Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dine drømmereisemål

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-07, 17:40   #1
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dine drømmereisemål

Har du noen spesielle steder i verden du gjerne skulle opplevd en eller annen gang?
Jeg har en liten liste med sånne, og kunne gjerne tenke meg å høre andres

Min liste:

1) Macchu Picchu i Peru (tenk å oppleve et slikt byggverk på nært hold)
2) Mauritius (hvite strender...)
3) Disneyworld (har jeg drømt om siden jeg var liten)
4) Sør-Afrika (flere steder, landet har alltid fascinert meg)
5) Las Vegas (må bare oppleves)
6) Rocky Mountains (spenning med høydeskrekk)
7) Den kinesiske mur (byggverk igjen)
8) Sydney (var der i 2000 på jobb, men skulle gjerne vært på ferie...)
9) Togloffing i Sveits (nydelig land/natur, flotte tog)

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 17:57   #2
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dine drømmereisemål

1.Island, har aldri vært der
2. Irland, Kun vært i England og Skottland
3.Australia, igjen..

Skulle nok ha levert inn en lottolapp...Sukk..

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 18:24   #3
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine drømmereisemål

1. Island
2. Irland
3. Australia
4. Roma
5. Mauritius

:drømme:

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 18:39   #4
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.086
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine drømmereisemål

1. Seile i Karibien
2. Safari i Kenya/Tanzania kombinert med avslappende ferie på Zanzibar
3. Flere greske øyer

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 18:42   #5
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine drømmereisemål

Det er mange det...

Uten at jeg klarer å si at jeg ønsker det ene mer enn det andre, så er disse stedene på listen min;

*Karibien
*Mauritius - strendene
*Canada - naturen
*Sør-Afrika - alt
*Japan - kultur, natur, dippedutter
*USA-østkysten, bare vært på vestkysten
*Brasil - Sør Amerika i det hele tatt
*Storbritannia - får aldri nok
*Island - igjen - fantastisk sted
*Italia - Toscana
*Korsika
*Frankrike
*Thailand - igjen - vil se mer!
*Transibirske jernbanen
*Svalbard

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)

Sist redigert av Pamina : 07-04-07 kl 23:26. Årsak: Kom på flere steder...
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-07, 19:24   #6
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine drømmereisemål

Det er mange. Vietnam, Malaysia, reise mer i Kina, Japan igjen. Kaukasus, særlig Georgia, men gjerne Armenia og Azerbajdzjan også. Ukraina (Kiev, Odessa og Krim). Hviterussland (siden jeg aldri kom meg til Sovjetunionen). Balkan generelt. Fastlands-Hellas (Delfi, Peloponnes). Istanbul. Egypt. Fiji. Seychellene. Brasil, Cuba?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 09:16   #7
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dine drømmereisemål

Oi, det er altfor mange til at jeg kommer på alt her og nå.

I kategorien "heller urealistisk" ligger:

Mongolia
Kamtsjatka (det er nok det absolutte drømmreisemålet, men det forblir nok en drøm desverre)
Patagonia (drømmereisemål nr. 2 og akkurat like urealistisk, antakeligvis)
Falklandøyne

Av de mer realistiske så ligger Helsinki, Storbrittania, Pyreenene, Kaukasus, Japan og Maine høyt oppe på listen.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 09:44   #8
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine drømmereisemål

Bestefaren min var sjømann og fortalte masse historier og helt fra jeg var liten har jeg drømt om å reiset til Rio de Janeiro og til Egypt for å se pyramidene.

For ni år siden fikk jeg tatt turen til Rio og det var virkelig flott, annerledes og spesielt. Egypt står ennå for tur.

I tillegg har jeg veldig lyst til å dra til Island, Irland og jeg vil gjerne til Canada. Jeg håper og tror vi skal ha mange flotte og spennende turer når ungene blir litt større. Nå for tiden blir det mest Legoland, Dyreparken og Astrid Lindgrens Verden på oss.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 10:29   #9
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine drømmereisemål

Jeg skulle gjerne vært i Vietnam og Laos og resten av Australia (Rhett har dessverre vært der, så da blir det nedprioritert). Vi snakket også i går om at det hadde vært spennende å se mer av Japan. Argentina står også høyt på listen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 10:45   #10
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.620
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine drømmereisemål

Jeg vil til Malaysia for der har jeg aldri vært. Singapore i samme slengen. Thailand. Skulle bare ikke vært en annen tidssone. *hater jet-lag* Derfor er Dubai også fristende.

Ellers er Island fristende. Og så vil jeg kjøre "scenic route" langs USAs vestkyst (highway 1).

Og så har faktisk IKKE hr. Cohens fargerike introduksjon til Kazakhstan ført til noe øket ønske om å reise dit.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 10:48   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine drømmereisemål

Åja, Dubai eller Highway 1 er vel det som står på listen vår for neste år. Hadde det bare ikke vært så a) varmt eller b) veldig lang flytur.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 10:49   #12
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dine drømmereisemål

1. Cook islands
2. Brasil
3. Mexico
4. Hawaii
5. Cuba

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-07, 22:52   #13
Cilius
På flyttefot
 
Cilius sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Snart på landet
Innlegg: 143
Cilius er litt kulCilius er litt kul
Standard

Sv: Dine drømmereisemål

Cuba, Japan, Svalbard og Island sånn i første omgang

__________________
Lillemor født august 2004 og Rampetrollet født juni 2011
Cilius er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 00:04   #14
5barnsmor
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
 
5barnsmor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 602
5barnsmor er litt kul5barnsmor er litt kul
Standard

Sv: Dine drømmereisemål

Dubai og Egypt staar paa min liste, ellers har jeg lyst til aa se litt mer av Norge!!

5barnsmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 01:05   #15
Ekorn
Studenten
 
Ekorn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.869
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dine drømmereisemål

Cuba, før Castro stryker med
Kina
Island
Irland
New York

__________________
Ekorn med Ekornungen 0306 Nøtteliten oktober 2010
Ekorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 01:20   #16
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.271
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dine drømmereisemål

Åh, utrolig mange steder!

Oman (en kamerat av meg jobbet der et år og pga det han har fortalt har jeg veldig lyst til å reise dit)
Bhutan
Tibet
Pakistan
India
Nepal
Marokko
Sørøst-Afrika
Madagaskar
Kina (Guilin-dalen særlig)
Bryce Canyon, Grand Canyon, Monument Valley
Jan Mayen
Island
Storbritannia
Mange steder i Norge

De store ørknene, de store innlandsisene (Grønland, Antarktis), de aktive vulkanene, de store regnskogene, Great Barrier Reaf, og alle andre storslåtte naturfenomen.

Listen tar nok aldri slutt ...

Av steder jeg har vært før, som jeg mer enn gjerne reiser til igjen er:
Svalbard (skulle gjerne vært nord på Spitsbergen, har ikke vært lenger nord enn Ny-Ålesund)
Sri Lanka (blir visst aldri lei)
Sveits
Italia

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-07, 01:38   #17
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dine drømmereisemål

Tja...

Svalbard
Lofoten
Island
Finland
Shetland
Orkenøyene
Jersey
Irland
Malaysia
Kenya
Tanzania

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 15:22   #18
lille my
Erfaren
 
lille my sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.048
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Dine drømmereisemål

Mauritsius
Island
Dubai
Hawaii

Det er vel de som står øverst på listen.

__________________
Lille my med 3 skjønne gullunger
1998,2001 og 2003.
lille my er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 15:39   #19
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Dine drømmereisemål

Kairo, først og fremst.
Og mer rundt i Egypt.
Og gjerne over til Vestbredden.
Australia, igjen. Og gjerne Syd også, ikke bare Vest.
Brasil (Rio), India, Japan (Tokyo), Island og Afrika (både nord, sør, øst og vest, men mest øst, etter Egypt i nord da).

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 15:50   #20
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dine drømmereisemål

På min liste finnes iallefall følgende :drømme:

- Sør Afrika
- Kenya
- Dubai
- Island
- tilbake til Australia
- tilbake til Thailand
- besøke flere Greske øyer
- Irland

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no