Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Bygge ny veranda- fjerne sviller eller ikke??!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-11, 23:38   #1
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bygge ny veranda- fjerne sviller eller ikke??!

Ok. Lang historie kort: vi har tenkt å bygge ny veranda. Vi har en veranda, og problemet er at vi ikke blir enige om vi skal rive den gamle før vi setter opp ny. Jeg har store betenkeligheter med å bygge ny oppå den gamle, fordi den gamle støtter seg på en stabel med sviller (som jeg mener kan være kreftfremkallende). Mannen vil gjøre det enklest mulig= la svillene ligge og bygge ny oppå gammel.

Og her har altså hele byggingen stoppet. Mannen vil ikke rive gamnmel veranda, og jeg vil ha bort den gamle før vi setter opp ny. Selvfølgelig synes jeg også det er kjipt å måtte gjøre mye ekstraarbeid; fjerne gammel, bygge opp støtter på nytt. Men så vil jeg altså ikke ha de forbanna svillene i tankene i fremtiden.


What to do...

Er jeg overnervøs for kreftfremkallende faktorer??

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 07:34   #2
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bygge ny veranda- fjerne sviller eller ikke??!

Så lenge dere ikke kommer i direkte kontakt med svillene er de ufarlige. De kan f eks brukes til trappetrinn eller nivåavgrensninger i hagen, men de bør ikke brukes til å lage sandkasse eller lekestativ av.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 11:53   #3
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bygge ny veranda- fjerne sviller eller ikke??!


Men en skole jeg jobbet på tidligee måtte fjerne sviller i utearealet i skolegården(trappetrinn)... Vi fikk beskjed om at det var pga giftige gasser (kreosot) som kunne sive ut fra svillene, selv mange år etterpå?

Jeg tror jeg vil ha de bort uansett...

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no