Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-06, 12:59   #21
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Vi reiste mye før vi fikk barn, men har tatt det litt mer med ro etterpå. Var på storbyferie med eldstemann et par ganger, men nå venter vi til de blir litt større før vi tar dem med på slike turer igjen.

De siste somrene har vi vært på ferie hos mine foreldre i Trøndelag, og det kommer vi nok til å fortsette med. I tillegg har vi planer om å besøke Legoland, Astrid Lindgrens Värld og slike steder de nærmeste åra. Vi var dessverre aldri på sånne ferier da jeg var barn, og jeg kjenner at dette er noe jeg har lyst til å la mine sønner få oppleve.
Etterhvert som de vokser til, kommer vi til å ta dem med på andre typer reiser også.

Mannen og jeg har en ambisjon om å reise på to barnefrie helgeturer hvert år. Planen er en ny by i året, pluss en tur til London. (I år har vi vært i London og Paris).
London er "vår by", vi har vært der så godt som årlig siden vi ble sammen for snart elleve år siden.

LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 01:06   #22
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Ja takk begge deler

Uk (spes. London og Glasgow) vender vi stadig tilbake til. Snart 20 turer har jeg dit nå.

Thailand er et land vi også reiser tilbake til. Mange fine steder å dra til der. Trenge ikke bo på samme strand. 5 turer har det blitt så langt.

Ellers så jakter vi stadig på nye spennende og artige land og opplevelser. Kommende storesøster har allerede tosifret med land før sin treårsdag. Tror nok nurket i magen også kommer til å få sin del.

Vi reiste mye før vi fikk barn og for oss er det helt utenkelig å slutte bare fordi vi har fått barn. Vi har vaksinert minsten og reiser med ryggsekk, nesten på samme måte som før. Små barn har små klær og de tar liten plass i ryggsekken.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 04:29   #23
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye opplevelser eller gamle kjære minner?

Her er det litt både óg. Vi liker å reise og utforske nye steder, men er for pysete til å dra til de aller mest eksotiske reisemålene (les: der det er mye farlige dyr og/eller mennesker). Vi er utpregede bymennesker begge to, og elsker storbyferier. Men det er herlig å komme seg en tur på hytta i Romsdalen hver sommer, og gjerne en tur til Hvaler også.
Etter at vi fikk barn har vi satt comfort i høysetet, og har bare reist til typiske familievennlige feriesteder, med all inclusive, balkong på rommet og barnebasseng på hotellområdet. Men når vi ikke har så små barn lenger, da skal vi slå oss litt mer løs, slik vi gjorde før.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no