Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Fjerne penn og andre merker fra tregulv

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-06-11, 10:12   #1
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Fjerne penn og andre merker fra tregulv

håper å få andre svar enn pusse ned hele gulvet.

Oljet furugulv med diverse skriverier på. Bl.a. "vis noen er uvener" ganske synlig.

Noen sterke saker som tar penn? Er en del andre svarte og blå merker som jeg er usikker på hva er.

Må jeg pusse ned hele? Vær så snill å si nei....

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 10:24   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: fjerne penn og andre merker på tregulv

Har du prøvd en sånn hvit flekkfjernings-svamp? Magic et eller annet? Det tar det meste. Men hvis det er skrevet med penn er det vel riper også? Da må du nok pusse. Du kan evt prøve å legge vått tørkepapir oppå ripene en stund for å se om treverket vier seg ut kanskje?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 10:45   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: fjerne penn og andre merker på tregulv

Hvis det er oljet gulv så bør det kanskje holde å bare pusse og så olje igjen på selve flekken? Prøv i et usynlig hjørne først!

Ellers har jeg god erfaring med Natusan våtservietter - de tar det meste - og sånne Magic eraser-greier.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 10:54   #4
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: fjerne penn og andre merker på tregulv

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Oljet furugulv med diverse skriverier på. Bl.a. "vis noen er uvener" ganske synlig.

Sorry!

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 10:57   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: fjerne penn og andre merker på tregulv

Jeg ville også prøvd å pusse bare merkene bort.
Hilsen en som har pennetegninger på massivtreveggene.

  Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 11:13   #6
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: fjerne penn og andre merker på tregulv

Magic svamp tar det meste. Har fått bort masse med de svampene, også penn og tusjer.

Er ikke så mange som selger de lengre men har funnet de på europris.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 11:26   #7
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fjerne penn og andre merker fra tregulv

takk for tipsene. Skal sjekke europris for magic svamp når jeg kommer meg dit. Kan prøve å pusse på noen av de flekkene som blir under senga først. Hvor fint sandpapir bør jeg bruke?

Heldigvis en "god" penn, så det er ikke riper etter den. Jeg syntes og det var festelig å lese hva 7 åring som holder på å lære å skrive skrev. Storesøster på 12 som skal ha rommet syntes ikke det var like festlig, merkelig.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 09:14   #8
Svanen
trenger lading
 
Svanen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Innlegg: 5.324
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fjerne penn og andre merker fra tregulv

Takk, fant noe på Nille på vei til jobb i går. Husker ikke hva den heter, men noe med svamp.

Ser ut til å ha fungert. Prøvde også på noen merker på pulten min. Tok både penn og "skit". Så nå ser jeg at pulten skulle vært skrubbet litt... Ble en del lysere gitt.

Så får jeg gå over alle de andre flekkene på gulvet hennes før vi flytter inn møbler og diverse.

__________________
99, 00, 04, aug. 14
Svanen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no