Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvor høy er kjøkkenbenken din?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-21, 19:36   #1
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Hvor høy er kjøkkenbenken din?

Og hvor høy er du, og er du fornøyd med høyden? (På benken, ikke deg selv altså. )

Vi skal ha nytt kjøkken og jeg er sånn i tvil på høyden. På nåværende så har vi 89,5, kjøkkenleverandør anbefalte høyere basert på høyden vår. (174 og 186)
Vi kan gå opp til 93,5, men aner ikke om det vil være lurt.

Det er så mange valg og ta at det går helt rundt for meg.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-21, 19:39   #2
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.998
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor høy er kjøkkenbenken din?

Vi har helt standard høyde på kjøkkenbenken, akkurat det som passer med sokkellisten til Ikea. Det kan høres ut til at standard er 90?

For meg er den kanskje et par cm for høy for komfort, men jeg er gift med et rekel av en mann, som jeg gjerne vil at skal lage mat.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-21, 20:00   #3
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor høy er kjøkkenbenken din?

Leverandørene vil ha høyere kjøkkenbenk fordi det er enklere for dem, ikke for deg. Er dere fornøyd og jobber godt med den høyden dere har i dag så fortsett med det. Selv er vi/jeg vesentlig lavere enn dere og har hatt 77 cm fra gulv til overkanten av kjøkkenbenken. Det gikk fordi Helten og jeg fixet på sokler, nedjusterte oppvaskmaskinen og slikt selv i sin tid. Takket være idiotstandard og ikke justerbar høyde på alle oppvaskmaskiner blir det 82-83 cm inkl benkeplate i nytt kjøkken.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-21, 20:14   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor høy er kjøkkenbenken din?

Jeg er 175 cm og kjøkkenbenken er 90 cm. Helt greit det.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-21, 20:21   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor høy er kjøkkenbenken din?

Vår er 93. Vi er korte begge to, men jeg liker at den er høy (Vi er 1.67 og 1.70)

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-21, 21:59   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.873
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor høy er kjøkkenbenken din?

Kjøkkenbenken vår er 90 cm høy. Det fungerer aldeles utmerket for oss begge (1,68 og 1,88).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-21, 22:14   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor høy er kjøkkenbenken din?

92 cm, har aldri tenkt over om den er høy eller lav. (vi er 165 og 177.)

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-21, 22:57   #8
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor høy er kjøkkenbenken din?

91 cm. Jeg syns den er for høy, og jeg er 167 cm. Mannen syns den er passe men han er 185 cm.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 00:07   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor høy er kjøkkenbenken din?

90 cm. Da vi byttet kjøkken så måtte vi stryke Kvik pga de hadde nettopp sluttet å lage 90 cm. Jeg er 167cm, og kan virkelig ikke ha høyere. Da får jeg vondt i skuldrene.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 07:33   #10
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor høy er kjøkkenbenken din?

Jeg får svare for meg selv, mannen er ikke hjemme: 172 cm høy, 90 cm høy benk. Dette kjennes helt greit, og jeg kunne i hvert fall ikke hatt den lavere.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 10:26   #11
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor høy er kjøkkenbenken din?

Jeg målte nå og kom til 92 cm. Husker at jeg merket at det var høyere enn kjøkkenbenken der vi bodde før og det var litt rart i begynnelsen men null problem nå. Jeg er 167.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 10:28   #12
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor høy er kjøkkenbenken din?

Jeg flytter meg alltid til stuebordet når jeg elter deig eller rører lenge i noe for benken føles for høy. Får vondt i skuldre og arm.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 11:26   #13
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor høy er kjøkkenbenken din?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

90 cm. Da vi byttet kjøkken så måtte vi stryke Kvik pga de hadde nettopp sluttet å lage 90 cm. Jeg er 167cm, og kan virkelig ikke ha høyere. Da får jeg vondt i skuldrene.

Nå ble jeg ihvertfall usikker. Det er Kvik vi kikker på nå og jeg har rygg, skuldre, nakke og bekken som krangler veldig.

Takk for svar alle, det er veldig greit og få litt erfaringer.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 11:29   #14
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor høy er kjøkkenbenken din?

Vår er 93 cm eller noe, og jeg som er lav synes den er for høy.

Egentlig tenkte jeg ikke over dette før vi hadde en midlertidig arbeidsbenk under oppussing. Da kjente jeg hvor godt det var å stå og jobbe ved benken uten å anstrenge armer og skuldre på samme måte.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 12:06   #15
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor høy er kjøkkenbenken din?

Den er standard 90 cm høy. For meg som har krympet til 164 og for mannen som er 169 er dette litt i høyeste laget når en av oss skal elte noe som tar litt tid å jobbe med. Det blir mye skuldre opp under ørene, så da flytter vi over på kjøkkenbordet som er ca. 75 cm høyt.

Å gå bort fra standardmål er sikkert ikke noen fordel hvis man skal ha et ev. salg i bakhodet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 12:13   #16
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor høy er kjøkkenbenken din?

Vår er 84 og jeg skulle ønske den var litt høyere. Det var kjøkkenleverandøren som insisterte på den høyden, selv om jeg sa at jeg synes det var for lavt. Ergoterapeut var enig med kjøkkenleverandøren.

Vi hadde høyere tidligere. Husker ikke om den var 90 eller litt mer enn det. Den merker jeg nå at var litt høy så skulle jeg valgt på nytt så hadde jeg nok gått for ca 88 cm.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 14:03   #17
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.837
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor høy er kjøkkenbenken din?

Jeg er 174 cm, høyde kjøkkenbenk 90 cm. Veldig fornøyd med det.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 14:28   #18
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.120
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor høy er kjøkkenbenken din?

Jeg skulle ønske at JEG var litt høyere.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-21, 15:28   #19
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor høy er kjøkkenbenken din?

Vi har kvik, de har kanskje 95 som standard? Jeg er 171, mannen 193. Han ønsket seg høy benk, jeg var litt skeptisk, men etter at den kom på plass har jeg ikke tenkt over høyden, så da er den vel ok. Eneste problemet er at det ikke akkurat innbyr til at ungene skal be sjølgående på kjøkkenet, de må stå på krakk til langt ut i barneskolen, og når de slutter med krakk blir det nok litt mer søl og gris pga ugunstig arbeidsstilling.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no