Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

"Mamma, pappa, barn" (2003)

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-02-08, 20:24   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

"Mamma, pappa, barn" (2003)

Noen som har sett den filmen?
Den gikk på tv i går kveld (lørdag).

Hva syns dere?


Den gjorde litt inntrykk på meg.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 20:26   #2
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mamma, pappa, barn" (2003)

Ja, eg såg den, og den gjorde meg faktisk litt uvel. God film.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 20:31   #3
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Mamma, pappa, barn" (2003)

Jeg synes det er en bra film. Den er realistisk og viser at "shit happens", men at det alltid ordner seg.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 21:01   #4
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Mamma, pappa, barn" (2003)

Jeg reagerte på at de ga så lett slipp på livet de hadde, det så virkelig ut til at de hadde det fint. Mange går jo fra hverandre før barnet fyller 1 år, men er fanget jeg ingenting som var spesielt vanskelig.

Det er ikke unormalt å bli forelsket i/betatt av noen annen selv om man er i et godt forhold, men her syns jeg det ble så skremmende lettvint å tenke så egoistisk og gi umiddelbart slipp på alt, før man i det hele tatt har prøvd.

Rebecka er (irriterende) vakker, mystisk og morsom og vekker nysgjerrigheten hans. Lille Lucas på 6 mnd og jenta på rundt 1 år blir forlatt alene på stua mens de har en heftig stund på soverommet, og blir skadet da han får hele bokhylla over seg.

Hva synes dere om slutten, og hva tror dere moralen var?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 21:04   #5
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mamma, pappa, barn" (2003)

Eg oppfatta i grunnen at filmen handla om ikkje å la seg gro fast i det som er komfortabelt og vane (mykje på grunn av det paralelle løpet med foreldra hans som aldri verkeleg hadde elska kvarandre), og at det nokre gongar kan vere verdt å ta ein sjanse.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 21:48   #6
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Mamma, pappa, barn" (2003)

Jeg likte ikke slutten. Syns det var rart å bare forlalte alt så lett som det virket her.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 21:56   #7
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Mamma, pappa, barn" (2003)

Jeg synes filmen er bra, men at slutten ble litt for lettvint.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 21:59   #8
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mamma, pappa, barn" (2003)

Poenget er då vel at slutten er open? At dei finn tilbake til kvarandre er då ingen garanti for at ting går bra.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 22:17   #9
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Mamma, pappa, barn" (2003)

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Poenget er då vel at slutten er open? At dei finn tilbake til kvarandre er då ingen garanti for at ting går bra.

No er det en stund siden jeg har sett filmen så det er mulig jeg husker feil, men trodde han gikk fra kjæresten sin for å være med hun som han traff på babsvømmingen?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 22:18   #10
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mamma, pappa, barn" (2003)

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

No er det en stund siden jeg har sett filmen så det er mulig jeg husker feil, men trodde han gikk fra kjæresten sin for å være med hun som han traff på babsvømmingen?

Ja, men så ditcha ho han, og så fann dei tilbake til kvarandre.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 22:20   #11
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Mamma, pappa, barn" (2003)

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Ja, men så ditcha ho han, og så fann dei tilbake til kvarandre.

Oki, så han ble sammen igjen med hun som var mor til ungen hans? Da tar jeg den lettvinte løsningen på min kappe.

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 22:21   #12
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mamma, pappa, barn" (2003)

Nei, (herregud eg er dårleg på å forklare), han vart saman med elskerinna igjen.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 22:24   #13
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Mamma, pappa, barn" (2003)

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Nei, (herregud eg er dårleg på å forklare), han vart saman med elskerinna igjen.

He he, bare sånn at jeg har forstått det riktig; han forlot kjæresten sin til fordel for hun på babysvømmingen, så ble han dumpet av henne, men så fant de tilbake igjen til hverandre?

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 22:48   #14
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Mamma, pappa, barn" (2003)

Vedrørende ekteskapet til hans foreldre:
Mannen ville så gjerne prøve, da kona endelig sa at hun var drittlei, og "hvorfor kan du ikke overraske meg, finne på noe spennende å si" osv.
Så kom jo mannen med et par finurlige historier, og han sa jo at han ville ta henne med til New York eller et annet sted. Han var jo litt søt!
Men nei, det var over og ut. Ingen vits i å prøve å redde det de hadde hatt i så mange år.

Hun var kjempenegativ! Ikke finn på å bygge hus her, vi orker ikke hjelpe til, jeg liker ikke engang babyer (om sitt barnebarn).
Kan hennes lave vilje til å gjøre noe med forholdet, ha vært en kilde til at sønnen ikke orket å ta ansvar for eget liv og handlinger? At han så for seg at lille Lucas skulle vokse opp i et kaldt forhold?

Kanskje hensikten med filmen bare var at den skulle være til ettertanke?

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 22:52   #15
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Mamma, pappa, barn" (2003)

Opprinnelig lagt inn av Rypejenta, her.

He he, bare sånn at jeg har forstått det riktig; han forlot kjæresten sin til fordel for hun på babysvømmingen, så ble han dumpet av henne, men så fant de tilbake igjen til hverandre?

Han ble selvsagt dumpet av kjæresten sin (om mor til hans barn), og så dumpet hun fra babysvømminga han og hun skulle flytte med mann og baby til Brüssel fordi hun fikk jobb der. Så gikk livet videre, men så flyttet hun hjem igjen til Sverige, det funket visst ikke. (jobben? kjærligheten? - sikkert det siste). Så var de i armene på hverandre, og filmen sluttet.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 08:26   #16
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mamma, pappa, barn" (2003)

Opprinnelig lagt inn av Amelie, her.

Vedrørende ekteskapet til hans foreldre:
Mannen ville så gjerne prøve, da kona endelig sa at hun var drittlei, og "hvorfor kan du ikke overraske meg, finne på noe spennende å si" osv.
Så kom jo mannen med et par finurlige historier, og han sa jo at han ville ta henne med til New York eller et annet sted. Han var jo litt søt!
Men nei, det var over og ut. Ingen vits i å prøve å redde det de hadde hatt i så mange år.

Men det er jo sånn det er. Statistikken viser at det er kvinnene som går, og at dei allereie har bestemt seg for å gå når dei tek det opp med mannen. Eg tolka filmen som at forelda hadde levd eit A4-liv i alle år, utan å reflektere over kva dei eigentleg ville - eller om dei eigentleg elska kvarandre, og at bodskapen er at ein kanskje av og til bør reflektere rundt om er bra nok å ha det ok dersom det fantastiske er innanfor rekkevidde.

Eg trur nok, som deg, at refleksjon er målet med filmen. Eg ansåg ikkje slutten som ein klisjé-happy ending, men meir som at dei tok eit val om å satse. Oppfølgaren kunne ha vore veldig interessant å sjå.


Sist redigert av Alfa : 25-02-08 kl 08:46.
Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 08:43   #17
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Mamma, pappa, barn" (2003)

Jeg likte denne filmen, så den på lørdag og har også sett den en gang før. Men slutten ville jeg ha forandret på. Skulle gjerne sett at de opprinnelige kom sammen igjen, sånn at det ble en romantisk slutt.

Budskapet i filmen er selvfølgelig at småbarnsforeldre i permisjon ikke er til å stole på.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 08:45   #18
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: "Mamma, pappa, barn" (2003)

Nei, ikke send mannen på babysvømming og babysang alene. Og vær obs når han glemmer bowlingkula på vei ut til bowlingkveld med gutta.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-08, 08:56   #19
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: "Mamma, pappa, barn" (2003)

Synes vel egentlig at dama var litt for streng med han. Hun gav forholdet aldri noen sjanse igjen, følte vel litt på meg at hun var litt ferdig med han før det skjedde. JEG hadde iallfall ikke bare hevet mannen ut og aldri latt han komme tilbake igjen. Hadde nok latt det gå ei tid for å se om jeg kunne tilgi han.

Jeg tilgir ikke utropskap, men kan forstå.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-08, 14:07   #20
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.886
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: "Mamma, pappa, barn" (2003)

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Skulle gjerne sett at de opprinnelige kom sammen igjen, sånn at det ble en romantisk slutt.


Kan vel vere at det nye paret er den romantiske slutten?

Eg likar også denne filmen, men likar enda bedre Little Children frå 2006. Samme tematikken, men ein bedre film.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no