Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-21, 11:23   #221
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg stikker fortsatt på sokker på pinne 2,5. Karisokken.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 08-01-21 kl 12:36.
GinaK er ikke aktiv  
Gammel 08-01-21, 11:36   #222
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker julekuler. Tenkte å være ute i god tid før jul i år :-)

mammaugla er ikke aktiv  
Gammel 08-01-21, 11:51   #223
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Sol, her.

Nommen! Grattis! Hvilken?

Jeg strikker en Oslolue til bonusdatteren som hvileprosjekt i dag. Akkurat nå mens jeg venter på nye vinterdekk. Jeg er litt patentlei og må ha noe lettvint innimellom.

Tusen takk! Strikker Olivias omslagsjakke fra Pickles.

Oslolua er kjempefin, jeg strikket fire stykker av dem i fjor. Sitter godt gjør de også.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 08-01-21, 12:08   #224
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av mammaugla, her.

Jeg strikker julekuler. Tenkte å være ute i god tid før jul i år :-)


Ikke verst! Jeg synes jeg var tidlig ute da jeg satt i sommerferien i fjor og sydde juletrepynt etter julesangen Twelve Days of Christmas, men den slår du glatt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 08-01-21, 14:24   #225
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Hipsterlue, er vel på nummer 5 eller 6 i rekken.

Isa er ikke aktiv  
Gammel 08-01-21, 14:57   #226
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg holder på en Oslolue, men gikk tom for garn. Har også begynt på enda en Stockholm-vest.

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv  
Gammel 08-01-21, 16:02   #227
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg håper å avslutte Telemarksgenseren i helgen og så blir det et par restegarnssokker tenker jeg før jeg gyver løs på hentesett til det nye grandtantebarnet som skal komme i midten av april.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 08-01-21, 18:12   #228
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg strikker Mariusdress til en liten grandniese som kommer i mai.

007 er ikke aktiv  
Gammel 09-01-21, 20:51   #229
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.312
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er nesten ferdig med et rundt (eller åttekantet) teppe som skal toves og bli leketeppe e.l. til baby til kollega som ventes når som helst. Alle restene etter sekken med garn jeg fikk at svigermor.
Spent på hvor stort det er når jeg får det av rundpinnen og om jeg klarer å tove den passe. Samme måte jeg har strikket 3 runde sitteunderlag. Er MANGE masker rundt nå, så jeg håper å bli ferdig i helga.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv  
Gammel 10-01-21, 08:17   #230
Nada
Svada
 
Nada sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.524
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Novice cardigan junior - chunky edition til minstejenta.

__________________
Nada er ikke aktiv  
Gammel 10-01-21, 09:39   #231
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg holder på med et sikksakk-skjørt (Klompelompe). Frøkna ønsket seg, og da var det bare å hive seg rundt. Hun ønsker seg Oslolue også. Vi får se.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 11-01-21, 12:10   #232
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har en del Sandnes Børstet alpakka og Drops Air igjen, noen som har noen gode forslag til oppskrifter på enkle luer? Eller halser?

Isa er ikke aktiv  
Gammel 12-01-21, 23:15   #233
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg er på vottekjøret om dagen, det går i tovede votter i Fritidsgarn.
Kjekt å ha liggende i gaver.
Men, snaaaaaart blir det Sweater no1.

vottekjøret her og, holder på med par nummer seks. Strikker parallellt på Sweater no 8, og skal snart i gang med bregne sweater.

Geitrams er ikke aktiv  
Gammel 13-01-21, 01:08   #234
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg er så imponert over alt dere produserer. Selv er jeg halvveis i sesongens andre lue og er halvveis i bolen på en genser, alt på pinne 6. Jeg koser meg i snegletempo. Det er inspirerende å lese hva dere holder på med.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv  
Gammel 13-01-21, 01:13   #235
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.492
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Nett strikket et par med selbuvotter, og startet på Kari Traa pannebånd. Så er det slutt på ferie og strikking, må til å lese pensum igjen.....

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 13-01-21 kl 15:13.
amo er ikke aktiv  
Gammel 13-01-21, 09:05   #236
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.319
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?



Jeg strikker Nordkalottgenseren fra Villmarksboka til mannen. Har litt lyst til å strikke en til meg selv også, den er artig å strikke

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv  
Gammel 13-01-21, 21:32   #237
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.684
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Holder på med Hopi fra villmarksgenseren 2, og har planer om en Riddari.

Og litt babystrikk innimellom.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv  
Gammel 13-01-21, 22:09   #238
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.315
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Isa: løvspretthals er fin i drops air. Meiner i alle fall at det er det eg har brukt i nokre at halsane eg har strikka.

Hjertensfryd er ikke aktiv  
Gammel 18-01-21, 23:36   #239
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

I går avsluttet jeg November jacket, kanskje det flotteste plagget jeg har laget. Så mange flotte detaljer og mye gøy teknisk. Men 1 kg og nesten 2 km garn i patent - det blir ikke en jakke til på en stund.

Vel ferdig la jeg opp til en Northerland sweater som største bonusen skal få til bursdagen sin om en liten måned. Og til en Kristianes bølgegenser. Alle jentene har bestilt hver sin, så det var bare å starte. Kommer til å være lei etter tre stykker. Har strikket tre tidligere, så jeg kan mønsteret!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv  
Gammel 18-01-21, 23:43   #240
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.327
Blogginnlegg: 40
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Jeg har gjort ferdig Sanibel-genseren, akkurat idet vaktmesteren etter tolv års tweaking har klart å få opp varmen på arbeidsrommet vårt. Nå er det så varmt der at man må gå i t-skjorte. Jaja. Neinei.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv  
Lukket tråd

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no