Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-01-21, 18:26   #41
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.025
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Rask/lettvint middag er det man egentlig ikke må lage men bare varmer opp: pølse i brød, grandis, fiskeburger, Fjordland, grillet kylling i pita osv. Jeg lager stort sett mat fra bunnen og det er sjelden jeg er under 30 minutter på middagslaging. Den eneste sånn retten jeg kommer på er det viltdeig med kjøpt pasta og tomatsaus som allerede var ferdiglagd.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 18:36   #42
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det må de ikke.
Det er absolutt best å koke med skallet på. Barn som ikke gidder å (lære seg) skrelle må spise dem med skallet på.

De må skrelles enten før eller etter de er kokt. Bortsett fra nypoteter som spises med skallet på. (ikke koker jeg heller. Jeg damper) og vi pleier skrelle før. Jeg regner det i alle fall ikke som en rask middag om 5 åringen skal skrelle selv en varm potet. Nå har ikke vi prioritert å lære de større å gjøre det heller. For vi pleier skrelle kalde.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 18:40   #43
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Hos oss er rask middag dessuten noe som spises fort, også av den ekstremt sakte - spisende 9 åringen, det utelukker egentlig poteter av den grunn også.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 18:49   #44
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

For meg er rask middag som er selvlaget en middag der alt kan lages og bordet dekkes mens pastaen eller risen koker, så 15-20 min fra jeg setter på vannet til vi spiser. Jeg bruker gjerne noen helgetimer på å lage middager til fryseren, men i hverdagen etter jobb og med sultne barn så bør maten komme på bordet fort.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 19:38   #45
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Rask middag er for meg en av to ting. Enten at det tar 15-20 min fra start til middagen står på bordet, som feks fiskekaker i burgerbrød med råkost, eller at den tar 30 min men bare noen få minutter tilberedning og resten av tiden kan middagen stå i ovnen mens jeg gjør noe annet. Kan feks være kylling i form med saus og grønnsaker - må stå i ovnen i 20-30 minutter men tar bare fem minutter å få alt opp i forma.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 19:48   #46
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Jeg kommer sjelden under 30 min med mindre jeg varmer opp rester eller serverer Toro tomatsuppe, pølse i brød e.l. I hvertfall om jeg skal kalle det middag.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 20:26   #47
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Like mye "middag" som toro suppe eller pølsene brød er vel fiskepinner eller fiskekaker fra fryseren, servert med potetmos (fra pose), pasta tar ikke så mange minutter å koke og ferdige karbonader med høyt kjøttnivå kan spises til, det finnes mange relativt greie løsninger med litt halvfabrikata.

Rask middag er for de dagene da det ikke er tid til midsag egenelig men varm mat må 4 av 5 i familien ha for at dagen skal være komplett så da serveres det rask middag når det er knapt med tid. Selv om det betyr at jeg kjøper fiskepinner i frysedisken, gode fiskekaker fra fiskedalget til fotballen (laksen tar forresten ikke nevneverdig mye lenger tid å varme, men noen av oss brekker oss av laks. (dvs, jeg. Jeg klarer det rett og slett ikke) Så det serveres sammen med annen fisk så kan en velge. Og ja. De fiskekakene teller. Selv om det er malt.

Fiskekaker i brød er en sånn kjapp middag, men potetmos er like kjapt. For variasjon om ikke annet.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 20:27   #48
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

225 grader, 12-15 minutter.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 22:06   #49
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.353
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Rask middag er hvis vi klarer å lage mat, spise og skifte og kjøre ungene på trening før 16.30.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 22:28   #50
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

225 grader, 12-15 minutter.

Råvarene er gjerne pakket i en pappeske?

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 22:35   #51
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Råvarene er gjerne pakket i en pappeske?

Flatpakket.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 22:37   #52
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Flatpakket.

Blir miljøvennlig transport av det. Bra!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-01-21, 22:41   #53
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Blir miljøvennlig transport av det. Bra!

Jeg gjør mitt beste.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 02:29   #54
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Enig med Palmen. Må skille mellom aktiv tilberedningstid og «ventetid» for sulten familie. Rask å preparere, vs kort tid fra start til på bordet.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 08:07   #55
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Er det kokte poteter med, er ikke middagen rask i mitt hode (med mindre det er knøttepoteter). Da må det bli noe sånt som maks 20 minutter fra jeg starter til det serveres.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 08:29   #56
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Alt som tar under 30 minutter å lage er raskt for meg. Og jo mindre del av de 30 minuttene jeg faktisk må bruke på å lage maten og ikke bare vente på den, jo kjappere oppleves det som.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 10:28   #57
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Jeg syns 30 minutter er en rask middag når det også omfatter å kutte opp ting og varme opp ovn, koke opp vann eller varme opp stekepannen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 10:58   #58
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.456
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

De må skrelles enten før eller etter de er kokt. Bortsett fra nypoteter som spises med skallet på. (ikke koker jeg heller. Jeg damper) og vi pleier skrelle før. Jeg regner det i alle fall ikke som en rask middag om 5 åringen skal skrelle selv en varm potet. Nå har ikke vi prioritert å lære de større å gjøre det heller. For vi pleier skrelle kalde.

Mannen min og barna mine spiser skallet på alle poteter, til og med når vi har bakt potet. Jeg er kresen, så jeg gjør ikke det, men om man vasker potetene før man koker dem, er det ingenting i veien for å spise alle poteter med skall på.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 10:59   #59
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

Sant nok det, men jordete vinterpoteter tar det nesten like lang tid å vaske som å skrelle. (dessuten koker jeg dem altså ikke.)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-21, 12:28   #60
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor lang tid mener du er innafor når noe kan kalles en rask middag?

15-20 min å lage er rask. Veldig mange måltider kan ordnes så fort hvis man har gjort en del forarbeid kvelden før. Skrelt og delt poteter f.eks. Hakket opp grønnsaker og skjært opp kyllingfilet osv.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no