Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Jeg vet ikke om en eneste anstendig kvinne som er blitt voldtatt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-13, 08:07   #1
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet ikke om en eneste anstendig kvinne som er blitt voldtatt

Jeg klarer inne helt å forestille meg hvor farlig det må være å bo i er land hvor sånne holdninger kan sies høyt av en advokat. Jeg håper at denne saken kan bidra til endringer, siden det har vært så voldsomme reaksjoner og demonstrasjoner, men jeg kjenner at jeg ikke føler meg videre optimistisk når jeg leser sånn som dette.

http://m.db.no/2013/01/10/nyheter/ut...tekt/25166571/

Hvor i alle dager begynner et land når de skal rydde opp i så grumsete holdninger som dette?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 08:16   #2
Marit K
Carve canem
 
Marit K sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 6.446
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg vet ikke om en eneste anstendig kvinne som er blitt voldtatt

Jeg blir helt lamslått av hvor lite respekt det går an å ha for andre mennesker - kvinner i disse sakene, og sjokkkeres av guruen som uttalte at "kvinnen burde ha vært hyggeligere mot mennene som voldtok og mishandlet henne".

__________________
I et moderne massesamfunn burde det være like selvfølgelig å lese for sine barn
som det er å pusse tennene deres -Jostein Gaarder

06, 07, og 12.

Sist redigert av Marit K : 11-01-13 kl 08:55.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 08:54   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vet ikke om en eneste anstendig kvinne som er blitt voldtatt

Ja, jeg håper at det eneste gode som kan komme ut av denne for jævlige saken, er at det blir en spire til holdningsendring blant menn i India, når det kommer til kvinnesyn.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 09:15   #4
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vet ikke om en eneste anstendig kvinne som er blitt voldtatt

I India (og veldig mange andre land) har de jo tonnevis å gå på i forhold til lovverket også. Kvinner har elendig beskyttelse i lovverket. Å forvente en holdingsendring uten at noe skjer med lover og sanksjoner er utopisk. Myndighetene må endre holdning først.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 09:27   #5
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vet ikke om en eneste anstendig kvinne som er blitt voldtatt

Jeg tenkte mye av det samme som deg da jeg så denne i går. Men så slo deg meg at det er ikke så veldig lenge siden de samme holdningene kom fram i Norge, og snev av det finnes fortsatt i saker om voldtekt (utfordrene kledd, mange tidligere sexpartnere osv.). Jeg håper at India bruker denne forferdelige saken på en måte som gjør at kvinners rettigheter blir styrket.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 09:37   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg vet ikke om en eneste anstendig kvinne som er blitt voldtatt

Voldtekt registreres hvert 20 minutt i hele landet.
Ja, hvor skal man begynne. Leste en artikkel her om dagen at de verste holdningene er på landsbygda nord i landet og at denne voldtekten har bare gjort det verre for kvinner der.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 09:37   #7
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.129
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg vet ikke om en eneste anstendig kvinne som er blitt voldtatt

...og jeg er med ett glad for at vi var konservative og ikke var særlig ute etter kl 20 da vi reiste rundt i India. Noen syntes vi var overhysteriske, men vi tenkte det var lurt å gjøre som de lokale.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 09:38   #8
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.129
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg vet ikke om en eneste anstendig kvinne som er blitt voldtatt

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Voldtekt registreres hvert 20 minutt i hele landet.
.

De er jo 1 milliard mennesker, så så rart er ikke akkurat det synes jeg. Er nok enorme mørketall også.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-13, 11:50   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg vet ikke om en eneste anstendig kvinne som er blitt voldtatt

Jeg leste en artikkel her om dagen, der det var bilde av en egen kupe for kvinner på tog i Mumbai. Kvinner og menn er fysisk adskilt, fordi mannfolkene ikke klarer å la være å klå på underlivet til kvinnene.
Og så er det kvinnene som liksom skal ha skylden?

Det frister å foreslå varianter av sharia-lover, kapp av fingrene som klår og sånn.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no