Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kronikk i Dagbladet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-10-12, 20:52   #1
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Kronikk i Dagbladet

http://www.dagbladet.no/2012/10/12/k...ldre/23848965/

Jeg har jo nevnt en krevende foreldregruppe en del ganger her på forumet. Her er en kronikk som setter fokus på noe av det jeg har forsøkt å formidle noen ganger - foreldre som ofte har fokus på sitt eget barn og ikke ofrer fellesskapet (eller de som jobber i skolen) en tanke. Jeg har fått inntrykk av at jeg har vært spesielt uheldig med foreldregruppe (og det er jo bare bra at det ikke er sånn overalt), men her er det en kronikk hvor forfatteren har lignende inntrykk som jeg har.

Hvordan er dette på deres skole? Hvordan er vektingen mellom skole og foreldres bestemmelsesrett? Setter skolen reglene, eller må skolen forhandle med hvert enkelt foreldrepar for å finne ut hva som skal være akseptert på skolen?

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:02   #2
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Men er det sånn? Jeg kjenner meg ikke igjen, bortsett fra at jeg sitter litt i glasshus med tanke på å kreve utfordringer til ungen. Det gjør jeg i og for seg, men jeg tror ikke jeg er veldig krevende der heller. Eller kanskje jeg er det. Jeg sier tross alt at jeg ønsker at de hjelper meg å definere at han skal gjøre mer. Imidlertid er foreldremøtene hos oss rett så samstemte. Skolen informerer, vi spør om hvordan vi best kan hjelpe, skolen svarer og vi snakker om løst og fast. Skolen setter reglene, vi stiller ikke spørsmål med mindre det er helt på bærtur og det er det da svært sjelden? Men nå bor jeg i et område man ikke velger fordi man har god økonomi heller.

Men jeg synes godt skolen kan vise mer muskler. Jeg tror man hadde tjent på at det var klarere regler å forholde seg til. Skolen burde helt klart tilpasse mer for flinke elever, men det gjelder skolen som helhet og bør jo ikke skje som en særtilpasning til en unge. Jeg tror det hadde blitt en bedre hverdag for mange med klarere, tildels strengere regler. Gjerne skoleuniform også. Personlig frihet er oppskrytt i denne sammenhengen mener jeg.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:08   #3
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Kjenner meg ikke igjen, heldigvis må jeg vel si. Men noen ganger har det skjedd at ikke alle har blitt invitert i selskap, noe jeg syns er rimelig tåpelig. Det viktigste da er for meg å forklare for ungene hvor leit jeg syns det er.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:08   #4
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Jeg vet jo ikke hvordan det er rundt omkring - det er interessant å høre om. Men på det siste foreldremøtet jeg var med på som lærer, tror jeg ikke vi kom gjennom et eneste punkt uten diskusjon. Hvorfor hadde vi engelsklekse til onsdag? Hvorfor var det gym på mandag - da var jo elevene slitne etter helga (!!!)? Hvorfor kunne de ikke bruke mobiltelefon i friminuttene? Hva var poenget med å pugge gangetabell når de senere kom til å bruke kalkulator? Altfor mye lekser. Altfor lite lekser. Osv. Vi kom ikke gjennom halve agendaen en gang.

Og jeg ser jo at det gjør at vi er utrolig forsiktige med å gjøre endringer - det blir rett og slett for stor kamp å gang på gang skulle gjennom utallige kritiske tilbakemeldinger (vi hører sjelden fra dem som er enige med oss), og det er synd. Ofte er jo endringer vi ønsker å gjøre til det bedre for elevene.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:10   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Jeg er nok en gang bare glad vi ikke bor på samme sted. Jeg kjenner overhodet ikke igjen holdningene du gjentatte ganger beskriver, eller det som skisseres i denne kronikken. Jeg opplever at foreldrene her har veldig stor respekt for skolens reglement og retningslinjer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:12   #6
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Det slår ikke feil, det Yusuf skriver om foreldremøter. Hver gang er det to-tre foreldre som mener at akkurat deres lille øyensten ikke får nok oppfølging, oppmerksomhet eller hva det nå måtte dreie seg om.

Og det er ALDRI foreldrene til gutten som venter på at skolen skal installere rullestolheis, eller til jenta som har spiseforstyrrelser og hater gym.

Det er foreldre som er vant til å få viljen sin. Ungene deres kan være alt fra herlige små mennesker til avskyelige bortskjemte kryp, men foreldrene er de samme; de syns at verden skylder dem tjenester. De skal ha seg frabedt at en lærer er så frekk å gi barna deres tidsfrister og konsekvenser.

Lærerne er slitne og drittlei av å kjempe mot foreldre som tror de vet best. Skolen kan sette visse grenser, men det meste er opp til oss foreldre.

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:13   #7
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg er nok en gang bare glad vi ikke bor på samme sted. Jeg kjenner overhodet ikke igjen holdningene du gjentatte ganger beskriver, eller det som skisseres i denne kronikken. Jeg opplever at foreldrene her har veldig stor respekt for skolens reglement og retningslinjer.

Etter å ha diskutert her inne har jeg jo nesten blitt usikker på om jeg husker feil eller er fullstendig på bærtur. Derfor var det veldig interessant å lese denne kronikken. Det er altså ikke BARE jeg som opplever dette.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:15   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Foreldremøtene her er fredelige til det kjedsommelige. Alle er enige og alle applauderer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:15   #9
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Jeg kjenner det igjen! Veldig! Hvorfor må de gjøre lekser? Hvorfor har de sånne lekser? Mitt barn trenger heller sånne lekser, så vi gjør det bare sånn vi. Hvorfor kan ikke du snakke til dem om konsekvenser ved ikke å ha fokus på det de skal gjøre og konsentrere seg i timen? (sagt og rett etter satt foreldrene ivrig og tastet på mobilen under møtet.) La oss sette oss sammen med de kule gutta i klassen, sønnen min. Sagt fra far på møte om inkludering og likeverd i klassen. Mitt barn er så sliten etter å ha vært oppe lenge i går og vært på tur hele helga, så da holder vi det hjemme i dag til å hvile litt.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:16   #10
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Foreldremøtene her er fredelige til det kjedsommelige. Alle er enige og alle applauderer.

Hehe - kjedelige er i hvert fall ikke foreldremøtene i kommunen min.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:17   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Hehe - kjedelige er i hvert fall ikke foreldremøtene i kommunen min.

Altså, det er jo godt mulig de uenige ikke er til stede, men vi er nå en ganske liten og oversiktelig skole. Jeg har så langt aldri lagt merke til noe av det som beskrives her. Jeg antar at vi er heldige.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:18   #12
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Jeg har jo jobbet som lærer en del år og har kun en slik opplevelse. Det var en mor som på ramme alvor mente sønnens eksamen måtte flyttes for de hadde konsertbilletter til en kosert 50 mil unna. Ja, særlig! Ble eksamen, gitt.

I mitt enkle hode ville jeg bare sagt nei-nei-nei til denne foreldretypen, men jeg er muligens naiv.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:20   #13
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Jeg er lykkelig forskånet fra "foreldre fra Helvete" i klassene til barna mine, men har vært borti dem ifbm. jobb.

Det er helt oppsiktsvekkende hvordan det kan bli en nyhetssak av at førsteklassinger ikke får ha pennal (fordi skolen sier det blir for mye uro i timene), og hvor viktig det er å ta ungene ut av skolen for å spare noen kroner på en sydentur - samtidig som man krever at skolen og lærerne skal,bli "flinkere til å motivere elevene". Are you SERIOUS?! lizm....

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:21   #14
MammaHeksa
Superduperaktiv
 
MammaHeksa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 707
MammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populærMammaHeksa er populær
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Jeg kjenner det igjen! Veldig! Hvorfor må de gjøre lekser? Hvorfor har de sånne lekser? Mitt barn trenger heller sånne lekser, så vi gjør det bare sånn vi. Hvorfor kan ikke du snakke til dem om konsekvenser ved ikke å ha fokus på det de skal gjøre og konsentrere seg i timen? (sagt og rett etter satt foreldrene ivrig og tastet på mobilen under møtet.) La oss sette oss sammen med de kule gutta i klassen, sønnen min. Sagt fra far på møte om inkludering og likeverd i klassen. Mitt barn er så sliten etter å ha vært oppe lenge i går og vært på tur hele helga, så da holder vi det hjemme i dag til å hvile litt.

Gud, ja! Kjenner igjen!

MammaHeksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:22   #15
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Jeg kjenner meg ikke igjen, heldigvis. Og er sjokkert over det du sier oslo78, helt utrolig at voksne mennesker kan oppføre seg slik!?!
Fra de to klassene jeg har erfaring i så har foreldremøtene vært koselige og vi har alltid kommet fram til en løsning sammen med læreren og jeg har aldri hørt noen klager:

Eks. fra sist foreldremøte:
Læreren: Hva gjør vi hvis noen glemmer gymbag'en hjemme?
Sammen ble vi enige om at de kan ha en liten pose med ekstraklær i hylla si og låne håndduken til en venn slik at de slipper å sitte på benken å se på, spesielt siden ungene har veldig godt av å røre seg litt i løpet av dagen.
En pappa: Hvordan gjør vi det med mobiler?
Sammen ble vi enige om at den skal ligge lydløs i sekken, evt. bli tatt vare av læreren, og det hadde ikke vært noe problem.

Bursdager har alltid fungert veldig greit, enten alle jentene/guttene eller hele klassen, har aldri opplevd at noen ikke har fulgt den "regelen".

Mulig vi har vært heldig med foreldregruppene, men jeg kan ikke se for meg at det som oslo78 opplever er regelen, men heller unntaket. Håper jeg.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:23   #16
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg har jo jobbet som lærer en del år og har kun en slik opplevelse. Det var en mor som på ramme alvor mente sønnens eksamen måtte flyttes for de hadde konsertbilletter til en kosert 50 mil unna. Ja, særlig! Ble eksamen, gitt.

I mitt enkle hode ville jeg bare sagt nei-nei-nei til denne foreldretypen, men jeg er muligens naiv.

Du er naiv

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:24   #17
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Jeg er lykkelig forskånet fra "foreldre fra Helvete" i klassene til barna mine, men har vært borti dem ifbm. jobb.

Det er helt oppsiktsvekkende hvordan det kan bli en nyhetssak av at førsteklassinger ikke får ha pennal (fordi skolen sier det blir for mye uro i timene), og hvor viktig det er å ta ungene ut av skolen for å spare noen kroner på en sydentur - samtidig som man krever at skolen og lærerne skal,bli "flinkere til å motivere elevene". Are you SERIOUS?! lizm....

Ja, skolen er viktigst. Samtidig får man meldinger om at lekser ikke er gjort pga trening, fri fra skolen pga ferie osv. Kanskje litt ironisk???

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:26   #18
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.119
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Men disse foreldremenneskene ER sikkert litt sånn brautende og vet best ellers i livet og? Så da dukker de opp i skolen når de har barn, og lager litt sirkus. Det er flere jeg kjenner, stillferdige og sindige folk som har hatt flere forsøk på at ungen skal få et tilpasset nivå i undervisningen, uten å ta det brautende på møter. Uten nevneverdig suksess, men det er jo en annen historie.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:27   #19
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Kjenner problemstillingen fra egen jobb som leder i barnehage og sfo, samt som mor til to skolebarn.
Det kan være en utfordring å møte disse foreldrene, og det er tidkrevende. Jeg synes skolen bør "oppdra" disse foreldrene med i hvertfall å være tydlige på skolens regler og verdier og gi klar beskjed om hva som forventes av foreldrene

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-12, 21:27   #20
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.919
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Ja, ofte er de ganske brautende, høylydte og tar mye plass, ja. Men det finnes også noen som er veldig påståelige, men som ikke er like høylydte. De bare konstanterer liksom at sånn blir det.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no