Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva må jeg pakke med til syden?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-16, 23:03   #21
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Knekkebrød og den slags hadde jeg ikke tatt med, det har de godt utvalg av hos Lollo og Bernie.

Jeg har med solkrem og medisiner hjemmefra, og det er det eneste jeg hadde stresset litt med om vi hadde glemt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-16, 23:31   #22
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Eurax. Myggen kan være helt uutholdelig enkelte steder.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 00:10   #23
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Hvor er Syden?

Vi tar med klær, pass, billetter, visakort og mobil m/lader. Kanskje solkrem og paracet, men alt finnes jo i "syden" om man trenger det.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 08:16   #24
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Jeg pleier å ha med en padde med plass til x-antall stikkontakter. Det er begrenset med stikkontakter i sydenleiligheter og når "alle" vil lade dingser samtidig, så er det veldig greit å ha en padde. Det finnes også ladetårn for usb. Min sydenpadde bor alltid i kofferten.

Jeg pleier også å ha en liten og lett (sammenleggbar) kjølebag og et par kjøleelementer i kofferten. Perfekt å dra med drikke/enkel mat til stranden. Ungene er som regel tørste før man har funnet solsengen uansett.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 09:13   #25
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Jeg pleier å ha med:

  • Kindle
  • Ipad
  • telefon
  • lader (trippellader med plass til 3 USB)
  • 2 x badetøy og 1 par badetøy til alle
  • Gode lette strandhåndklær (hater nye håndklær, de tørker ikke)
  • Eurax + zyrtec mot myggen
  • Paracet, ibux, foreskreven medisin
  • Et lite førstehjelpssett (inkl brannskade)
  • Minst mulig tøy til alle. Kjøper heller vaskemiddel og skyller opp. Siden vi bruker AirBNB etc så er det som oftest en vaskemaskin i leiligheten/huset eller i det minste et vaskeri. Dessuten har de klær i "syden".
  • Kortstokk og yatzy
Siden vi ofte reiser en del rundt man kan komme til å miste en dings, så har jeg gjerne papirkopier av billetter, leiebil, bookinger osv i en mappe.


Kjempetips fra Señora: liten og lett (sammenleggbar) kjølebag og et par kjøleelementer

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 09:17   #26
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Jeg synes ikke de har klær i "Syden".
(Men gjør som deg, HV)

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 09:30   #27
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg synes ikke de har klær i "Syden".
(Men gjør som deg, HV)

Jeg trenger sjelden eller aldri å handle noe (kanskje en strandtunika etc, og det er jo lett å finne), og enkle bomullsklær eller flip-floper til ungene er jo "overalt".

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 09:33   #28
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.949
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Vi pakker svært lett. Man trenger mye mindre klær enn man tror, og så tar man heller med litt biotex og eventuelt skyller opp noen plagg.

Ellers føler jeg at man trenger flip flopper, strandkjole (short/t-skjorte for de av hankjønn) og et par gode håndklær. Sydenferie er enkelt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 10:05   #29
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Plus size klær syns jeg er vanskelig å finne, så satser alltid på å ha det jeg trenger til meg selv. I år pakker jeg færre skift, men har med vaskemiddel til vaskemaskinen. Dit vi skal er det ingenting som heter parfymefritt vaskemiddel.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 10:10   #30
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Siden vi ofte reiser en del rundt man kan komme til å miste en dings, så har jeg gjerne papirkopier av billetter, leiebil, bookinger osv i en mappe.

Jeg skanner eller tar bilder av alt og sender meg selv på mail. Da har jeg mulighet til å få tilgang til det om alt går i dass, bare jeg får logget på en pc.

Ellers har vi med minst mulig. Allergi og astmamedisiner har vi med oss, men ellers har vi nedjustert den middels ambulanse vi gjerne har med på campingtur til å inneholde et par paracet om vi flyr avgårde.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 10:17   #31
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Bortsett fra vaskemiddel uten parfyme så har de nesten alt på minimarked på hotellet.
Bleier er en ting vi alltid har hatt med oss når vi har brukt det. Gir plass på vei hjem og man sparer noen 100lapper.
Norske knekkebrød og pålegg selges i minimarkedet. De selger også vanlige smertestillende og plaster osv. Men jeg har en reiseboks med sånt uansett.
Kan være greit med biotex selv om det er vaskemaskin på hotellet. De er ofte opptatt og man bruker ikke de for et plagg. Men om man venter litt så får man bruke de stort sett etter kort tid.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 10:36   #32
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg synes ikke de har klær i "Syden".
(Men gjør som deg, HV)

Det kommer vel an på hvor man reiser. Jeg er alltid innom Desigual, Benetton, Zara, Mango og noen outlet stores på ferie.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 18:06   #33
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Syden er i dette tilfellet Rhodos. Klart de har butikker der, men jeg kommer ikke til å handle noe, tror jeg. Kjølebag var et supert tips!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 18:13   #34
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Syden er i dette tilfellet Rhodos. Klart de har butikker der, men jeg kommer ikke til å handle noe, tror jeg. Kjølebag var et supert tips!

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 18:15   #35
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Vi har også kjølebag. Jeg pleier fryse ned en flaske som er trekvartfull med vann. Så fyller jeg på med vann etter hverrt som jeg drikker opp. Da har vi alltid kaldt vann og trenger ikke kjøle ned så mye. Det blir fort noen kroner hvis alt vann skal kjøpes kjølig. Jeg gjør gjerne det andre steder enn stranda også får å ha kaldt vann. Trenger strengt att ikke kjølebag da. Må ha fryser, det har man jo ikke alltid.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 18:26   #36
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Dropp kjøleelementer til liten kjølebag. Jeg fryser bare vannflaskene på kvelden og setter de ut om morgenen. Men skulle jeg hatt kjølebag, så hadde jeg brukt frosne vannflasker som kjøleelement, så kan de drikkes etterhvert de også. Holder seg kalde hele dagen uten kjølebag også, og smelter underveis. Smelter den litt for sakte i forhold til hvor tørst en er, så legges den bare bittelitt i solsteika.

Skal du til Spania så kjøpt mikrofiberhåndkler i stor størrelser til 8 euro for stykket på Dechatlon. De er geniale og jeg får stort badehånkle til alle fem i ei vanlig strandveske. Har det i liten utgave også som er på størrelse med et vanlig sitteunderlag. Genialt til å ha under beina på varme solstoler, så slipper en å møkke til det store håndkle med sandete og møkkete bein. Og solstolene er ofte varme sånn at en må dekke til hele for å ikke føle at en brenner seg noen ganger. Eller en kan ha den lille lappen av et hånkle i håndveska og sette seg rent ned på enhver kant eller sted om en skulle ønske det.

Uansett, ha med håndkler som tørker fort. Ikke tykke og store og fluffy. Heller litt slitte som suger vann godt og som tørker fort også. Eller helt tynn type håndkle.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 21:13   #37
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.320
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Trekk til solsengene kan være smart! Vi kjøpte på flyet til Rhodos for mange år siden, men ser det er å få kjøpt på apotek, enklere liv osv...

Er ikke alltid solsengene er like innbydende å legge håndklærne sine på....

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 22:42   #38
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.684
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Så mye dere tar med! Tar aldri med håndklær. På Sunwing får vi alltid egne strandhåndklær. Og knekkebrød hadde jeg aldri kommet på. Vil ikke overraske meg om de til og med har Wasa i minimarkedet. Å

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 23:01   #39
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

På typiske skandinaviske chartermål så har vi med kun det vi trenger av klær, alt til personlig pleie, evt nødvendige medisiner, samt pass og penger/kort. I tillegg ett eller annet som ungene kan slå i hjel litt hotellromtid med. Ut over det så har vi erfart at det aller aller meste kan kjøpes på stedet, lengt billigere enn her hjemme.

Dette!

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 23:18   #40
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva må jeg pakke med til syden?

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Så mye dere tar med! Tar aldri med håndklær. På Sunwing får vi alltid egne strandhåndklær. Og knekkebrød hadde jeg aldri kommet på. Vil ikke overraske meg om de til og med har Wasa i minimarkedet. Å

De har Wasa. Og strandhåndklær ja.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no