Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lær meg hvordan jeg kan like oppvarmede poteter!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-21, 20:39   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg hvordan jeg kan like oppvarmede poteter!

Det har faktisk aldri falt meg inn å varme opp kokte poteter igjen, annet enn å steke. Kan spise de kalde da, og det er definitivt smaksforskjell etter en natt i kjøleskapet. Så da trenger de MASSE rømme, salt og pepper.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 20:40   #22
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg hvordan jeg kan like oppvarmede poteter!

Stekte poteter er skikkelig digg syns jeg. Gjerne med speilegg og karbonade, eller bare i pytt i panne. Spansk tortilla er også en favoritt hos oss om vi har potetrester.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 20:48   #23
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg hvordan jeg kan like oppvarmede poteter!

Jeg har aldri hørt om å varme opp i vann, jeg heller. Vi tar de i microen og trives med det, eller steker hvis noen gidder.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 20:52   #24
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.404
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg hvordan jeg kan like oppvarmede poteter!

Varme i vann ville ikke falt meg inn. Siden jeg ikke gjør det første gangen heller. Jeg koker aldri potet. Jeg damper dem.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 20:57   #25
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg hvordan jeg kan like oppvarmede poteter!

Man skal jo heller ikke glemme en skikkelig god, gammeldags potetsalat av typen med mayo/rømmedressing med sennep i og gjerne noen sylteaguerker eller eple i.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 21:03   #26
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg hvordan jeg kan like oppvarmede poteter!

:sulten:

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 21:06   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg hvordan jeg kan like oppvarmede poteter!

Oh, eller potetstappe ala sørstatene! Der spiser de nemlig kald potetstappe, som er en slags blanding av potetsalat og stappe.

6 store poteter
3 kokte egg
et lite glass sweet relish (jeg brukte et glass med søtsyltet agurk fra Helios og hakket dem, og brukte bare litt av syltelaken)
3 ss majones

hakk de kokte eggene og bland med de kokte potetene mens du moser dem litt, bland med majones, sylteagurk og syltelake. Konsistensen skal bli som litt klumpete potetstappe.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 06-01-21 kl 21:11.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 21:09   #28
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg hvordan jeg kan like oppvarmede poteter!

Dette krever seriøs forsking altså.
Her skal det prøves ut!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 21:17   #29
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg hvordan jeg kan like oppvarmede poteter!

Jeg kjenner den kjøleskapssmaken så jeg skjønner godt behovet for en annen smak. Jeg liker heller ikke potetmos laget dagen etter, på kalde poteter.

Jeg skjærer potetene i biter og steker dem i smør til de er sprø på utsiden. I omelett ol er de også gode.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 21:28   #30
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg hvordan jeg kan like oppvarmede poteter!

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Dette krever seriøs forsking altså.
Her skal det prøves ut!

Hvis du ikke har kjent forskjell til nå, får du bare være glad til og kose deg med potetene dine. Det er såpass spesiell smak av en potet som er nedkjølt og har vært det en stund at du ville kjent det hvis du hadde kjent det, hvis du skjønner. (Ingen klønete ordlegging der, nei. )

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 21:28   #31
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Lær meg hvordan jeg kan like oppvarmede poteter!

Jeg damper dem igjen dagen etterpå, bare til de blir varme. Ungene har aldri klaget, og de er temmelig sære

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 21:54   #32
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg hvordan jeg kan like oppvarmede poteter!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvis du ikke har kjent forskjell til nå, får du bare være glad til og kose deg med potetene dine. Det er såpass spesiell smak av en potet som er nedkjølt og har vært det en stund at du ville kjent det hvis du hadde kjent det, hvis du skjønner. (Ingen klønete ordlegging der, nei. )

Nja. Jeg mistenker nemlig at det handler om skall vs ikke skall. Og kanskje om sort. For jeg er ikke så begeistra for oppvarmet, råskrelt rundpotet.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 21:55   #33
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lær meg hvordan jeg kan like oppvarmede poteter!

Jeg syns det smaker litt «gammelt» av noen poteter som blir stekt opp igjen.
Men jeg er prega av 16 dager på et kjipt hotell i Bodrum, som ikke hadde NOE jeg kunne spise, utenom egg (ekle) og stekte poteter. Jeg.Var.Så.Dritlei.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 22:00   #34
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg hvordan jeg kan like oppvarmede poteter!

Bidrar til Floksas forskning.
Her i huset spiser vi kun mandel og gulløye, gulløye spises stort sett med skall ettersom de er bittesmå, og mandel skrelles før damping. Jeg synes begge smaker ikke-så-godt om de dampes opp i sin opprinnelige form.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 22:07   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg hvordan jeg kan like oppvarmede poteter!

Siden jeg aldri har smakt poteter som er varmet opp igjen via koking eller damping så vet jeg ikke om det er det samme, men kalde, kokte poteter smaker veldig bittert og metallisk. Det er en smak helt bakerst på tunga som er veldig, veldig vond.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 22:13   #36
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg hvordan jeg kan like oppvarmede poteter!

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Bidrar til Floksas forskning.
Her i huset spiser vi kun mandel og gulløye, gulløye spises stort sett med skall ettersom de er bittesmå, og mandel skrelles før damping. Jeg synes begge smaker ikke-så-godt om de dampes opp i sin opprinnelige form.

Gulløye! Skulle gjerne hatt sertifiserte settepoteter av den altså

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 22:22   #37
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg hvordan jeg kan like oppvarmede poteter!

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Gulløye! Skulle gjerne hatt sertifiserte settepoteter av den altså

Den er så god.
Jeg får de fra en potetbonde, det er småpoteter han ikke orker å sortere til salg.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 22:32   #38
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg hvordan jeg kan like oppvarmede poteter!

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Siden jeg aldri har smakt poteter som er varmet opp igjen via koking eller damping så vet jeg ikke om det er det samme, men kalde, kokte poteter smaker veldig bittert og metallisk. Det er en smak helt bakerst på tunga som er veldig, veldig vond.

Vel, jeg pleier ikke å varme opp poteter, jeg heller, men jeg har da smakt Fjordland en god del ganger.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 22:34   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg hvordan jeg kan like oppvarmede poteter!

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeg syns det smaker litt «gammelt» av noen poteter som blir stekt opp igjen.
Men jeg er prega av 16 dager på et kjipt hotell i Bodrum, som ikke hadde NOE jeg kunne spise, utenom egg (ekle) og stekte poteter. Jeg.Var.Så.Dritlei.

Å herregud, vi er flere som har bodd på et utrolig kjipt hotell i Bodrum!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 22:38   #40
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg hvordan jeg kan like oppvarmede poteter!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vel, jeg pleier ikke å varme opp poteter, jeg heller, men jeg har da smakt Fjordland en god del ganger.

Hm, sant. Men jeg spiser alltid noe med saus som jeg moser potetene i om jeg har Fjordland. Ellers har de den bitre smaken. Men det er verre med skall, da.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no