Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Leie ut hus

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-08-09, 19:51   #1
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Leie ut hus

Vi skal kanskje leie ut et hus, og trenger gode tips til hva vi må være OBS på. Kanskje noen har linker til kontrakter og sånt??

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 19:57   #2
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leie ut hus

Jeg leier ut leilighet og bruker en standard husleiekontrakt fra forbrukerrådet sine sider.

Jeg foretrekker en tidsbegrenset kontrakt, f.eks et eller to år om gangen. Hvis du ikke har det har du begrensede muligheter for å øke husleia om de du leier ut til bestemmer seg for å bo der over mange år.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-09, 21:05   #3
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leie ut hus

Opprinnelig lagt inn av Primrose, her.

Jeg leier ut leilighet og bruker en standard husleiekontrakt fra forbrukerrådet sine sider.

Jeg foretrekker en tidsbegrenset kontrakt, f.eks et eller to år om gangen. Hvis du ikke har det har du begrensede muligheter for å øke husleia om de du leier ut til bestemmer seg for å bo der over mange år.

Om du ikke bor i huset selv er det egentlig ikke lov med så kort kontrakt. Tidsbegrensning er da min 3 år.(tror jeg). Om leiligheten er del av ditt hus gjelder andre regler.

Standardkontrakt er fint, også bør en be om referanser og sjekke disse. Det er en fordel om internett står i leieboers navn.

Husk også at om du leier ut med f.eks hvitevarer er du ansvarlig for å reparere/ erstatte disse om de blir ødelagt.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 09:13   #4
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Leie ut hus

Men hvis de ønsker tidsbegrensning selv så må det vel være greit? De skal bo der i max 2 år. Vi skal også ha 2 måneders gjensidig oppsigelse uten at det trenger å være en spesiell grunn.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-09, 09:17   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leie ut hus

http://www.lovdata.no/all/tl-19990326-017-009.html#9-3

Jeg vet ikke om det at de ønsker 2 års begrensning selv kan sies å være "saklig grunn", men legg merke til at hvis det ikke er det, blir avtalen automatisk tidsubestemt.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no