Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Votter fra PoP?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-10-13, 11:29   #1
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Votter fra PoP?

Jeg sjekket altså ikke med FP først, og våget meg til å kjøpe votter til frøkna på PoP, nemlig disse. Hun er fire år gammel, så jeg kjøpte str 4, i hvertfall noen som var i størrelse for 4-6 år, men da jeg prøvde dem på henne, kunne jeg knapt finne fingrene hennes der inne.

Før jeg bytter dem i en mindre størrelse: Har noen erfaringer med disse vottene? Er de varme nok til en norsk vinter til et barn som lett fryser på hendene? Jeg syntes ikke de kjentes så tykke ut, men vi er mest vante med Hestra fra tidligere.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 11:31   #2
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Votter fra PoP?

Jeg synes de ikke er særlig varme, eller har særlig god passform. (Dette er dog erfaringer på småbarnsavdeling, ikke på større eller egne barn.)

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 11:32   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Votter fra PoP?

Har to par av dem, et par arvet. Helt OK, men vi har ikke særlig kalde vintre. I fjor hadde yngste H&M votter, flere par. Like gode.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 11:35   #4
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Votter fra PoP?

Hmm, det høres ut som om jeg rett og slett skal levere dem tilbake, og heller kjøpe andre votter. Hvilke votter er bra ellers, bortsett fra Hestra? Helst noe jeg kan kjøpe i butikk? Jenta har atopisk eksem, og fryser lett på hendene selv om hun ellers er varmblodig.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 11:40   #5
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Votter fra PoP?

Utenom Hestra, er vi fornøyde med Reima Kiddo og ReimaTec+. Det er de mine atopikere bruker.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 11:53   #6
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Votter fra PoP?

Takk, Stinemor. Jeg tror vi har et par Kiddo, med "fluffy" ullfor. De er ikke like varme som Hestra med strikket for, tror jeg. ReimaTec+ har vi ikke hatt votter fra; hva slags for har de?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 12:01   #7
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Votter fra PoP?

Husker ikke (og det ene paret vi hadde i fjor, har jeg ikke tilgjengelig). Men her står det varmt fleecefôr.

Drar på åra, serru.

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 12:04   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Votter fra PoP?

Reima tec + har i alle fall god slitestyrke.

Troll er kalde.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 12:25   #9
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Votter fra PoP?

Tusen takk, begge to. Da returnerer jeg vottene til butikken, og kjøper heller enten ReimaTec+ eller Hestra. Why change a winning team?

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 13:34   #10
Stjerneskuddet
Erfaren
 
Stjerneskuddet sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.182
Stjerneskuddet er litt kulStjerneskuddet er litt kul
Standard

Sv: Votter fra PoP?

Hm...jeg elsker passformen til POP. Eneste som sitter ordentlig på hendene hans, ved siden av TTH. Vi hadde ikke vintervottene i fjor, men kjøpt de i år. Frem til nå har han brukt str 1-2 år, kjøpte nye votter str 3, som vel er 2-4 år. Han er fire år og bruker 5 år i klær.
Kan ikke si om de er varme eller ikke, men han fryser nok ikke fort på fingrene. Har hestra med løst ullfor og bula med løst ullfor. Enkelte fra Reima blir for tykke synes jeg, og fra Hestra også. Troll har vi brukt også forresten. Og Vossatassar.
Nå babler jeg visst i vei uten mål og mening....

Stjerneskuddet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 15:03   #11
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Votter fra PoP?

Vi har hatt votter fra Reima, Hestra, TTH, Hufa, POP og Isbjørn. Sistnevnte er i en klasse for seg når det kommer til alt. De er myke, varmere enn de andre og de er det eneste paret som holder tørt selv om det er aldri så vått ute. Hestra og Hufa skårer likt hos meg og kommer på andreplass- plusspoeng for ullfôr, men passer best til kalde, tørre dager. ReimaTEC+ var stive og ikke særlig varme, men forholdsvis tørre.

Minst fornøyd med TTH og POP, faktisk. Holder ikke vann ute i det hele tatt, POP sine er for tykke til at de gir særlig bevegelse, TTH sine er så tynne at de blir for kalde.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 15:09   #12
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Votter fra PoP?

Vi kjøpte votter fra Isbjørn of sweden, spent på hvordan de er.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 15:13   #13
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Votter fra PoP?

Er ikke Isbjörn svinedyre? Eller ligger de på nivå med Hestra og co? Frøkna har nok behov for litt mer vanntette votter nå, for jeg har sett at det har gått med to par pr. dag i det siste (Hestra, og tynnere ReimaTec med tovet ullvott inni). Dersom noe både er vanntett og varmt, er det så godt som kjøpt.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 15:59   #14
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Votter fra PoP?

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Er ikke Isbjörn svinedyre? Eller ligger de på nivå med Hestra og co? Frøkna har nok behov for litt mer vanntette votter nå, for jeg har sett at det har gått med to par pr. dag i det siste (Hestra, og tynnere ReimaTec med tovet ullvott inni). Dersom noe både er vanntett og varmt, er det så godt som kjøpt.

De kostet 400,- så dyre. Er bare så lei av å være misfornøyd, så nå måtte jeg bare prøve.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-10-13, 17:47   #15
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Votter fra PoP?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

De kostet 400,- så dyre. Er bare så lei av å være misfornøyd, så nå måtte jeg bare prøve.

Vel, hvis det funker, så hvorfor ikkea. PoP og Reima koster rundt 300, og Hestra nok opp mot 400, som er en slags smertegrense i mitt hode. Men vi har hittil aldri mistet en eneste vott, så da gjør ikke prisen så mye i det lange løp.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 15:40   #16
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Votter fra PoP?

Min 2 - klassing har heller aldri mistet votter og vi har prøvd det meste - også Isbjørn vottene som er helt ok men overprisede.
Mest fornøyd er hun med Reima tec + vottene.
Dog funker H&M vottene alldeles utmerket faktisk - og har en super pris.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 16:36   #17
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Votter fra PoP?

Opprinnelig lagt inn av Miley, her.

Vi kjøpte votter fra Isbjørn of sweden, spent på hvordan de er.


De er veldig gode. Beste vottene vi hadde i hus i fjor. De er fremdeles like fine og blir å bruke disse denne sesongen også.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 20:34   #18
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Votter fra PoP?

Jeg er overraskende fornøyd med vottene fra Vill (G-sport/G-max) med ullfor. Begge guttene har de nå, og vottene har vært kliss våte på utsiden og helt tørre inni. Minst like fornøyd med de som med Hestra, som jeg ikke syns fungerer i vått vær i det hele tatt. Hendene har vært varme og gode. Prisen er helt ok; 249 kroner.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 20:47   #19
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Votter fra PoP?

Jenta mi syns at PoP vottene er ok, men vi har hatt Hestra de siste tre sesongene og de ELSKER hun. Alltid varm og god og verdt hver krone. De første varte faktisk i to hele sesonger, siste to årene i barnehagen.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 20:59   #20
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Votter fra PoP?

Hmm, Vill hørtes også bra ut. Hun har to par Hestra fra før, samt Kiddo og div ullvotter som kan puttes inni en tynnere vott, så det er ingen knipe, men gode alternativer er alltid bra.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no