Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-11, 19:52   #21
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(

Jeg har trodd at vispen ikke skulle i maskinen i fare for at den skal slå seg, den er jo tilpasset bollen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 20:03   #22
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(

De hvite emaljerte delene er ihvertfall vasket i oppvaskmaskin sikkert hundre ganger uten problem. Jeg har også tenkt som Tallulah om stålvispen. Den har nok havnet i oppvaskmaskinen i vanvare noen få ganger, uten at det har skjedd noe galt med den. Ellers er det jo minimalt med jobb å vaske den vispen under springen, så jeg vil fortsatt ikke bytte med noen Kenwood.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 21:29   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(

Ja, de hvite går fint. Det er bare vispen som må tas for hånd, og man kan jo fint skylle av alt med en gang. Jeg er veldig glad i kitchen aiden min.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 21:40   #24
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(

Klin på litt Grease, sånn klinete olje(ikke tynn symaskin olje).

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-11, 23:55   #25
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Klin på litt Grease, sånn klinete olje(ikke tynn symaskin olje).

Vaselin vil kanskje kunne funke nesten like bra i en krisesituasjon?

Jeg har hatt eltekroken til min gamle Kenwood i oppvaskmaskinen, og den ble skrekkelig stygg og grå. Men den blir nå brukt likevel, da, og ser ut til å funke greit. Dog bare håndvask fra nå av - ingen heisaturer i oppvaskmaskinen mer.

Er det en slik en du har vasket i oppvaskmaskin:



I tilfelle tror jeg ikke det er sååååå dyrt å få tak i reserve - finnes visst til rundt 10 dollar hvis du klikker på bildelenken. Lykke til!

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 07:48   #26
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(

Jeg tror ikke de sender til Norge, men disse gjør det: http://cgi.ebay.com/KitchenAid-Stand...item20b9c73172

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 07:58   #27
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

De hvite emaljerte delene er ihvertfall vasket i oppvaskmaskin sikkert hundre ganger uten problem. Jeg har også tenkt som Tallulah om stålvispen. Den har nok havnet i oppvaskmaskinen i vanvare noen få ganger, uten at det har skjedd noe galt med den. Ellers er det jo minimalt med jobb å vaske den vispen under springen, så jeg vil fortsatt ikke bytte med noen Kenwood.

I bruksanvisningen står det at de hvite kan vaskes i oppvaskmaskinen, men ikke stålvispen. Jeg vil ikke tro at det er smurning som gjør at vispen ikke kan vaskes i maskina da, men heller det at den kan slå seg ja.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 08:18   #28
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.023
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(

Det var skikkelig uheldig. Jeg har vasket vel de fleste delene til KA-en min i oppvaskmaskin uten problem. Men det jeg egentlig skulle si at det ikke er sikkert at det blir så dyrt å erstatte den ødelagte delen. Da KA-en min var ny klarte jeg å miste en av knivene til kjøttkvernet. Da mailet jeg med butikken som hadde solgt meg maskinen. Ny kniv var på plass bare et par dager senere, og de tok seg ikke betalt for den.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 14:02   #29
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Vaselin vil kanskje kunne funke nesten like bra i en krisesituasjon?

Jeg har hatt eltekroken til min gamle Kenwood i oppvaskmaskinen, og den ble skrekkelig stygg og grå. Men den blir nå brukt likevel, da, og ser ut til å funke greit. Dog bare håndvask fra nå av - ingen heisaturer i oppvaskmaskinen mer.

Er det en slik en du har vasket i oppvaskmaskin:



I tilfelle tror jeg ikke det er sååååå dyrt å få tak i reserve - finnes visst til rundt 10 dollar hvis du klikker på bildelenken. Lykke til!

Ja, det er en sånn en.
Vaselin, hmm.. ja, det har jeg ikke prøvd. Jeg prøvde med vanlig olje, men det var tydligvis ikke bra nok. Men kan ta å prøve med vaselin.

Hvis jeg får tak i en ny en til 100kr så blir jeg fornøyd.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 15:03   #30
PeggyO
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 58
PeggyO har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(

Det samme gjelder for Kenwood, altså:

Redskap

Vask for hånd og tørk deretter grundig.
K-røreren, vispen og eltekroken kan bli misfarget hvis de vaskes i
oppvaskmaskin.


http://www.msmg.org/file/serve/8796/...-DK-N-S-SF.pdf



PeggyO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 15:05   #31
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(

På Kitchen Aid er det bare vispen som ikke skal i oppvaskmaskin. Det står i bruksanvisningen at de andre delene tåler det.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 18:40   #32
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg har ødelagt Kitchen Aid-vispen min :(

Opprinnelig lagt inn av PeggyO, her.

Det samme gjelder for Kenwood, altså:

Redskap
Vask for hånd og tørk deretter grundig.

K-røreren, vispen og eltekroken kan bli misfarget hvis de vaskes i
oppvaskmaskin.




Misfarget overlever jeg. Den har nok ikke blitt vasket i oppvaskmaskin i 35 år, men den har i allefall klart seg gjennom 10 år i oppvaskmaskinen ukentlig.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no