Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

E6 Oslo-Bodø

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-16, 02:35   #1
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

E6 Oslo-Bodø

Jeg skal kjøre nordover i begynnelsen av juni, alene, og tar veldig gjerne imot tips til steder som er verdt å stoppe på. Har god tid, og tar en eller flere overnattinger, alt etter hvor mye spennende som opptar meg på turen.

Så hvis du vet om en kafé med verdens beste salat, et idyllisk overnattingssted, en skobutikk med chocolaticas sko. Konsert, arrangement. Hva som helst spennende. Del gjerne. Stort eller smått.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 08:17   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: E6 Oslo-Bodø

Jeg skal muligens kjøre samme ruta + litt til i sommer, og skal sjekke om Småbrukt sør for Trondheim har åpent når jeg kommer forbi der. Har fulgt de på instagram og har lyst å stikke innom hvis det passer sånn.

Henger her for tips.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-16, 08:42   #3
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: E6 Oslo-Bodø

Jeg skal forsåvidt litt lengre jeg også, til Lofoten. Men der er jeg godt kjent, og vet nøyaktig hvilke perler jeg vil innom.
Takk for tips, Ea- det ser ut som en butikk som kan være moro å ta en tur innom!

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-16, 01:05   #4
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: E6 Oslo-Bodø

Skal iallefall stoppe ved Namskogan familiepark. Zipline hørtes moro ut!

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-16, 11:35   #5
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: E6 Oslo-Bodø

Jeg synes i grunn at strekningen er lite sjarmerende i hvert fall i mellom Trondheim og Bodø. Sjøgata i Mosjøen er koselig da, med både små gallerier og koselige kafeer. Ellers er det jo flere avstikkere på turen som er flott, men det er sånt som tar (for) mye tid dersom man egentlig kjører fra A-B. Såsom Svartisen, marmorslottet og egentlig hele helgelandskysten.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-16, 11:57   #6
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: E6 Oslo-Bodø

Trondheim er jo alltid verdt en stopp

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-16, 17:58   #7
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: E6 Oslo-Bodø

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Trondheim er jo alltid verdt en stopp

Blir en stopp der på retur

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-16, 18:01   #8
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: E6 Oslo-Bodø

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg synes i grunn at strekningen er lite sjarmerende i hvert fall i mellom Trondheim og Bodø. Sjøgata i Mosjøen er koselig da, med både små gallerier og koselige kafeer. Ellers er det jo flere avstikkere på turen som er flott, men det er sånt som tar (for) mye tid dersom man egentlig kjører fra A-B. Såsom Svartisen, marmorslottet og egentlig hele helgelandskysten.

Avstikkere er helt greit for min del, har god tid. E6 er heller ikke en absolutt fastspikra rute. Kanskje jeg rett og slett skal endre ruten litt.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-06-16, 19:16   #9
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: E6 Oslo-Bodø

Lærdom fra kjøreturen;

E6 er kjedelig. Drit kjedelig. Spesielt fra Trøndelag og nordover.

Statoilstasjoner er gull. Og tallrike langs E6. Hurra for Statoilkaffe.

Jeg savnet lydbøker, for radiodekningen var ikke like god overalt, og jeg ble lei av min egen musikk etterhvert.

Og midt oppe på en fjellovergang savnet jeg diesel...... Fordhjelpen er gull verdt. Tips; fyll diesel FØR du starter på en fjellovergang, det er ikke nødvendigvis en eneste bensinstasjon i maaaange mils omkrets.

Og- det er umulig å sove når det blir lysere og lysere, og vakrere og vakrere natur. Fantastisk å komme nordover til midnattsola igjen.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 09:36   #10
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: E6 Oslo-Bodø

Takk for rapport.

Har hørt av kolleger at regelen er "fyll drivstoff når du ser en stasjon" når du kjører utenom bystrøk på Nordkalotten, enten det er Norge, Sverige eller Finland.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-16, 11:29   #11
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: E6 Oslo-Bodø

Kjør Kystriksveien! Her finner du tips:

https://www.visitnorway.no/reisemal/...kystriksveien/

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no