Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Noen som kan fortelle meg om erfaringer med sammenleggbar sykkel?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-09, 12:46   #1
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Noen som kan fortelle meg om erfaringer med sammenleggbar sykkel?

Jeg har nemlig lyst på en sammenleggbar sykkel for å kunne spare litt tid i forbindelse med pendling. Har sett at de har en på biltema som er grei i pris (under 2000). Det jeg lurer på er om none av dere har erfaringer med slike sykler.
Er det enkelt å slå dem sammen?
Er de ok å sykle på (skal sykle 5K)?

  Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 13:23   #2
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan fortelle meg om erfaringer med sammenleggbar sykkel?

Nå vet ikke jeg hvordan akkurat denne sykkelen fra Biltema er, men storebrors sykkel fra Biltema veide et halvt tonn. OG var IKKE god å sykle på. Du har ikke noen mulighet til å kjøpe deg skikkelig sykkel, og så parkere den et sted?

  Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 16:35   #3
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan fortelle meg om erfaringer med sammenleggbar sykkel?

Jeg har skikkelig sykkel. Det som er problemet er at jeg ikke er interessert i 1) betale månedskort for sykkelen, 2) ikke tør å la den stå på en stasjon over natten.

  Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 17:11   #4
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan fortelle meg om erfaringer med sammenleggbar sykkel?

De fra Biltema er helt greie. De er tyngre å sykle på enn vanlige sykler, men det har jo noe med størrelsen på hjulene å gjøre. Helt greie sykler! Bruker sånn på båtferie, og det går veldig bra. Så lenge du ikke skal sykle mye oppover og langt, hadde jeg helt klart investert i en sånn.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 17:18   #5
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som kan fortelle meg om erfaringer med sammenleggbar sykkel?

Det er en bitteliten oppoverbakke på de 5K jeg skal sykle, ellers er det rimelig flatt. Selvsagt er de tyngre å sykle på med de små hjulene. Leste på en sykkelside at så lenge men holdt seg under 20 km/t var de helt greie.

  Svar med sitat
Gammel 24-10-09, 10:30   #6
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen som kan fortelle meg om erfaringer med sammenleggbar sykkel?

Skvetten, det tror jeg nok kan stemme, ja. Jeg sykler liksom aldri så fort på ferie, som regel på Koster. Da har jeg ofte ungene med også, så da blir det sånn koselig tempo for å komme meg fra båten til butikken.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no