Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen (Dagbladet / BA)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-07, 20:29   #121
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen (Dagbladet / BA)

Opprinnelig lagt inn av Pippilotta, her.

En del muslimer tror jeg er riv ruskende gale i hodet. .

Hva har du gjort som gir dem grunn til å tro noe sånt?

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 20:36   #122
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen (Dagbladet / BA)

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, ikke på generellt grunnlag, men ja, det finnes farlige muslimer. Også.

Ja - det finnes farlige muslimer også - på samme linje som det finnes farlige kristne, jøder, ateister...

Fanatikere er potensielt farlige - uansett hvilken retning fanatismen går under.

Hva som er så trist, er hva Polyanna nevner - hovedbildet vi får av muslimer gjennom nyheter er sinte unge menn som roper om død og fordervelse.
Jeg savner ofte et mer nyansert nyhetsbilde - som forteller oss hvorfor disse menneskene er så sinte...

Jeg tror at hvis mennesker hadde gått litt mer inn for å forstå hverandres tanker, kulturer og religioner - så hadde man kanskje kunnet samarbeidet om felles mål i en fredlig sameksistens...

Akk ja - jeg er naiv... jeg vet...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 21:36   #123
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen (Dagbladet / BA)

De aller fleste av oss, ja, sikkert opp mot 99,99% av alle de 1 milliard muslimer som finnes i verden, brenner hverken flagg eller kirker, eller skriker Død over Rushdie...

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 22:56   #124
devon
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 92
devon har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen (Dagbladet / BA)

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

De aller fleste av oss, ja, sikkert opp mot 99,99% av alle de 1 milliard muslimer som finnes i verden, brenner hverken flagg eller kirker, eller skriker Død over Rushdie...

Riktig, men det er et fåtall av dere som kommer i media som kan bidra til å gi et bedre nyansert syn på muslimer. Det er desverre den destruktive oppførselen av noen få av ei større gruppe som kommer i medias negative fokus.

devon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-07, 23:39   #125
Pippilotta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen (Dagbladet / BA)

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Hva har du gjort som gir dem grunn til å tro noe sånt?

Hengt opp syltelabber?

  Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 00:22   #126
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen (Dagbladet / BA)

Opprinnelig lagt inn av Pippilotta, her.

En del muslimer tror jeg er riv ruskende gale i hodet. Det tror jeg om en del nordmenn og. Og kristne.

Og kinesere. Jeg er sikker på at det finnes flere ruskende gale kinesere enn noe annet folkeslag. (Rent statistisk, selvsagt. )

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 00:52   #127
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen (Dagbladet / BA)

Opprinnelig lagt inn av devon, her.

Riktig, men det er et fåtall av dere som kommer i media som kan bidra til å gi et bedre nyansert syn på muslimer. Det er desverre den destruktive oppførselen av noen få av ei større gruppe som kommer i medias negative fokus.

Ja, men det er ikke vår feil at vi ikke kommer i media.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 00:54   #128
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen (Dagbladet / BA)

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Ja, men det er ikke vår feil at vi ikke kommer i media.

Nå er det sjelden at forstandige, lavmælte mennesker som tilkjennegir helt "normale" synspunkter er særlig nyhetsverdige, da...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel

Sist redigert av Polyanna : 04-03-07 kl 01:41.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 01:39   #129
devon
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 92
devon har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen (Dagbladet / BA)

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Ja, men det er ikke vår feil at vi ikke kommer i media.

Har ikke skrvet at det er deres feil.

devon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 03:05   #130
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen (Dagbladet / BA)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Og kinesere. Jeg er sikker på at det finnes flere ruskende gale kinesere enn noe annet folkeslag. (Rent statistisk, selvsagt. )

Det tror faktisk jeg også! Steike så mange gærnegærne kinesere det finnes Her på øya er det tusenvis av dem så man treffer ganske mange i det daglige. Også så sinte de blir når de blir sinte! Og gjerne i full offentlighet! Her om dagen ble kinseser-sjefen på neglesalongen jeg går til sur på en av sine kineser-ansatte og det gikk så neglfiler og aceton fløy veggimellom gitt...Jeg bare la bena i kryss, smilte og lot meg underholde jeg 20 sekunder senere var det hele over og det ble stille som i graven bortsett fra en annen ansatt som satt i et annet hjørne av lokalet og fniste høylytt sånn som bare kinesere kan.
Herlig!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 09:43   #131
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen (Dagbladet / BA)

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nå er det sjelden at forstandige, lavmælte mennesker som tilkjennegir helt "normale" synspunkter er særlig nyhetsverdige, da...

Nettopp.

Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-07, 19:55   #132
Pippilotta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Syltelabber og grisehyl skal stoppe fredagsbønnen (Dagbladet / BA)

Jeg syns svigermødre er skummelt og. Jeg tror faktisk de er verre enn muslimer. Kanskje ikke verre enn kinesere, men definitivt verre enn muslimer.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no