Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvilken oppvaskmaskin vil jeg ha?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-21, 11:06   #1
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvilken oppvaskmaskin vil jeg ha?

Vi avsluttet like godt ferien med vannlekkasje på kjøkkenet.
Fornøyd med forsikringen, slik at ting kommer til å bli fikset og alt slikt, men tar hintet om at kanskje 12 år er nok for en oppvaskmaskin? Vi hadde uansett snakket om å bytte den med noe mer stillegående, men hva vil jeg ha? Vi bruker den mye, men jeg vil helst ha en til en fornuftig pris. (Jeg hater å bruker penger på slike irriterende nødvendige men kjeeeeeeedelige ting! Gadgets, data og slikt - helt greit uansett pris nesten, men kjøkkenting? Helst ikke!)


Så, hva vil jeg ha, som er bra og ikke helt hinsides dyrt?

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 11:16   #2
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin vil jeg ha?

I hear you! Vi har byttet både vaskemaskin og tørketrommel i sommer, og nå streiker pokker meg oppvaskmaskina også.

Det er så slitsomt å lese produktspesifikasjoner og tester på slike ting jeg ikke interesserer meg for. De skal bare funke!

Vi har i tillegg kjøkkeninnredning fra Kvikk, og da kan vi ikke kjøpe standardstørrelsen heller. Ergo: Ingen gode tilbud å finne

Timar er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 11:39   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin vil jeg ha?

Byttet i påsken i fjor, da tok min kvelden. Hadde Miele før, men byttet til noe rimeligere nå. Må hjem og sjekke. Fornøyd i alle fall. Har bestikkskuff, er ganske stille og vasker bra.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 12:26   #4
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.029
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin vil jeg ha?

Jeg har Miele men jeg kvalifiserer bare til «hvitevarer som nærmer seg det industrielle markedet» for våre kjøres hardt. Tre ganger om dagen med kopper, kar og matbokser og hva har du. Kunne da velge mellom Miele og en noe rimeligere Asko men min erfaring er at Miele er hakket hvassere når de blir brukt så mye og på jobb har vi hatt betydelig mindre service på maskiner fra Miele enn de fra Asko. Har den på 8-9-året og den går som ei klokke, er stille og ja, jeg elsker den.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 12:53   #5
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin vil jeg ha?

Kjøpte ny før jul og er bare så dær fornøyd.
En AEG med bestikkskuff. Men det igjen gjør at jeg ikke får plass til flasker. Og så legger den igjen møkk i dørkanten nede.
Den gamle var også AEG, men den stod der da jeg kjøpte leiligheten.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 12-08-21 kl 13:44.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 13:43   #6
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin vil jeg ha?

Hater bestikkskuffen, men vet mange her elsker det.

Basert på erfaring passer jeg alltid på at maskinen kan vaske varmt program på kommando (65-70°). Hadde en som bare vasket eco-programmer, det var dumt. Liker å ha muligheten med skitne ting eller sykdom i huset.

Lydnivå er viktig for meg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 13:45   #7
GeekyGirrrl
Nærmer seg
 
GeekyGirrrl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.960
Blogginnlegg: 247
GeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smartGeekyGirrrl imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin vil jeg ha?

Jeg har en miele med bestikkskuff og auto-open funksjon. Elsker den!

Den åpner seg når den er ferdig og viften fortsetter å tørke i en halvtimes tid og da er alt tørt.

__________________
To gutter, 05 og 10 og ei jente 17
GeekyGirrrl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 13:48   #8
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin vil jeg ha?

Min har også auto open.
Min har bestikkskuff øverst og det er alltid noe som ikke blir rent. Og jeg har god plass mellom.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 15:10   #9
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

I hear you! Vi har byttet både vaskemaskin og tørketrommel i sommer, og nå streiker pokker meg oppvaskmaskina også.

Det er så slitsomt å lese produktspesifikasjoner og tester på slike ting jeg ikke interesserer meg for. De skal bare funke!

Vi har i tillegg kjøkkeninnredning fra Kvikk, og da kan vi ikke kjøpe standardstørrelsen heller. Ergo: Ingen gode tilbud å finne

Jeg har også Kvik-innredning, XXL- men mener at oppvaskmaskinen er standard størrelse. Tror at det ble laget en ramme som står under den slik at den kommer høyt nok opp og så er det sokkel foran som skjuler hele greia.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 15:11   #10
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin vil jeg ha?

Det eneste jeg vil si er at det må være en som ikke piper når den er ferdig. Min piper, og jeg og reparatør har begge forsøkt å få den til ikke å pipe. Ingen har klart det. Den er er en Miele fra 2008 og holder greit ennå. Den har vært litt "interessant" noen ganger, men det går stort sett over.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 15:14   #11
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin vil jeg ha?

En som ikke piper, og uten lys inni (hvem tenkte det var en god ide???) aller helst med auto-open funksjon.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 16:48   #12
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Byttet i påsken i fjor, da tok min kvelden. Hadde Miele før, men byttet til noe rimeligere nå. Må hjem og sjekke. Fornøyd i alle fall. Har bestikkskuff, er ganske stille og vasker bra.

Bosch Serie 6 står det på den.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 17:08   #13
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin vil jeg ha?

Jeg anbefaler Asko! Har hatt Whirlpool, Bosch og Gorenje. Ingen av de har vært i nærheten av Asko. Vi har en med to kurver, flyttbar bestikkurv nede og en bestikkskuff helt øverst, den er litt smalere enn selve maskinen. God plass! Vi er 6 i familien og kjører oppvaskemaskinen en gang om dagen.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 17:10   #14
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin vil jeg ha?

I våres kjøpte vi en Siemens extra klasse (det er toppmodell). Lydnivå var viktig for oss samt auto open. De to andre vi har (en på hytta og en hjemme har ikke det, og det er et problem for da må vi vente til den er ferdig før vi drar for å åpne den hersens døren...). Vi er veldig fornøyd med Siemens og selv om jeg var åpen for andre merker nå så ble den den allikevel. Vi kjøper kun XXL maskiner.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 18:09   #15
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin vil jeg ha?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Bosch Serie 6 står det på den.

Har en Bosch serie 8, og er superfornøyd - den var på supertilbud ellers hadde jeg aldri hatt så dyr/avansert maskin.
Mest fornøyd med at innredningen er så fleksibel, kan legge ned "pinnene" i mange ulike kombinasjoner.

Har forresten kjøpt alle hvitevarene mine på ulike nettbutikker, levert helt inn her jeg bor (mange trapper). Behagelig å slippe å tenke på transport.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 18:39   #16
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin vil jeg ha?

Ja, jeg kan også legge pinner hit og dit som jeg ønsker. Kan løfte midterste skuffen litt opp og ned.
Er AEG XXL.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-21, 18:58   #17
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken oppvaskmaskin vil jeg ha?

Eg har ei heilt ny asko, vasker strålande reint, uten bestikkskuff, men det var heller ikkje viktig.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no