Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan oppbevarer du gulosten?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-21, 09:11   #21
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Passer EasyChees til alle slags former av ost?

Vi bruker plastpose forøvrig.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 09:14   #22
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.481
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av Tangerine, her.

Passer EasyChees til alle slags former av ost?

Vi bruker plastpose forøvrig.

Den påstår det, eller "de aller fleste oster opp til en kilo" som det står da. Jeg tviler på at den egner seg til graddost, min er i alle fall rund, men sånne som selges i firkanter i ca samme størrelse som norvegia vil den passe. Ikek om du kjøper trekantoster skåret av et ostehjul, eller for den del et ostehjul. Eller disse 1,3 kg norvegia som jeg kjøpe hver gang jeg kommer over dem, kansje, de er tykkere.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 09:17   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

EasyCheese

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg er helt forelsket i den nye osteoppbevaringsdingsen EasyCheese. Vi spiser veldig mye ost, barn som lager toast osv. Og den siste biten av osten var ofte skjev, smulete og fuktig i posen. Kan bare ikke få sagt hvor grei den boksen er! Osten skyves opp etterhvert som den brukes, man trenger ikke ta så mye på osten, den holder seg pen og rett og frisk.

Da jeg bestilte den var jeg fullt forberedt på å ha blitt lurt av reklamen, men nei - jeg blir oppriktig glad hver gang jeg tar den ut av kjøleskapet.

Så den funker altså? Høvdingen og jeg har sett reklamen, og vurdert å kjøpe den. Synd den har stygge logoen veldig synlig.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 09:18   #24
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.702
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Ja, den er virkelig ualminnelig stygg? Kunne den ikke vært i litt freshe farger og med en mer diskret logo? :drømmer:

Min ost fortsetter nok i plastpose.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 10:26   #25
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 41
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Osten bor i en brødpose. Den rekker ikke å bli smulete og gammel, vi bruker nok ca 1 kg Norvegia i uka. Det blir litt mange brødposer i løpet av året, men ellers synes jeg det funker fint. Osten holder seg, det tar lite plass, og posen fjernes før osten settes på bordet og trekkes på igjen idet sen ryddes inn i kjøleskapet. Null stress.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 10:28   #26
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.211
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Kan EasyCheese vaskes i oppvaskmaskinen?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 10:32   #27
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så den funker altså? Høvdingen og jeg har sett reklamen, og vurdert å kjøpe den. Synd den har stygge logoen veldig synlig.

Ikke akkurat hatt den lenge, men hittil fornøyd ja.
Unga syns det er enklere med den.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 10:32   #28
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.993
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Kan EasyCheese vaskes i oppvaskmaskinen?

Ja.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 11:19   #29
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.415
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Jeg hadde en PERFEKT osteklokke. Stor nok til fire oster, pent glassbrett som kunne settes rett på bordet, klokke i pleksiglass over for var akkurat høy nok til å passe inn i kjøleskapet. Også knuste klokken. Nå er jeg i plastposegjengen, men haaater det. Men å finne tilsvarende osteklokke er visst umulig.

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 11:29   #30
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.505
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

I emballasjen. Den tekke uansett aldri å bli tørr.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 11:57   #31
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.740
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

I emballasjoen med plastpose utenpå.

Har en osteklokke fra Tupperware et sted, men den tar så mye plass i kjøleskapet.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 12:04   #32
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.328
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg hadde en PERFEKT osteklokke. Stor nok til fire oster, pent glassbrett som kunne settes rett på bordet, klokke i pleksiglass over for var akkurat høy nok til å passe inn i kjøleskapet. Også knuste klokken. Nå er jeg i plastposegjengen, men haaater det. Men å finne tilsvarende osteklokke er visst umulig.

Noe sånt? Ikke glassbrett da, men fint nok til å sette rett på bordet tenker jeg.

https://www.backeigrensen.no/produkt...ss-%C3%B832cm/

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 12:08   #33
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.888
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Har en osteboks fra Emsa til hvitoster, ca 1 kg størrelse. Ser det egentlig er matboks. Alle ziplock poser klippes under zipen og kastes.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 13:19   #34
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.415
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av Sissel, her.

Noe sånt? Ikke glassbrett da, men fint nok til å sette rett på bordet tenker jeg.

https://www.backeigrensen.no/produkt...ss-%C3%B832cm/

Absolutt fin nok, finere enn den vi hadde, men det står ikke hvor høy den er (må være under 22 cm) og jeg vet heller ikke om et fat av tre kan stå fast i kjøleskapet i "ukesvis" uten å bli ødelagt.


Sist redigert av liefje : 15-01-21 kl 13:41.
liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 13:25   #35
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.833
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

I en ziplockpose, synes det fungerer utmerket. Jeg har ennå ikke funnet en osteklokke som ikke får kondens på innsiden (og jada, jeg har prøvd alle slags triks som å la lokke ligge igjen i kjøleskapet og sånne ting) og det er så ekkelt så da foretrekker jeg plastpose.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 13:37   #36
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.203
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så den funker altså? Høvdingen og jeg har sett reklamen, og vurdert å kjøpe den. Synd den har stygge logoen veldig synlig.

Den funker helt strålende. Jeg syns ikke heller den er pen, med logoen osv, men vi tar som regel bare osten fra kjøleskap til kjøkkenbenk og tilbake. Om jeg en sjelden gang skal dekke på et ekstra pent frokostbord så kan jeg jo evt ta den over på en asjett.

Tradisjonelle osteklokker har vært forsøkt, men det blir det jo altfor mye luft og ikke optimal ost.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 13:40   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.355
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Den funker helt strålende. Jeg syns ikke heller den er pen, med logoen osv, men vi tar som regel bare osten fra kjøleskap til kjøkkenbenk og tilbake. Om jeg en sjelden gang skal dekke på et ekstra pent frokostbord så kan jeg jo evt ta den over på en asjett.

Tradisjonelle osteklokker har vært forsøkt, men det blir det jo altfor mye luft og ikke optimal ost.

Sant nok, alt sammen. Tror vi får teste!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 13:41   #38
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 768
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

I emballasjoen med plastpose utenpå.

Jepp! Akkurat sånn!

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 13:48   #39
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.453
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av Dali, her.

Osteklokke fra tupperware.

Me too.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 13:55   #40
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.217
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan oppbevarer du gulosten?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jeg hadde en PERFEKT osteklokke. Stor nok til fire oster, pent glassbrett som kunne settes rett på bordet, klokke i pleksiglass over for var akkurat høy nok til å passe inn i kjøleskapet. Også knuste klokken. Nå er jeg i plastposegjengen, men haaater det. Men å finne tilsvarende osteklokke er visst umulig.

Hva med denne her, finnes i mindre størrelser også
https://cookinglife.nl/mepal-stolp-modula/

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no