Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Anbefalinger ved kjøp av nytt kamera?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-20, 22:40   #1
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Anbefalinger ved kjøp av nytt kamera?

Vi skal kjøpe nytt kamera for å kunne ta bedre bilder enn det vi gjør med med mobilen. Både speilrefleks, speilløst systemkamera og et godt kompaktkamera er aktuelt. Prisklasse opp til 10 000. Må kunne ta gode bilder uten for mye mikk makk og ikke være altfor stort og tungt å ha med seg rundt om. I dag har vi et Panasonic kompaktkamera med 20x optisk zoom som var best i test/anbefalt i 2012.

Av kompaktkameraer har vi blitt anbefalt (på Japan Photo):
- Panasonic Lumix TZ200
- CANON POWERSHOT G7 X MARK II
- Sony RX100 IV

Hva slags kamera anbefaler dere? Om vi skal gå for kompaktkamera, hvilket sv disse tre er best? Eller har dere andre anbefalinger til kamera?

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-20, 08:25   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.650
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefalinger ved kjøp av nytt kamera?

Som kompakt kamera er jeg veldig glad i mitt sony a6000. Ser at a6100 er kommet men er i en litt annen prisklasse.

Kan bytte ut objektivet for å utvide kamera.

Du du snakker om har jeg ikke prøvd. For min del var det viktig å ikke gå for langt ned i kvalitet når jeg skulle ha et kamera i tillegg til mitt fullformat speilrelfleks som jeg nå stort sett bare bruker til studio bilder.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-11-20, 09:06   #3
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefalinger ved kjøp av nytt kamera?

Kjenner ikke til de du nevner, men jeg ville gått for et som er værbestandig og med søker. Har Canon Powershot g5 selv, og er fornøyd. Men skulle gjerne sett at det var værbestandig.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-20, 09:54   #4
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Anbefalinger ved kjøp av nytt kamera?

Jeg er veldig glad i min Canon EOS 600D. MEN da jeg skulle opp og ned alle fjellene jeg besøkte i sommer, var det skikkelig tungt å ha den hengende rundt halsen. Så om jeg skal gjenta bragden, blir det kompaktkamera. Jeg så at Powershoten på listen var anbefalt mange steder, og synes selv at den var fristende.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-20, 10:46   #5
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.002
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Anbefalinger ved kjøp av nytt kamera?

Jeg har lyst på Olympus tough tg-6

https://www.power.no/foto-og-video/f...E&gclsrc=aw.ds

Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-20, 13:51   #6
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.951
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Anbefalinger ved kjøp av nytt kamera?

Jeg har god erfaring med Sony ZV-1, som erstatter Sony RX100-serien. Har brukt den mest til video. Ellers så er Sony a6400 (og 6600) og A7c/A7III veldig bra om du vil ha utskiftbare objektiver.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-20, 14:29   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Anbefalinger ved kjøp av nytt kamera?

Jeg er amatør som tar bilder på ferie i hovedsak. Vil ha det lett og enkelt med wifi overføring, 4k, video, vendbar skjerm og enkel lading. Jeg ønsket rikere lys og farge i bildene mine, det har jeg nå.

Jeg kjøpte Panasonic Lumix GX800 kompakt.
https://www.elkjop.no/product/foto-o...B&gclsrc=aw.ds

Neste ønske var Canon PoweShot G9
https://www.scandinavianphoto.no/can...kaAuDSEALw_wcB

Mitt budsjett var mindre, ser du har fått anbefalt samme kamera, mer avansert og i en høyere prisklasse.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no