Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pizzadeig?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-21, 22:47   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Pizzadeig?

Har du en knallgod oppskrift du vil dele?
Målene må være i dl.
Vi liker mye brød rundt pizzakanten,tykk god deig.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-21, 23:23   #2
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzadeig?

9 dl hvetemel
1 pose tørrgjær
1 ts salt
3,5 dl lunket vann
4 ss olivenolje

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-21, 23:43   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizzadeig?

Sorry, min er en sånn som gir folk går hår. For jeg har aldri skjønt det med OPPSKRIFT på pizzadeig

Jeg varmer en skvett vann, sånn et par tre dl eller deromkring, kanskje 4 om jeg skal lage to, men de fleste litermålene mine har ikke streker lenger, og uansett tar jeg bare en skvett gryta .

Jeg har mel og gjær, halv pose tørrgjør eller sånn for pizza om vi har, i mikseren, mannen liker å bruke tiop0 mel så vi har ofte en blanding av det og vanlig hvetemel. Og vannet, og olje, sånn en stråle men det surrer rundt et par ganger. Og mer mel til passe deig.

Det blir til en pizza med mye bunn eler to med mindre, eller bare en dersom skvetten var liten eller så var skvetten med vann stor så det blir masse.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 10:07   #4
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.319
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pizzadeig?

En pose pizzagjær
Ca. 3 spiseskjeer olje
1/2 teskje salt
Ca. 9 dl mel - pleier å bruke tipo-0 mel, men vanlig hvetemel går jo også bra selvsagt.
Ca. 4-5 dl vann

Dette blir 2 ganske tynne langpannepizzaer.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 11:19   #5
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.842
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizzadeig?

Denne er enkel og grei:
Enkel Pizzadeig


Ingredienser (3 personer):
• ca. 350 g pizzamel (eller hvetemel)
• 2 1/2 dl vann (ca. 20 grader)
• 1 ts salt
• 15 g fersk gjær (eller 1/3 pakke tørrgjær)
• 1 ss olivenolje
Fremgangsmåte:
Ha alle ingrediensene til pizzadeigen, med unntak av olivenoljen, i en kjøkkenmaskin med eltekrok og kjør deigen på lav til middels hastighet i ca. 10 minutter. Juster eventuelt med mer mel/vann dersom deigen er veldig klissete eller virker kompakt. Tilsett olivenoljen og kjør deigen i ytterligere 5 minutter. Du skal nå ha en glatt og smidig deig.
La deigen heve under plast/lokk til dobbel størrelse i ca. 1 time, men gjerne lengre. Du kan også lage deigen dagen før og la den kaldheves i kjøleskapet.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 11:25   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pizzadeig?

Tror "hemmeligheten" er: Elte lenge, heve lenge.

Men jeg lager ikke tykke bunner, da. Polyannapizza er en "beste fra alle verdener" med supertynn bunn og masse topping.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 13:22   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pizzadeig?

320 gr pizzamel + litt til elting
1 ts salt
2 ts tørrgjær

2 dl vann
3 ss olje

Elt for hånd i 10 min, hev et par timer, klem og trykk den ut til ønsket fasong, stek i 13 min. Passer til italiensk type.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 13:27   #8
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.975
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizzadeig?

Ungene vil ha 80-tallspizza iblant og jeg synes bunnen blir best når deiga en ganske løs og bare smøres/dras utover med lett olja hender. Det er mitt tips, uten oppskrift eller mål.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-01-21, 17:46   #9
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pizzadeig?

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Ungene vil ha 80-tallspizza iblant og jeg synes bunnen blir best når deiga en ganske løs og bare smøres/dras utover med lett olja hender. Det er mitt tips, uten oppskrift eller mål.

Vi liker best tjukkbunna pizza, og deigen jeg lager er så løs som du beskriver.
Jeg synes konsistensen blir fin når jeg bruker halvparten så mye vann som mel i deigen. Til ei langpanne bruker jeg 7 dl mel og ca 3,5 dlvann, kanskje litt i underkant.

Jeg får masse skryt for pizzaen når vi har besøk, og siden familien liker den veldig godt forandrer jeg ikke på den med det første 😊

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no