Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Farge på spisestue

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-11, 22:49   #1
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.490
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Farge på spisestue

Vi skal snart flytte, og i den forbindelse trenger vi en del nye møbler. Vi flytter for dit for ca to år, og så skal vi bygge Drømmehuset og da regner jeg med at vi skal leie ut der vi skal flytte til nå møblert. Det betyr at de møblene vi kjøper nå ikke trenger å være Drømmemøblene, de skal vi kjøpe i neste omgang. Men de må være helt greie til vårt bruk, og gjerne vare lenger enn to år.

Stua har hvite vegger, en god del vinduer, og hvitvasket ask (nesten helt hvit - boen polar) på gulvet. Det kommer til å stå en beige sofa der, og et svart elektrisk piano. Ellers har vi planer om å kjøpe et par dvd-hyller og et tv-bord, muligens også en skjenk. Jeg har egentlig lyst til å ha disse tingene hvite.

Og altså spisestue da. Jeg har vært litt rundt og sett og kommet frem til at Ikea sitt Bjursta er jo helt greit. Eller? Tenkte med Børje stoler til. Men hvilken farge? Det blir altså i et nokså lyst miljø, men uansett et svart piano. I utgangspunktet liker jeg best at spisestuer er mørke, men blir det for mørkt? Bjursta finnes bare i bjørk, eik og brunsvart. Bjørk blir det hvertfall ikke, det liker jeg ikke. Skal jeg kjøpe i brunsvart med børje i brunsvart og hvite trekk? Eller skal jeg kjøpe i eik?

Vi kommer forresten til å bruke dette som spisebord til daglig, og har to svarte tripp-trapp-stoler fra før.

Ellers har alle rommene samme hvite vegger, samme parkett, det kommer til å bli hvitt Applåd kjøkken med laminat eik benkeplate tenker jeg. De tilstøtende soverommene har også samme gulv og vegger, men to av dem kommer jo til å bære preg av henholdsvis rosa prinsesse og blå bil/tog-rom.







__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 23:17   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på spisestue

Jeg synes definitivt den sorte spisestuen av de to du viser her.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 23:32   #3
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Farge på spisestue

Tja.
Vi har spisebord i eik på tilsvarende gulv, og det er litt krasj. I alle fall når treverket begynner å gulne litt. Selv er jeg ikke så glad i mørke møbler, men dersom du liker det, så kan det nok være fornuftig.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 23:33   #4
Kims
Aktiv
 
Kims sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 264
Kims er litt kulKims er litt kulKims er litt kul
Standard

Sv: Farge på spisestue

Vi har det bordet. Det største. Er veldig fornøyd med det. Vi har også Børje stoler til, og synes det passer veldig bra. Vi valgte eik. Synes brunsvart er fint også, men hos oss hadde det blitt for mørkt, selv om selve stua er ganske lys. Har en svart sofa i den ene delen av stua, og alle gardinene er mørke.

__________________
Storebror 2009 og lillesøster januar 2014
Kims er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 22:48   #5
Gammel bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Farge på spisestue

Jeg tenker det har litt å si om rommet er stort eller lite, om det har mye eller lite dagslys, og om det evt. er noe utsikt fra spiseplassen. Det er synd å ødelegge fin utsikt med massive og litt ruvende spisestuemøbler (BTDT), og hvis rommet er lite ville jeg heller gått for hvitt enn for svart. Jeg ville også vurdert noen med litt lavere rygg hvis det er trangt om plassen. IKEA har f.eks. noen litt tøffe, lave i pleksiglass, men slikt noe er jo selvfølgelig en smakssak. De har også noen helt nye i plast (?) som bl.a. finnes i fargen lyseblå - de er også nette og fine. Synes jeg, da.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no