Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Key West eller Vestkysten, Florida?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-16, 20:37   #1
Nillenalle
Aktiv
 
Nillenalle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 262
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Key West eller Vestkysten, Florida?

Vi skal på tur til USA om noen uker. Det meste er spikret, en uke i Orlando, en uke på cruise i Karibien og så har vi 4 dager før vi skal hjem. Hadde tenkt å dra til Key West disse dagene, men begynte å lure på om dette egentlig passer for oss? To voksne og to på 9 år. Det står mye om den spesielle stemningen i Key West og Florida Keys, men lurer på om det egentlig er noe for barnefamilier? Burde vi heller reise til Naples, bo på resort og shoppe og slappe av? Noen med erfaringer eller tips?

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-16, 20:42   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Key West eller Vestkysten, Florida?

Tja, Key West er flott, minner om Karibien, men det er fire timer å kjøre fra Miami. Litt å se er det jo også, som Hemingway's hus, flotte solnedganger mm. Men, siden dere skal på cruise og får med dere Karibien og sikkert masse bading er jeg usikker på hva jeg hadde valgt. Det er ikke masse for barn å gjøre der akkurat.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-16, 20:43   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Key West eller Vestkysten, Florida?

hva mener du med "spesiell stemning"? At det er homser der?

Jeg hadde valgt Key West framfor resort any day, men om det passer deg vet jeg jo ikke.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-16, 20:51   #4
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Key West eller Vestkysten, Florida?

Da i var i Florida, så kjørte vi til Key West en dag. Flott tur, for all del, men ikke noe jeg kommer til å jage etter om vi skal tilbake dit. Mye vei og øde områder.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-16, 21:11   #5
Nillenalle
Aktiv
 
Nillenalle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 262
Nillenalle er litt kulNillenalle er litt kul
Standard

Sv: Key West eller Vestkysten, Florida?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

hva mener du med "spesiell stemning"? At det er homser der?

Jeg hadde valgt Key West framfor resort any day, men om det passer deg vet jeg jo ikke.

Hæ? Spesiell stemning var et direkte sitat fra flere reisesider som skriver at stemningen i Key West er helt ulik fra Florida forøvrig. Avslappet øysamfunn, mye barer, fest og gøy osv. Og det jeg lurte på var vel heller om noen har vært der med barn. Homser eller ikke er revnende likegyldig 🙄 Folk er folk.

Nillenalle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-16, 21:17   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Key West eller Vestkysten, Florida?

Opprinnelig lagt inn av Nillenalle, her.

Hæ? Spesiell stemning var et direkte sitat fra flere reisesider som skriver at stemningen i Key West er helt ulik fra Florida forøvrig. Avslappet øysamfunn, mye barer, fest og gøy osv. Og det jeg lurte på var vel heller om noen har vært der med barn. Homser eller ikke er revnende likegyldig 🙄 Folk er folk.

Jeg bare skjønte ikke hva du mente. Jeg fikk inntrykk av at du mente at key West kunne være upassende for barn og da skjønte jeg ikke helt hva det kunne være. Uansett, det er ganske mye mellom Key West og resortferie, så det må jo ikke akkurat være enten eller. Jeg har vært på vestkysten og reiser mer enn gjerne tilbake. Vi besøkte venner sist, men skulle jeg tibake hadde jeg nok leid et hus utenfor de store feriestedene, og heller hatt bil og reist litt rundt. Vi besøkte blant annet akvariet i Clearwater og hilste på delfinen Winter, det var veldig fint, og ikke helt kommersialisert. Selve stranda i Clearwater syns jeg ikke noe om, det var fullstendig fyllefest overalt. Jeg kunne også tenke meg å besøke noen av kildene inne i landet, der sjøkuene svømmer innover til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-16, 21:40   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Key West eller Vestkysten, Florida?

Jeg liker Key West, og det er en spesiell stemning. Mer hippie-land, laid back og ulikt resten av Florida om man ser bort fra turistene. Det er jo mange steder å stoppe på på veien også om man vil ha strandliv og avslapping. Vestkysten er jeg ikke så god på, men fordelen på østsiden er at det ofte er litt mer vind og ikke så varmt.

Kanskje reise ned til en resort på veien og ta dagsturer til Key West?

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-07-16, 21:46   #8
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Key West eller Vestkysten, Florida?

Her er noen tips: https://www.oyster.com/florida-keys/...rida-keys/map/

Dette skriver noen av mine venninner i Florida når vi diskuterte resort i vår:

Sitat:

Vi har bodd på Casa Marina resort de to gangene vi har vært på Key West ��
Ellers så skryter "felles venn" fælt av Islamorada, dersom man ikke vil bo på Key West.

http://www.casamarinaresort.com/

Sitat:

Hawks cay is amazing for children and adults alike.

Sitat:

Love love love Cheeca Lodge❤️

Nå diskuterte vi bare hotell/resorts på Keysene.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-07-16, 22:03   #9
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Key West eller Vestkysten, Florida?

Det er langt å kjøre. Og du finner snev av denne karibien-følelsen i f.eks Fort Myers Beach også.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-16, 22:12   #10
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Key West eller Vestkysten, Florida?

Min eneste innvending er kjøreturen, den er ganske seig om dere skal kjøre fra Orlando og fire dager blir kanskje litt kort når man nesten må regne med at en hel dag går med til kjøring derfra. Fra hvilken havn reiser dere på cruise?

Key West er etter mitt syn noe av det beste med hele Florida. Mye hyggeligere og veldig annerledes enn turistmaskinen Orlando og Florida forøvrig. Mange fine plasser for soling, bra mat og opplevelser også for barn. Vi var der når vår eldste var fire år og hadde det kjempefint!

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-16, 22:35   #11
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Key West eller Vestkysten, Florida?

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Min eneste innvending er kjøreturen.

Key West er etter mitt syn noe av det beste med hele Florida. Mye hyggeligere og veldig annerledes enn turistmaskinen Orlando og Florida forøvrig. Mange fine plasser for soling, bra mat og opplevelser også for barn. Vi var der når vår eldste var fire år og hadde det kjempefint!

Kjøreturen er lenger enn hva man tror fra Miami.

Men det er noen greie steder å stoppe på veien. F.eks. https://robertishere.com og nasjonalparken helt ved siden av der du ser alligator og masse andre dyr i det frie. https://www.nps.gov/ever/learn/histo...royal-palm.htm Du kjører forbi Robert på veien så passe stopp for en smoothie eller milk shake som smaker veldig godt. Og så kan man stoppe her og bade: http://bahiahondapark.com


Sist redigert av Pelen : 03-07-16 kl 22:41.
Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-07-16, 23:00   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Key West eller Vestkysten, Florida?

Har også hørt mye bra om Islamorada.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-16, 23:22   #13
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.108
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Key West eller Vestkysten, Florida?

Det er et stykke å kjøre fra Miami til Key West. Det er noen år siden vi var der men husker den bilturen som lang og kjedelig. Ville valgt Vestkysten om jeg var dere. Naples, Fort Myers Beach eller Sanibel Island.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-16, 23:48   #14
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Key West eller Vestkysten, Florida?

Vi var i key west når barna var mindre. Flott, flott, flott!! Hadde reist dit igjen ja høner som springer i gatene, små kafeer, bitte små strender nær sentrum!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-16, 23:57   #15
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Key West eller Vestkysten, Florida?

Ja, Sanibel Island er flott. Fint å bo på Tween Water Inn. Leie kajakk og padle i området og se på dyrelivet.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 04-07-16 kl 10:54.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-16, 10:05   #16
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Key West eller Vestkysten, Florida?

Tar notater, dette kunne høres ut som noe for oss når vi stikker til Florida i desember, hvis det passer seg sånn - ikke spikret det programmet enda.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no