Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kronikk i Dagbladet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-12, 23:46   #141
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ja, hva om du var en av disse pasientene, ville det vært bra nok for deg? Jeg synes det er forskjell på om den ansatte gjør en god nok jobb og om totalpakken er bra nok. Så spørs det hva man gjør med det. Du synes det er greit at ditt barn ikke lærer noe i matematikk på skolen, jeg er i samme situasjon og synes det er hårreisende. Det betyr ikke at jeg synes læreren gjør en dårlig jobb, på ingen måte. Og derfor nøyer jeg meg med å be om ekstra bok og vurderer hvor jeg kan engasjere meg i saken ellers. Men jeg synes like fullt det er hårreisende at han ikke lærer noe som helst i et av de viktigste fagene.

Hvis det hadde vært en lege der til 30 pasienter ville jeg nok vært temmelig takknemlig for å i det hele tatt å ha fått hjelp, men jeg ville nok i etterkant ha jobbet for mer ressurser til helsevesenet - ikke skjelt ut legen som gjorde så godt han/hun kunne.

Du er nok mer idealistisk enn meg. Siden jeg vet hvordan det står til med ressurser på skolen, er jeg så pragmatisk at jeg tar undervisningen hjemme. Det gjør du også har jeg forstått. Forskjellen er at jeg bare har innfunnet meg med det mens du fremdeles kjemper - og det er kanskje du som har rett - vi burde kjempe for mer ressurser til skolen. Jeg synes det er bra at du kjemper mot systemet og ikke mot læreren.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 23:47   #142
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Jeg synes ikke det er greit om barna mine ikke lærer på skolen, ikke i det hele tatt, men jeg har heller ikke hatt problemer med lærere som ikke vil gi ekstra utfordringer de gangene vi spør om det. For vi har spurt, men ikke i plenum, og det har helt ærlig aldri slått meg at det kan være særlig arbeidskrevende å la Per jobbe med litt vanskeligere oppgaver enn Pål, nettopp fordi jeg er lærer selv og synes det å gi ekstra utfordringer til flinke elever er en av de enkleste oppgavene jeg står overfor.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 23:48   #143
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ok, dere har rett. Mediebildet er veldig feil. Jeg er usikker på hva det har å si for mine unger bortsett fra at det ikke er hjemmel til å kreve at de har utbytte av undervisninga.

Jeg ble glad for å se at jeg ikke har tolket helt feil. Jeg (som du) mener at det er en opplagt stor forskjell på det som står i den paragrafen du quotet og det inntrykket jeg får når jeg hører politikerne (og ikke minst media)snakke om skole.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 23:49   #144
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes ikke det er greit om barna mine ikke lærer på skolen, ikke i det hele tatt, men jeg har heller ikke hatt problemer med lærere som ikke vil gi ekstra utfordringer de gangene vi spør om det. For vi har spurt, men ikke i plenum, og det har helt ærlig aldri slått meg at det kan være særlig arbeidskrevende å la Per jobbe med litt vanskeligere oppgaver enn Pål, nettopp fordi jeg er lærer selv og synes det å gi ekstra utfordringer til flinke elever er en av de enkleste oppgavene jeg står overfor.

Ja, å gi en ekstra bok til de flinkeste elevene er jo ikke noe problem. Det er å finne tid til å undervise dem som ofte er svært utfordrende. Og da blir det strengt tatt ingen opplæring.

Sønnen min har fått vanskeligere bok han. Men læreren har ikke tid til å undervise ham - derfor gjør jeg det hjemme.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10

Sist redigert av oslo78 : 15-10-12 kl 00:03.
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-12, 23:49   #145
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Jeg blir svært glad om noen vil ha mer utfordrende oppgaver i mine fag, men det er jaggu sjelden det skjer.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 18:13   #146
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Her er et blogginnlegg om noe av samme tema

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 18:26   #147
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Klagen som jeg nettopp sendte på enkeltvedtaket til litjtausa passer kanskje inn i denne diskusjonen?

"En eventuell reduksjon av gruppestørrelsen for litjtausa må selvsagt ikke gå på bekostning av andre elever ved skolen. Situasjonen skyldes ene og alene at XX kommune bevilger for knappe midler til spesialundervisning, og kan kun løses ved at kommunen øker bevilgningene."

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-10-12, 19:09   #148
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kronikk i Dagbladet

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Klagen som jeg nettopp sendte på enkeltvedtaket til litjtausa passer kanskje inn i denne diskusjonen?

"En eventuell reduksjon av gruppestørrelsen for litjtausa må selvsagt ikke gå på bekostning av andre elever ved skolen. Situasjonen skyldes ene og alene at XX kommune bevilger for knappe midler til spesialundervisning, og kan kun løses ved at kommunen øker bevilgningene."

Den klagen syntes jeg var bra :-)

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no