig deilig å ha hendene fri til å håndtere barn og vogn.

Jeg ville ikke hatt en stor koffert, det blir vel alt for tungt for de som skal lempe de, som Elin sier.

Ta med så lite som mulig! Når vi er borte i to uker vasker vi alltid litt klær, istedenfor å ta med 14 par underbukser, sokker osv.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 12:26   #18
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffertvalg på sydentur

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

I sommer hadde vi med to svære kofferter, fordelt på to voksne og to barn.
Vi var da borte i EN uke
I år skal vi være borte i TO, lurer på om vi må ta med en bag i tillegg...

Min erfaring er at man ikke trenger å pakke så mye mer til to uker enn det man trenger til en. Man kommer uansett over en grense hvor man må vaske litt.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 20:28   #19
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Koffertvalg på sydentur

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Min erfaring er at man ikke trenger å pakke så mye mer til to uker enn det man trenger til en. Man kommer uansett over en grense hvor man må vaske litt.

....stemmer nok det
For de gangene vi har vært borte en uke har det somregel fulgt med mye rent
og ubrukt tøy hjem igjen....

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-07, 20:44   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koffertvalg på sydentur

Opprinnelig lagt inn av Bocca, her.

Hvem skal da ta ungene?

Jeg tenkte da minst 1 av dem i vognen, fortrinnsvis.

Ellers er jeg egentlig backpacker. Utrolig hvor mye som går i ryggsekker, hvis man ikke er opptatt av stryking og sånt.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no