Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din beste kalkunstuffing

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-20, 17:01   #1
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Din beste kalkunstuffing

Vi pleier ha kalkunbryst nyttårsaften, men i år blir det hel fugl
Så hva er din beste stuffing? Helst uten sopp og stangselleri

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-20, 17:05   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste kalkunstuffing

Vi bruker følgende:

Medisterdeig
Eplebiter
Biter av svisker
Persille
Egg som bindemiddel

Det syns vi blir veldig godt. Blir det noe til overs så gjør vi «kjøttboller» av det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-20, 17:22   #3
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste kalkunstuffing

Jeg har:
En pakke, ca 400g Kjøttdeig
1 stor Løk
En pakke Bacon
Hvitløk etter smak, jeg tror jeg har 4-5 fedd
Persille , en liten plante fra butikken
Eple, 2-3
Fløte, 2-3 dl
Muskatnøtt
2 Egg, for å binde sammen

Tror den er omtrent slik. Steker alt som skal stekes, blander inn resten og stapper inn.

__________________
S.E.& O.

Sist redigert av veobra : 28-12-20 kl 20:44.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-20, 18:12   #4
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.835
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste kalkunstuffing

Flotters, men fint med mengde osv. Oppskrifter

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-20, 18:19   #5
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste kalkunstuffing

Denne er fantastisk god, og jeg har delt den her inne før. Jeg bruker mer rømme - et halvt beger til denne oppskriften omtrent.

100 g bacon i terninger - ferdig eller selvkuttet (eller litt mer )
250 g sjampinjonger (eller skogssoppblanding)
200 g loffterninger
1 ts hakket persille (jeg bruker vel heller en spiseskje eller to, men da smaker det ganske mye)
4 ss seterrømme - eller mer
1 ts basilikum (som det hender jeg dropper pga all persillen)

Smak til med salt og pepper.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-20, 19:34   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste kalkunstuffing

Denne er fantastisk:

Medisterdeig
Kjøttdeig
Epler (i biter)
Svisker (i biter)
Salt
Pepper

50/50 blandingsforhold på medister- og kjøttdeig.

Den er gjerne enda mer poppis enn kalkunen Forøvrig vil jeg anbefale langtidssteking av kalkun. Helst i stekepose. Alltid saftig resultat Og ikke minst så blir du ferdig med å preppe fuglen kvelden før og slipper å styre med det samme dag.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-20, 20:31   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste kalkunstuffing

Jeg pleier å lage denne uten oliven. Er noen lignende på norsk men de har mange urter i seg. Denne er supergod.

INGREDIENTS
Neck and giblets from 1 turkey to make a light stock (or 2 to 3 cups of chicken stock)
1 cup walnuts
1 loaf of day old French or Italian bread, cut into 3/4-inch cubes (about 10 to 12 cups)
2 cups each, chopped onion and celery
6 tablespoons unsalted butter
1 green apple, peeled, cored, chopped
3/4 cup currants or raisins
Several (5 to 10) chopped green olives (martini/pimento olives; pimento removed)
1/4 cup chopped fresh parsley
1 teaspoon poultry seasoning or ground sage (to taste)
Salt and freshly ground pepper (to taste)

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-20, 20:45   #8
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste kalkunstuffing

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Flotters, men fint med mengde osv. Oppskrifter

Jeg oppdaterte innlegget med omtrentlig hva jeg har i.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-20, 22:02   #9
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste kalkunstuffing

Et grønt eple i biter
En løk i biter

Lager kjempegodt kjøtt, men vi spiser ikke stuffingen da.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-20, 00:56   #10
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste kalkunstuffing

Jeg har ikke brukt stuffing, men fylt kalkunen med appelsin og epler, og smurt inni og utenpå med urtesmør. Blir saftig og godt! Men vi er ikke så glad i stuffing da.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no