Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Prosjekt påskekyllinger

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-13, 20:47   #201
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt påskekyllinger

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Ville lurte på om jeg ikke kunne gjøre slik at kyllingen gikk litt mer rundt.

Dersom ho kan legge seg på lading i nokre timar så trur eg ho vil få sjå ein del meir action i morgon. Det er natta tid for små fuglar og. Dei legger seg når sola går ned dei.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 20:52   #202
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.610
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Prosjekt påskekyllinger

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Dersom ho kan legge seg på lading i nokre timar så trur eg ho vil få sjå ein del meir action i morgon. Det er natta tid for små fuglar og. Dei legger seg når sola går ned dei.

Hun ligger og lader as we speak. Roligere enn lille Pip, ser det ut som.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 20:53   #203
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt påskekyllinger

Ønsker også passord :-)

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 21:00   #204
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Prosjekt påskekyllinger

Tusen takk!
Så skjønn en liten tass !

Vi klekte ut kyllinger et år i barnehagen jeg jobbet i. Husker vi hadde kvelds og helgavakter i de ukene det pågikk. Så gøy å følge med på!
Men kyllingene er jo nesten for nusselige da, husker det var flere barn som nektet å spise kylling og egg i tiden etter klekking

Vi har 5 høns selv, storverpere! Har tenkt tanken på å leie en rugemaskin og klekke ut selv. Det hadde vært gøy. Hvor handler man egg fra egentlig? Våre er vel "industrihøns" som ble bestilt når en kollega av mannen skulle bestille nye høns til eggproduksjon, så vet lite om den biten der egentlig.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 21:04   #205
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Prosjekt påskekyllinger

Ååå herlighet, hva jeg har gått glipp av i dag! :happycry: For et deilig lite nøste som ligger inni der og koser med de andre eggene. Ble skikkelig kyllingsyk, jeg nå Håper jeg får tid til å stikke snuten innom i morgen!

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 21:06   #206
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt påskekyllinger

Du har fått Isbjørn.

C.D: Dersom ein vil ha tak i rugeegg så har ein eit par muligheter. Den enklaste er å finna nokon i nærleiken som har rugeegg og som du kan få henta sjølv. Problemet er av og til å finne dei Det ligger ein del annonser på finn.no. Det er ikkje så mange enno, det er ikkje alle som er kommen heilt i gong med rett befruktningsgrad. Så har ein diverse grupper på facebook og ein har eit eige fugleforum.
Det å klekke fram sjølv er veldig koselig og alt det der, men i lengden så lønnar det seg ikkje. Desse småtassane skal takast vare på, rett temperatur, for osv osv og kan ikkje vera ute på ei stund enno. I tillegg vil dei heller ikkje legga egg på aldri så lenge.
Eg reknar nesten ikkje med at me får egg i frå desse før til neste år.
Så me er ikkje framand for tanken på å kjøpe oss nokre lohman høner ( industrihøns ) slik at me kan få nokre egg no i år og.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 21:12   #207
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Prosjekt påskekyllinger

Takk for tips!
Jeg er medlem på forumet, men jeg har vel ikke brukt det annet enn til å lese meg opp på hønsehold når vi fikk dem i fjor vår tror jeg.
Regner med jeg finner det jeg trenger av info rundt klekking og.

Ja jeg vil tro at å prøve å klekke ut blir bare gjort en gang, for opplevelsen sin skyld.
Er lohman vi har ja, de er fantastiske klekkere iallefall. Store, fine egg av dem Ikke mange dagene pr uke noen av dem tar klekkefri.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 21:13   #208
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt påskekyllinger

Du finner alt du vil vite og meir til på det forumet.

Me har hatt lohman før, det er heilt utrulig kva egg dei legger.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 21:15   #209
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Prosjekt påskekyllinger

Nå ble jeg veldig lysten på å prøve dette, hehe.

Fotogen nr.11 forresten! Vender tilbake til kamera stadig vekk

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 21:19   #210
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Prosjekt påskekyllinger

Fatter ikke at den store lille klumpen har fått plass inni et så lite egg altså Får den noe mat inni der eller trenger den ikke det/spiser evt rester av egget sitt?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 21:23   #211
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Prosjekt påskekyllinger

Tar gjerne imot passord jeg og, blir jo rent klekkesjuk her jeg sitter. Og det er ei stund til vi skal ruge ut noe her. Jeg har ikke bestilt noe egg fra utlandet, men er spent på å høre med alle de som har bestilt hvordan det går.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 21:28   #212
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.691
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prosjekt påskekyllinger

Kan vi også få?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 21:34   #213
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt påskekyllinger

De har fått.
Må hiva deg med Mamaria. Er ein kjempe muligheit. Du kan jo gå inn på safari.til1000.net og sjå rasen eg har bestilt. Houdan. Var ikkje den tøff! ?

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 21:35   #214
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.441
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Prosjekt påskekyllinger

Vil også ha passord

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 21:36   #215
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Prosjekt påskekyllinger

jeg og ungene er enige om at du må fortsette å la oss følge disse nøstene etter klekking også

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 21:37   #216
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt påskekyllinger

Takk for passord, artig å følge med.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 21:38   #217
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt påskekyllinger

Opprinnelig lagt inn av Odelia, her.

Fatter ikke at den store lille klumpen har fått plass inni et så lite egg altså Får den noe mat inni der eller trenger den ikke det/spiser evt rester av egget sitt?

Det er ganske så utrulig ja. Det siste som skjer før kyllingen er klar til klekking er at eggeplomma trekker inn i kyllingen. Denne fungerer som nistemat, så dei klarar seg dermed utan noko anna det første døgnet.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 21:41   #218
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt påskekyllinger

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

jeg og ungene er enige om at du må fortsette å la oss følge disse nøstene etter klekking også

Det vil nok ikkje bli så live som dette, men det kan kanskje la seg gjera den første tida. Kjem litt ann på kvar me plasserer dei.
Etter å ha sett Hercules ( katten) oppdage det litle nøstet og forsiktig ta labben bort for å sjå kva det var for noko, så spørst det om me ikkje må ha dei på badet. ( lukka dør ) og der har eg verken pc eller lang nok usb kabel til webkameraet.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 21:43   #219
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.980
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt påskekyllinger

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

jeg og ungene er enige om at du må fortsette å la oss følge disse nøstene etter klekking også

Ja, det er bare å løpe etter dem og filme altså. Jeg gleder meg til de skal ut i hagen (?) for første gang allerede. Gjerne med lyd, nå kjenner jeg at jeg er veldig spent på å høre om de klukker eller galer etterhvert. :ivrig:

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 21:45   #220
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.980
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt påskekyllinger

Vil du ikke ha webcamera på badet altså?
Skjønner den i grunnen.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no