Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Enda et bunadskjortespørsmål (Strykestivelse)

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-11, 12:50   #1
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Enda et bunadskjortespørsmål (Strykestivelse)

Jeg arvet en bunad i fjor, på 17.mai morgen, fikk den ferdig strøket med hjelp til påkledning og alt var så enkelt

Nå skal jeg for første gang gjøre klar bunaden alene, og har ikke peiling på hvordan...
Skjorta er ren lin (tror jeg), og jeg har kjøpt Stiff Strykestivelse for å få kragen til å stå penere.
Spørsmålet mitt blir vel egentlig: Skal strykestivelse sprayes på fuktig skjorte eller på tørr? Borderiene er fargeløse, hvis det har noe å si.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 12:55   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda et bunadskjortespørsmål (Strykestivelse)

jeg har aldri brukt strykestivelse på bunadskjorte (eller noe annet). Jeg bare stryker, jeg. Lin blir stivt av seg selv når du stryker det fra fuktig til tørt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 13:04   #3
mortil2
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 7
mortil2 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Enda et bunadskjortespørsmål (Strykestivelse)

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Jeg arvet en bunad i fjor, på 17.mai morgen, fikk den ferdig strøket med hjelp til påkledning og alt var så enkelt

Nå skal jeg for første gang gjøre klar bunaden alene, og har ikke peiling på hvordan...
Skjorta er ren lin (tror jeg), og jeg har kjøpt Stiff Strykestivelse for å få kragen til å stå penere.
Spørsmålet mitt blir vel egentlig: Skal strykestivelse sprayes på fuktig skjorte eller på tørr? Borderiene er fargeløse, hvis det har noe å si.

Jeg brukte også dette før, og da brukte jeg det på tørr skjorte.

Nå stryker jeg bunadskjorten tørr etter at den er vasket, og det fungerer bedre syns jeg.

Ha en fin 17.mai

mortil2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 13:08   #4
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda et bunadskjortespørsmål (Strykestivelse)

Jeg har aldri brukt strykestivelse jeg heller. Stryker bunadsskjorten når den fortsatt er fuktig, og det holder i massevis.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 13:09   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda et bunadskjortespørsmål (Strykestivelse)

enda en som aldri har brukt stivelse, bare stryker fra våt/fuktig tilstand.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 13:10   #6
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda et bunadskjortespørsmål (Strykestivelse)

Linskjorter skal ikke henges bort nystrøket, så å stryke nyvasket skjorte utgår her. Jeg vasker etter bruk og henger bort. Når den skal strykes dynker jeg den og legger den i fryseren noen timer.

Jeg ville ikke brukt strykestivelse på lin, men det er sikkert bare fordommer.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 13:16   #7
mortil2
Nybegynner
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 7
mortil2 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Enda et bunadskjortespørsmål (Strykestivelse)

Opprinnelig lagt inn av mortil2, her.

Jeg brukte også dette før, og da brukte jeg det på tørr skjorte.

Nå stryker jeg bunadskjorten tørr etter at den er vasket, og det fungerer bedre syns jeg.

Ha en fin 17.mai


Hei igjen.
Svaret mitt kunne kanskje misforstås litt... Jeg stryker ikke skjorta for så å henge den inn i skapet igjen. Selv om den vaskes og legges bort etter bruk, vasker jeg den alltid på hurtigprogrammet før jeg skal bruke den igjen... Da er det så enkelt å stryke den stiv

mortil2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 13:18   #8
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enda et bunadskjortespørsmål (Strykestivelse)

Linskjorter blir fine og stive uten Stiff. Styk skjorta mens den er fuktig dagen før du skal bruke den. Halvfuktig skjorte er ubehagelig å ha på, og blir kjapt krøllete.

Jeg forsøkte Stiff en gang, og jeg fikk brune flekker på skjorta, og måtte vaske den på nytt.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 13:58   #9
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enda et bunadskjortespørsmål (Strykestivelse)

Jeg har vasket skjorta og lagt den i plastpose i kjøleskapet etter råd i andre tråder her inne!
Da dropper jeg strykestivelsen, og bare stryker skjorta tørr som alle anbefaler!
Takker og bukker for alle gode råd!

Bill.merk: Født uten husmorgener

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 14:01   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda et bunadskjortespørsmål (Strykestivelse)

Når man stryker fra våt til tørt må man ha noe mellom skjorta og strykejernet?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 14:15   #11
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enda et bunadskjortespørsmål (Strykestivelse)

Jeg har alltid strøket rett på stoffet.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 14:22   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda et bunadskjortespørsmål (Strykestivelse)

Jeg har ikke bunad, men lurer litt på hva det er som er så avansert med å stryke bunadskjorter at folk må kalle inn moren sin og sånn. Er det ikke bare å stryke, liksom?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 14:25   #13
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda et bunadskjortespørsmål (Strykestivelse)

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har ikke bunad, men lurer litt på hva det er som er så avansert med å stryke bunadskjorter at folk må kalle inn moren sin og sånn. Er det ikke bare å stryke, liksom?

For min del handler det om at jeg helst ikke vil ødelegge den, og at den er av lin og har broderier rundt halsen og rundt håndleddene. Den er ikke billig. Dessuten skal bl.a. kraven strykes på et spesielt vis.

Men jeg stryker selv altså. Jeg har bare aldri strøket fra våt/fuktig tilstand før.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 14:26   #14
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda et bunadskjortespørsmål (Strykestivelse)

Jeg er ikke så flink til å stryke ellers heller, men akkurat bunadskjorte er ekstra vanskelig, fordi den er så stiv og krøller så lett. Det er helt umulig, i alle fall for meg, å stryke en ny del av den uten å krølle noe av det jeg allerede har strøket. Og det blir enda vanskeligere av fasongen - skjorten er jo "hel", som en busserull, så det er ekstra klønete å tre ermene på strykebrettet uten å krølle hele bolen, og slikt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 14:29   #15
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda et bunadskjortespørsmål (Strykestivelse)

Jeg har prøvd Stiff på min et par ganger, men jeg synes ikke den holdt seg noe penere enn uten.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 14:34   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda et bunadskjortespørsmål (Strykestivelse)

Jupp, det er kombinasjonen lin, blir stiv, formen, krøller lett, og SKAL holde seg stiv og fin... dette gjør det litt mer avansert enn å stryke ei vanlig skjorte. Slik bunaden min er formet bryr jeg meg dog ikke om at selve kroppen ikke er fin, den synes jo ikke noe særlig likevel, det vesentlige er ermene og halsen. Også trøster jeg meg med at jeg har en baby, en toåring, og skal kjøre bil ned dit toget går fra, så det er ikke sjangs i havet at skjorta ser fin og nystrøken ut uansett, også har jeg jo cape over det hele til syvende og sist, og det er meldt regn... Til barnedåp og konfirmasjon er det litt verre med, da kan jeg jo ikke skylde på "gikk jo i tog med cape over det hele i regnvær" når jeg møter folk, men det er en annen sak. Til dåpen av lillejenta for en måned siden så var det vel kanskje mamma som strøyk skjorter mens jeg gjorde noe annet, vi stressa "litt" dagene før dåpen kan man jo si... uansett så skulle jeg bære min datter, og alle så mer på henne enn meg, og hun lå jo på armen min, så derved var det ikke sjokkerende at jeg stilte i selskapet med ikke heeeeelt stive, glatte skjorteermer lenger...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 14:52   #17
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda et bunadskjortespørsmål (Strykestivelse)

Å bære unger på armen gjør ikke akkurat underverker for skjorteermene nei.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 14:58   #18
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.556
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda et bunadskjortespørsmål (Strykestivelse)

Men det er en ypperlig unnskyldning for å ikke ha perfekte skjorteermer... "Ja, de VAR jo fine i morges skjønner du selvsagt, men jeg bar jo min datter til dåpen og da..."

Og generelt å ha baby og småbarn er ikke det som gir de glatteste, lekre linskjorteermer, men.. igjen... om de ikke egentlig var helt perfekte, så er det jo ingen som skjønner det, for de vet jo at de sikkert har blitt sånn grunnet nettopp ungene...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 16:22   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enda et bunadskjortespørsmål (Strykestivelse)

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg har ikke bunad, men lurer litt på hva det er som er så avansert med å stryke bunadskjorter at folk må kalle inn moren sin og sånn. Er det ikke bare å stryke, liksom?

Kaller du meg en dårlig husmor?!

Problemet er nok først og fremst at det blir krøllete mens man ser på. For å ikke snakke om i det man tar den på.
Og det padda sa.

Det største problemer med småttiser og bunad, er at de henger seg fast i søljene, og drar i alt som skinner så fint. Kråkeunger, rett og slett.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-11, 16:35   #20
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enda et bunadskjortespørsmål (Strykestivelse)

Å stryke skjortearmar er i utgangspunktet plundrete. Men armane på bunadsskjorta er ti gonger verre.

Min krage står ikkje fint uansett kva eg gjer. Dei siste åra har eg brukt stivelse på kragen. Kanskje eg skal forsøke utan no?

Det raraste av alt er at skjorta er altfor stor. Dvs. ikkje skjorta, men kragen. Altså den er for vid rundt halsen. I alle dagar. Av alle ting. Derfor satt den ikkje fint i år.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no