Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kom arbeidslyst, og treng deg på!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-11, 21:04   #1
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kom arbeidslyst, og treng deg på!

Min mann og jeg har enebolig med forholdsvis svær hage.
Dvs, av 1,4 mål eiendom er 1,3 mål hage. Omtrent.
En fin, innholdsrik hage, med gode solforhold, null innsyn fra naboeiendommene, flere trær, flere hekker(/flere typer hekker faktisk,) gress/moseplen, fjell opp i dagen, gjestehytte, plommetrær, epletre (nylig avdødd, forresten), sandkasse, rikelig med parkeringsplasser og en bygning som kunne vært garasje (oppbevaring for ymse utstyr) og ja, stor hage...

I begynnelsen syns jeg det var kult at vi hadde flere store, flotte trær. Vi har 2 svære lønnetrær, flere fine furutrær, en gran og noe annet som jeg ikke er sikker på hva er.
MEN.... så kom høsten, og den første høsten tror jeg faktisk vi raket løvet.

For å fatte meg i korthet; jeg synes fremdeles trærne våre er fine og flotte, men jeg har sklidd mer og mer over til at jeg kan nøye meg med å se på naboens trær!!!

Jeg syns raking er så gudsjammerlig kjedelig, at jeg faktisk har gått med på å felle det ene store lønnetreet. (vi har sagd ned flere greiner over flere år, og naivt trodd at vi skulle merke det ppå bladmengden. :naiv: )

Så nå motiverer jeg med å tenke på hvor lite blader det blir å rake når jeg rydder bort greiner og kapp... Og ettersom jeg har ryddet og raket meg over plenen tror jeg jammen jeg har gjort mentale forberedelser for å felle et eller flere furutrær også. Kongler er noe dritt.

Motorsagmassakren!! nd: KLippeklippeklippe!!!

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 22:33   #2
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kom arbeidslyst, og treng deg på!

Sørg for å rotere overkroppen godt når du raker, så får du kick ass magetrening. :har raket i tre dager: Hjelper det på motivasjonen?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 22:39   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kom arbeidslyst, og treng deg på!

Skaff deg gressklipper som klipper så fint at det du klipper kan ligge (Bioklipp). Med oppsamler kan den sikkert ta en del av løvet også, så slipper du å rake.
Ellers finnes det jo sånne løvsugere også.


Denne maler opp løvet i det det suges opp, i den oppsamlingsposen.

  Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 22:45   #4
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kom arbeidslyst, og treng deg på!

Ikke slipp mannen løs med motorsag for å felle ETT tre. Plutselig er det ingen trær igjen i hagen.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 23:06   #5
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kom arbeidslyst, og treng deg på!

For å si det sånn, Mannen må gjerne felle flere trær!!!

Det trengs jo arbeidslyst for flere landsbyer for å komme ajour i jungelen vi har...

JEg ER glad for hagen, og alt det der, jeg får bare et behov for å sutre når det kommer til alt det kjedelige som må gjøres...

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 23:14   #6
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kom arbeidslyst, og treng deg på!

Feller dere trærne, kommer det mer gress. Den søte, myke mosen som ikke trenger klipping forsvinner.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 23:20   #7
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kom arbeidslyst, og treng deg på!

Gress er nå greit nok. Mose er også greit. Men kongler er vondt å tråkke på, og gressklipperen har kanskje ikke veldig godt av kilovis med kongler, ettersom jeg ikke alltid raker alle konglene før jeg klipper gresset? :gjetter villt:

Jeg gleder meg til å rydde videre i morgen.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-11, 23:39   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kom arbeidslyst, og treng deg på!

Vi har hugget ned skogen vår og har plantet noen frukttrær isteden.
Deilig å bare rake gress(for å "lufte" det) og ikke alle bladene.

Hagen er blitt mye hyggeligere også.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no