Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-13, 14:36   #21
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen

Jeg har ingen personlige erfaringer fra KK, men jeg har jo stor del av familien min vestpå, og det verste er kanskje min kusine som mistet datteren sin på termindatoen. Fordi KK ikke tok henne seriøst når hun sa hun kjente lite liv og sendte henne derfor hjem igjen uten å undersøke skikkelig.
Jeg syns det er litt skremmende. At det kan virke som at i mange tilfeller så møter gravide stressende helsepersonell som avfeier bekymringer, ønsker og ytringer uten å lytte til det som blir sagt.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 14:45   #22
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen

Jeg har ikke født på KK, men har lite til overs for barselomsorgen her til lands. Jeg synes fødende er en gruppe pasienter det tas lite hensyn til.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 14:50   #23
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har ikke født på KK, men har lite til overs for barselomsorgen her til lands. Jeg synes fødende er en gruppe pasienter det tas lite hensyn til.

Det er kanskje ikke greit hvis det er slik at fødende ikke blir tatt hensyn til, men jeg synes det er greit om de blir tatt mindre hensyn til enn andre pasienter hvis man tenker prioritering. Man er jo, som regel, ikke syk, men har vært gjennom en fødsel og er sliten, mørbanket og sårbar. (Og det er jo ingenting å snakke om. )
Jeg har født på KK og hadde ikke så store forventninger, de ble dermed innfridd.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 14:58   #24
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen

Jeg har født på KK tre ganger tidligere, og skal føde der igjen til sommeren.

Tidligere erfaringer har stort sett vært greie. Selve fødslene har forløpt uten problemer. Sist gang var ikke barseloppholdet særlig ok. Jeg klarte ikke gå etter fødselen, og heller ikke løfte barnet mitt selv, men fikk liten og ingen hjelp på barsel. Jeg hadde heller ikke sovet særlig de siste ukene før fødsel, og ble plassert på firemannsrom sammen med ei dame som bare lot babyen ligge og gråte hele natta uten å ta den opp. Ergo fikk jeg ingen søvn da heller. Fikk enerom etter to netter da jeg truet med å reise hjem. Grunnen til at jeg ikke fikk reise hjem husker jeg ikke lenger.

Det jeg opplevde som verst var å ikke bli tatt på alvor de siste ukene av svangerskapet. Det skjedde ingenting fornuftig før jeg nektet å reise hjem uten å ha fått snakke med en annen lege enn den jeg traff på på kontrollen.

Jeg innrømmer at jeg gruer meg til å ha enda et barselopphold på KK. Jeg har også begynt å tenke på hvordan jeg skal legge fram saken med at jeg blir så dårlig etter fødselen. Jeg er revmatiker, så det er dessverre all grunn til å tro at jeg blir minst like dårlig denne gangen som de andre.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 15:14   #25
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Det er kanskje ikke greit hvis det er slik at fødende ikke blir tatt hensyn til, men jeg synes det er greit om de blir tatt mindre hensyn til enn andre pasienter hvis man tenker prioritering. Man er jo, som regel, ikke syk, men har vært gjennom en fødsel og er sliten, mørbanket og sårbar. (Og det er jo ingenting å snakke om. )
Jeg har født på KK og hadde ikke så store forventninger, de ble dermed innfridd.

Jeg snakker ikke om prioriteringsrekkefølge som ved en ulykke, nei.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 16:30   #26
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen

Dette med overtid er jo helt pussig.
Jeg har "bestilt" i gangsettning på termin de tre siste gangene og fått det gjennom nesten smertefritt. Nå har jeg født før termin alle gangene så jeg har jo aldri måttet "cashe inn" disse bestillingene, men jeg antar jo at et ja er et ja.
Hvorfor er det så store forskjeller?
Jeg byttet sykehus for å få gjennom mitt ønske, det ene sykehuset er svært restrektive med å sette igang på overtid, det andre (st Olavs) er langt mer lydhøre og lar i stor grad kvinnen bestemme selv.

Jeg kan og vet for mye om risikoen ved å gå over tiden til at jeg noen gang kommer til å akseptere et nei. Men jeg er også overrasket over hvor lite kontroll man har over egen situasjon, særlig som førstegangs. Jeg måtte bruke den SVÆRT insisterende tonen for å få reise hjem etter 20 timer med nr en. Som om det egentlig var noe de kunne bestemme. :hallo:
Min kropp, mitt barn!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 16:43   #27
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen

Ræva erfaring fra KK på Haukeland , men det er riktignok 13 år siden, hadde vi blitt møtt slik i dag ville jeg ha lagd kanskje ikke et helvete, men i allefall et helsikke i etterkant.

(God erfaring fra St. Olav eleeendig erfaring fra pasient hotellet, men de var nyåpnet og rota det til pga det, det som IKKE var imponerende var måten de taklet kritikk i etterkant. Supergod erfaring både med obs oppfølging og fødsel/barsel på Ullevold til sist. )

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 16:45   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen

Ei jeg kjenner ble forsøkt tvunget til vaginal fødsel der begge tvillingene lå i seteleie. Jeg synes det er helt hårreisende å tvinge noen til å føde i seteleie i utgangspunktet. Flertallet av fødseler jeg hører om fra KK Bergen er negative historier, hadde jeg bodde der ennå da jeg var gravid, hadde jeg søkt fødeplass på Voss.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 17:02   #29
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen

Totalt enig med fylkeslegen... Husker selv hvor fortvilet og redd jeg var rett før klumpens fødsel, 9-10 dager på overtid. Jg møtte på den ekleste sureste legen som slang døren i trynet på meg mens han sa jeg bare måtte forberede meg på å gå 3 uker over termin...

Etter fødselen (4 dager) dro jeg opp på barsel fordi jeg følte meg dårlig. Jg satt 7(!!) timer med en nyfødt baby på venterommet på barsel og ventet på en lege/jordmor skulle skjekke meg. Jeg fikk ikke så mye som et glass med vann, måtte drikke av springen på do. De var kjempe frekke og tok meg ikke seriøst. (Tror de jeghadde giddet å sitte der for gøy?) Dro hjem uten hjelp. Dagen etter var jeg enda dårligere og mamma hjalp meg inn ved å kjefte, og det viste seg at jeg hadde masse rester i livmoren samt en infeksjon med 300og ettellernannet i crp, og måtte legges inn med en gang, ha utskrapning, og få antibiotika intravenøst.
Glemmer aldri dagen etter hvor de som uhøflig avviste meg kom inn med luen i hånden og ba om unnskyldning. Det skulle jeg filmet.

__________________
2003-2008



Sist redigert av SpetakkelRandi : 16-04-13 kl 17:11.
SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 17:12   #30
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen

Selve fødselen gikk fint da den foregikk syns jeg.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 17:15   #31
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen

Jeg blir så trist på disse fødekvinnene, og dere som forteller her i tråden, sine vegne. En fødsel kan og bør jo være en fin opplevelse for de aller fleste, og jeg ka. Ikke skjønne annet en. At det er holdningene som er forskjellige, ikke utstyret. Håper det blir røsket opp i nå?

Selv har jeg en kjempefin fødeopplevelse på Riksen bak meg. Og en særs god fødeopplevelse fra utlandet, men det teller ikke her.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 17:15   #32
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ja, ikke sant? Jeg har de dårligste erfaringene fra Ullevål for snart elleve år siden, men KK var virkelig hakk i hæl. Jeg har en ekkel følelse av at min første fødsel hadde endt med å reise hjem uten baby, dersom jeg hadde vært på KK. Slik våre venner opplevde.
.

Kan signere i sin helhet, med store bokstaver det du sier om Ullevål. Det verste var at datteren vår, som kanskje trengte oppfølging mest av oss alle, fikk nada. Det er jo heller ikke slik at de omprioriterer alle på føden til å jobbe andre steder ved ulykke, man stjeler jo ikke personell. Og ettersom jeg traff på et par lyspunkter der, så vet jeg at det hadde gått an for alle å hatt en annen holdning til pasientene. Legene jeg traff på var veldig hyggelige, men det hjelper lite når det kommer en eller annen pleier som overkjører det legen har jornalført skal gjøres.

Jaja, honnør til dere på FP, jeg tror jammen jeg har skrevet av meg det verste av opplevelsene, for fra å ikke kunne nevne det uten å kjenne kvalme og gråten i halsen, føles det nå helt greit å snakke om det. Jeg skulle ønske jeg var premieføder, med to pyntesting, nysminket og blid. Og med de sprengfulle brystene på Nylanders ammevideo som gikk døgnet rundt på hotellet.

Men jeg lever greit med slik det ble nå.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 17:39   #33
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Legene jeg traff på var veldig hyggelige, men det hjelper lite når det kommer en eller annen pleier som overkjører det legen har jornalført skal gjøres.

Ja, hva er greia med det der? Jeg har utviklet direkte jordmor/barselpleierangst etter forrige runde på Riksen.

Alle legene var helt fortreffelige. Alle jordmødrene jeg møtte ved diverse kontroller på poliklinikken i svangerskapet var helt ubrukelige. Type "neeeida, det er heeelt normalt at undertrykket ditt plutselig er på 120 og vi ignorerer glatt at overlegen som målte det samme for et kvarter siden sa noe helt annet." Jeg håper policyen er at de plasserer de største nekene på poliklinikken for i det minste å holde dem borte fra folk i fødsel.

Ikke å forglemme sjarmtrollet på barsel som freste til meg at "det gjør ikke vondt!" og dyttet meg ut av sengen, hvorpå jeg svimte av. Jeg angrer fremdeles på at jeg ikke rakk å fike til henne før jeg gikk i dørken.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 17:49   #34
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen

Jeg må forresten legge til, jordmora som var fra Danmark, som jeg hadde under hele fødselen til nr 2 var helt fantastisk. Det er kvalitetsforskjeller, er jeg overbevist om, på utdanningen i Norge og Danmark.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 18:13   #35
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen

v

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg må forresten legge til, jordmora som var fra Danmark, som jeg hadde under hele fødselen til nr 2 var helt fantastisk. Det er kvalitetsforskjeller, er jeg overbevist om, på utdanningen i Norge og Danmark.

Ja jg hadde en dansk sommervikar og hun var kjempe dyktig.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 18:29   #36
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.228
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Ja, hva er greia med det der? Jeg har utviklet direkte jordmor/barselpleierangst etter forrige runde på Riksen.

Alle legene var helt fortreffelige. Alle jordmødrene jeg møtte ved diverse kontroller på poliklinikken i svangerskapet var helt ubrukelige. Type "neeeida, det er heeelt normalt at undertrykket ditt plutselig er på 120 og vi ignorerer glatt at overlegen som målte det samme for et kvarter siden sa noe helt annet." Jeg håper policyen er at de plasserer de største nekene på poliklinikken for i det minste å holde dem borte fra folk i fødsel.

Ikke å forglemme sjarmtrollet på barsel som freste til meg at "det gjør ikke vondt!" og dyttet meg ut av sengen, hvorpå jeg svimte av. Jeg angrer fremdeles på at jeg ikke rakk å fike til henne før jeg gikk i dørken.

Jeg møtte også en "ubrukelig" jordmor på polyklinikken på Riksen. Hub var streng og bitchy og i det hele tatt stikk i strid med alle de andre jeg møtte der oppe. Men dama hadde også et poeng. Takket være at hun var litt streng og bitchy mot meg fikk jeg tatt prøvene som viste svangerskapsforgidtning, jeg ble lagt inn og fikk det under kontroll. Aldri så galt osv.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 19:17   #37
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen

Venninnen min bor i Bergen, og hadde to forferdelige opplevelser hos dem ifm sine to første barn. Når nr tre ble født nå før jul reiste de til Voss. De nekta å sette sine ben på Haukeland.

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 19:21   #38
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen

Danske leger er de som ikke har gode nok karakterer til å komme inn på jordmorskolen(Det var i allefall sånn en gang i hine hårde dager) Det er enorm status forskjell på jordmoryrket i dk og Norge selv om jeg tror faglige krav er like.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 19:27   #39
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen

Så utrolig jævlig at det er sånn!
Folk kan ikke bare slutte å føde for å boikotte dem heller.
Kjenner jeg er glad jeg har født på St.Olav, selv om jeg ikke har den beste fødselsopplevelsen jeg heller . Neste tre døgn etter igangsetting på termindato ble ungen tatt med vakuum. Det var helt forferdelig, og ganske traumatisk. Selv om ungen hadde det fint hele veien.
Fantastisk jordmor bortsett fra at hun nok burde sett at jeg ikke ville klare å få ut ungen uten hjelp. Selv hadde jeg ønsket at hun eller mannen min hadde satt ned foten og sørget for keisersnitt.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 20:00   #40
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fylkeslegen: – Kvinner blir ikke hørt på Kvinneklinikken i Bergen

Jeg har ikke personlig erfaring, men ei venninne har, og hun hadde store traumer i ettertid pga et helvete av en fødsel på KK med baby som var stjernekikker.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no